Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

MX 4002 Vs Ouverture Vs Beovox Redline 60.2

rated by 0 users
This post has 11 Replies | 0 Followers

BayernTechnik
Top 500 Contributor
Germany
Posts 291
Bronze Member
BayernTechnik Posted: Mon, Dec 17 2012 10:26 PM

Hallo Allemaal,

Ik heb thuis in mijn slaapkamer een MX4002 met daarop aangesloten een Beosound Ouverture en Beovox Redline's 60.2.

Nou heb ik de Redline's al bijna een half jaar, heb de instellingen na enige tijd expimirenteren op Bass=0, Treble= +3 en de Loudness op Off gezet.

Wat mij opvalt is dat bij het volume boven de 70 (gebruik ik niet heel vaak hoor :P) (circa bij boven de 74) het geluid onzuiver wordt (als het ware klinken de speakers dan als een goedkoop stereosetje) .

Ook heb ik een DVD1 en soms als ik film (met volume rond de 50) kijk is er heel af en toe bij hard geluid in de film zelf gekraak in de boxen (ook van de mx) dit lijkt mij een instelling ? De instelling van de DVD1 zelf staat overigens bij het geluid op stereo :)

Is het misschien zo dat mijn eindversterkers in mijn mx de speakers niet aankunnen?

En is het misschien zo dat ik met een MCL2P versterker ook meer uit mijn speakers kan halen?

en dan bedoel ik meer vermogen en meer geluidskwaliteit.

Ik hoor graag van jullie !

Ik ben nieuw op dit forum en heb het ontzettend naar mijn zin !

Vriendelijke mensen die je altijd vriendelijk zijn en vooral ook erg behulpzaam !!

Zelf al vanaf mijn vierde/vijfde altijd al erg B&O fan geweest :D en ik blijf maar verzamelen :)

Groetjes ,

Salvador 

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Mon, Dec 17 2012 10:41 PM

Ik begrijp even niet hoe je de RedLines op je MX/Ouverture hebt aangesloten.

Beide hebben toch geen passieve aansluitingen?

Zou het kunnen zijn dat je RL's defecte drivers hebben.

Ik denk zelf dat een MCL2P betere resultaten zal geven.

Als je er een zoekt, ik heb een stuk of 8 liggen (over verzamelen gesproken) Big Smile

Brengen & Ophalen

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Tue, Dec 18 2012 10:13 AM

Een MX4002 heeft gewoon passieve aansluiting, maar heeft een maximaal vermogen van 40 watt per kanaal. Als je op dat niveau gaat afspelen kan de versterker het gewoonweg niet aan. Je zou er over kunnen denken om de Redlines te koop te zetten en een set BeoLab 2500 op de MX4002 aan te sluiten. Met het bedrag dat de Redlines opbrengen en het geld dat je uitspaart door geen losse versterker aan te schaffen kom je dan waarschijnlijk wel redelijk uit!

Door overigens op hoog niveau te spelen gaan de versterkers in de MX4002 waarschijnlijk vervormen, iets wat ook niet erg bevordelijk is voor de aangesloten luidsprekers.

BayernTechnik
Top 500 Contributor
Germany
Posts 291
Bronze Member

Hoi Leslie,

Ik heb de Redlines zoals Blackrix ook omschrijft passief aangesloten op de MX en de ouverture met ML.

Ik had al eens opgezocht of ik kon zien wat de maximale output is bij de MX voor de passieve aansluitingen , dacht toen dat die 2x 40 watt die bij de specificaties staan voor de luidsprekers van de MX zelf waren Smile

Ik ben er zeer zeker van dat mijn drivers niet kapot zijn Smile

Ik stuur je een pb Smile

Groetjes,

Salvador 

BayernTechnik
Top 500 Contributor
Germany
Posts 291
Bronze Member

Hoi Blackrix,

Ik dacht al dat mijn MX de speakers niet aankon :)

De Redlines zet ik niet te koop, omdat ik ze juist heb gekocht omdat ik ze zo mooi vind :)

En Beolab's 2500 had ik toen ik de Ouverture heb gekocht bij de dealer aangeboden gekregen voor €350,- maar ik wou deze niet omdat ik juist de ouverture wou laten spelen via de MX.

Heb ook lange tijd een probleem (gehad ?!) tussen de MX en Ouverture combinatie, namelijk dat ik soms twee keer moet drukken om cd of radio of cassette te krijgen (de tv gaat altijd aan, maar soms de Ouverture niet) , eerst stond de MX in optie 2 en de Ouverture in optie 0, dat werkte niet, vervolgens een tijdje geleden mijn coax geaard in de meterkast, maar ook dat wou niet helpen.

