Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Edge som subwoofer

rated by 0 users
This post has 6 Replies | 1 Follower

Martin
Not Ranked
Posts 6
Bronze Member
Martin Posted: Fri, Jan 10 2020 5:04 PM

Hej, jeg har en Beovision Horizon og en beosound Edge. Kan jeg på nogen måde sætte Edge til at fungere som subwoofer, kan ikke umiddelbart melde den ind i højtaler gruppen på Horizon. Multiroom fungerer fint, det kunne dog være fedt hvis vollumen kontrollen på de to enheder kunne styres samtidig/synkront.

Alt konstruktivt input mit setup er velkommen :-)

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
Gold Member

Martin:

Hej, jeg har en Beovision Horizon og en beosound Edge. Kan jeg på nogen måde sætte Edge til at fungere som subwoofer, kan ikke umiddelbart melde den ind i højtaler gruppen på Horizon. Multiroom fungerer fint, det kunne dog være fedt hvis vollumen kontrollen på de to enheder kunne styres samtidig/synkront.

Alt konstruktivt input mit setup er velkommen :-)

Da BS Edge - som navnet siger - er et lydsystem, kan den ikke bruges som højtaler i Horizon-setup’et.

Det er derfor den ikke findes i menuen.....den har jo heller ikke nogen PowerLink-indgang.

Jeg hjalp engang en kammerat med at sætte en A9 op sammen med hans Avant........han ville det samme.

Resultatet blev, at han så skal ‘joine’ på A9’eren, hver gang den skal spille med (dvs via den normale multiroom-situation).

Ikke særligt smart, vil jeg mene!

Hvis du absolut vil noget i den stil, kunne du trække et kabel fra en af tv’et PL-udgange (konfigureret som line-out) og lade den udgang være en del af din ellers foretrukne højtalergruppe. Kablet skal så have et minijack-stik i den anden ende - til at tilslutte til Edge’ns line-indgang.

Om du kan blive lykkelig med det, ved jeg ikke.

Jeg ved heller ikke, hvor ‘konstruktivt input’ dette er ;-)

MM

There is a tv - and there is a BV

Martin
Not Ranked
Posts 6
Bronze Member
Martin replied on Fri, Jan 10 2020 8:18 PM

Tak for hurtig og godt svar, fungerer fint via multiroom og app'en, og har nu fået synkroniseret lyden mellem tv og edge ! Og via app kan jeg skrue op og ned synkront 🙃 må indrømme at der smæk på den Edge ! 😎🙏

Martin
Not Ranked
Posts 6
Bronze Member

Tak for hurtig og godt svar, fungerer fint via multiroom og app'en, og har nu fået synkroniseret lyden mellem tv og edge ! Og via app kan jeg skrue op og ned synkront 🙃 må indrømme at der smæk på den Edge ! 😎🙏

Martin
Not Ranked
Posts 6
Bronze Member

Martin
Not Ranked
Posts 6
Bronze Member

andybandy
Top 500 Contributor
Posts 164
Bronze Member
andybandy replied on Mon, Jan 13 2020 6:43 PM

Why not only buy a real subwoofer Beolab 19. That setup is not correct sound. 
but if you are happy with it, your choice:) but i will more have a beolab 19 and setup true Wisa to avant TV.

Page 1 of 1 (7 items) | RSS