ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Beste mensen, de mmc2 van mijn Beogram 6500 is kapot. Omdat ik niet zeker weet of de platenspeler goed werkt (naald is tijdens reparatie kapot gegaan) vind ik het zonde om meteen meer dan € 150,- uit te geven terwijl ik niet weet of het gaat werken.
Mijn vraag is of iemand een goedkoop alternatief weet. Via Ali Express, Wish o.i.d.?
Ik ben er vrij zeker van dat er geen goedkoop alternatief is voor de mmc naald, wellicht kun je een mmc van iemand lenen om je speler te testen? Ik heb alleen een MMC4 en deze werkt maar weet niet zeker hoe fantastisch hij nog is. Je bent welkom om je speler te testen op mijn BM5500 systeem, mocht je in de buurt van Maastricht wonen.
Er zijn twee partijen die naalden opnieuw opbouwen en dan kun je zelf aangeven welke specs je wilt, mmc4 is dan goedkoper dan mmc2, en dat is dan volgens mij nog wel duurder dan 150 euro.
Beosound 5 Encore + Beosystem 5500 + S45.2; BV7-40 MKV + BL7.1 + BL14.4+ AppleTV4; various link rooms with MCL2 A or MCL2 A/V + RL60.2 / CX100 / CX50 & Cona / IWS2000; BG4000; Beosystem 1200 + BV1600.
Kan je jouw regio hier vermelden, zoals MJBeo als aangeeft, wellicht kan je iemand je dan helpen. Degene die een goede MMC naald heeft.
Of ga naar de technische dienst van een dealer in de buurt en vraag vriendelijk of deze een naald heeft waarmee je daar mag testen.
Groet Robert
Dank Robert,
Ik heb mijn locatie aangepast. Ik loop snel binnen bij de lokale dealer, misschien mag ik idd een testnaald lenen. Ernaartoe gaan is lastiger, niet te bereiken met de auto.
Groet,
Rafiq
een reparatie kost minimaal € 125
https://www.tonabnehmerservice.de/en/B-O-Restoration/Recovery-MMC-1-5/Restored-B-O-Cartridge-MMC-1-5-With-part-return-Restored-with-elliptical-diamond-and-alu-cantilever-example-image.html
wilfried
rafiqritzen: Dank Robert, Ik heb mijn locatie aangepast. Ik loop snel binnen bij de lokale dealer, misschien mag ik idd een testnaald lenen. Ernaartoe gaan is lastiger, niet te bereiken met de auto. Groet, Rafiq
Arnhem, dan adviseer ik de techneut te contacten in Nijmegen, dat adres is heel goed bereikbaar op de Sint Annastraat 52-54. Ik stuur je een bericht met gegevens.Laat aub even weten of je een aparte mail van mij ontvangen hebt. Grt Robert
Beste Rafiq, heb je mijn bericht ontvangen? (via mail)
Kom je verder met jouw test?
Groet, Robert
Dag Robert,
Dank voor je interesse. Ik heb geen mail van je ontvangen, mijn e-mailadres is rafiqritzen@hotmail.com.
Ik heb inmiddels op de gok voor minder dan 5 euro via Ali Express wat gekocht. Ik ga kijken of dat past of aan te passen is.
Vriendelijke groet ,
Rafiq Ritzen