Nou heb ik de MX 4002 een week geleden in optie 6 gezet , is dit dan de oplossing voor dat probleem ? (ik heb het althans destijds niet meer gehad Smile )

Maar het is dus zowieso verstandiger om voor een MCL2P te gaan sparen ? (daar zijn de speakeruitgangen als ik het goed heb gezien 2x60 W , dus net voldoende?)

Groetjes,

Salvador

BayernTechnik
Top 500 Contributor
Germany
Posts 291
Bronze Member

Nou heb ik toch uit nieuwsgierigheid een van mijn redlines open gemaakt om te kijken of de randen nog goed zijn, maar ik krijg de speakers haast niet los..

Hebben jullie tips?

Groetjes,

Salvador

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Fri, Dec 21 2012 4:16 PM

Alle schroeven los gedraaid? De achterbak kan wat plakkerig vastzitten omdat er een soort van pakking tussen zit.

Brengen & Ophalen

BayernTechnik
Top 500 Contributor
Germany
Posts 291
Bronze Member

Het zat enorm vast maar het is los !

Alle drivers (tweeters en woofers) zijn zowat nieuw Smile

Wordt dus toch zowieso zo'n MCL2P van jou :)

Ooit dat ML probleem gezien ?(twee berichten terug)

Groetjes,

Salvador

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Fri, Dec 21 2012 9:47 PM

Een MX4002 is een Link Slave toestel, het is eigenlijk een MX4000 met een BeoLink Video T1615 ingebouwd. Dit houdt in dat het niet als hoofdtoestel in een ML systeem kan worden gebruikt. Hij zal dus inderdaad in optie 6 moeten om te kunnen werken. Omdat de MX4002 een opgewaardeerde MX4000 is heeft hij wel dezelfde software en processor als een MX4000, vandaar dat je wel een optie 2 kan invoeren.

BayernTechnik
Top 500 Contributor
Germany
Posts 291
Bronze Member

Dankjewel Blackrix ! dat is helder Smile

Ik wist dat het een link slave toestel was, maar had er nooit echt bij stil gestaan dat optie 6 dan het beste is Wink

Groetjes,

Salvador

BayernTechnik
Top 500 Contributor
Germany
Posts 291
Bronze Member

Zojuist vandaag een ongelofelijk mooie set op marktplaats gescoord,

Een Beomaster 7000 , Beogram CD 7000 (Beide zwart en de Beogram CD met krassen op de bovenkant), Redline's 6000 !!! op voet (voetjes waren wel erg toegetakeld, maar zijn inmiddels gereanimeerd (zaten schroeven in) ) , MX 4000 (allereerste versie) , Beo 4 2e versie met DVD en Sat knop i.z.g.s.t. en een V6000 (waar je niks mee kan ;) ) en dat allemaal voor €150,- Ja echt niet te geloven ;) én alles met boekjes !!! :D

Alles vandaag getest op werking en alles werk nog PERFECT !!!

Maargoed nou had ik dus al de volgende set, MX4002 gekoppeld aan een Ouverture MKI, DVD1 en Redlines 60.2 gekoppeld aan de passieve uitgangen van de TV.

Nou heb ik twee mogelijkheden waarvan ik wil weten of het kan namelijk;

Optie 1:

Is het mogelijk om behalve op de Beomaster 7000 1 speakerset (RL6000) aan te sluiten , nog de redlines 60.2 daarbij aan te sluiten op de 2e speakeruitgang (MCL staat erbij) en vervolgens deze met een Beolink converter te koppelen aan mijn mx zodat ik tijdens DVD kijken en het geluid afspelen van mijn ouverture via de Beomaster 7000 ? Dus dat al het geluid van de BM7000 komt ?

Optie 2:

Stel dat kan niet, dan vind ik dat niet erg en maak ik er gewoon een tweede set van met de RL's 6000 aangesloten op de Beomaster 7000 (die natuurlijk ook met de Beogram CD 7000 gekoppeld zit) Maar dan heb ik wel twee sets in m'n kamer die de commando's CD, RADIO en A.Aux allebei begrijpen en dus bij bediening beide aan gaan. Is het mogelijk de set met de BM7000 te splitsen en dat deze reageert op bijvoorbeeld commando CD2 (onder de list knop), Radio2 (als dit mogelijk is in de beo4 (ben ik niet tegen gekomen bij ADD) ) en A.Aux 2 (ook als dit mogelijk is)

Ik weet dat dit misschien lastig is , maar als jullie mij kunnen helpen erg graag !

Oja, wat zijn goede speakerkabels (uiteraard passief) en waar kan ik deze het beste kopen ?

Hartelijk dank !!!

Groetjes,

Salvador

BayernTechnik
Top 500 Contributor
Germany
Posts 291
Bronze Member

Hallo Allemaal,

Ik ben al geholpen door mijn dealer ! ;)

Groetjes,

Salvador

Page 1 of 1 (12 items) | RSS