ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Et par Beovox S55 højttalere sælges.De er i palisander og utrolig velholdte. De fremstår faktisk som nye.De er teknisk totalt renoverede med nye skumkanter på de originale basenheder osv.De spiller pragtfuldt.
Står i Gladsaxe, nord for København. Kan evt. bringes indenfor rimelig afstand.(Pris 1000.-)NU 800.-
Martin
Kan de sendes till Sverige?
//Bo.A long list...
Det kunne de nok men hvis du ikke bor alt for langt fra Danmark, vildet bedre kunne betale sig at vi evt. mødes på en tog-station et sted.Det ville også være sikrere for højttalerne.
Dillen: Det kunne de nok men hvis du ikke bor alt for langt fra Danmark, vildet bedre kunne betale sig at vi evt. mødes på en tog-station et sted.Det ville også være sikrere for højttalerne. Martin
Helt forkert, i mødes på Helsingør-Helsingborg færgen, spiser sild, drikker snaps, eller spiser smøgåsbord og drikker Skåne, det er ca. 2 ture med færgen. Derefter tager i hjerteligt asfsked med hinanden, når så Bo er kommet hjem, opdager han at han har glemt højtalerne på færgen
Collecting Vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle.
Søren Mexico:når så Bo er kommet hjem, opdager han at han har glemt højtalerne på færgen
Det skulle vara ett alternativ.
Et aldeles hyggeligt alternativ. De kan sagtens komme til Helsingør og til færgen.
Jeg skal faktisk til Helsingør een af de nærmeste dage, hvis du er interesseret kan de såbringes til færgen efter aftale. Skal jeg tage dem med ?
Jag har tänkt över det hele lite. Jag är ute efter ett par högtalare till min BM 901. S55 är inte från rätt tidsepok. Så jag får avstå denna gången.
Det som skulle passa är P45, eller de äldre S45.
God Jul.
Beomaster 901 vil lyde helt fantastisk med et par ret store højttalere men hvis det skal passe sammenårgangsmæssigt er Beovox P45 og S45 også for nye.Hvis du skal have noget, der passer bedre i tiden, skal du finde et par Beovox 901 eller 1001,alternativt 2700/2702 eller 3700/3702.Hvilken træsort er din Beomaster 901 ?
Min BM901 er fra 1976 eller 1977 så jag syns det skulle passe årgångsmässigt med S45 version 1 (76-77) ellers P45 (75-80)
Jag håller med om att den säkert skulle låta fantastisk med dina S55. Jag måske återkommer hvis jag icke finner ett par passande S45/P45
Det er rigtigt. Jeg havde glemt, at den blev produceret så længe.
Beovox S45 og P45 er ikke så svære at finde. Men pas på ved forsendelse og transport, magneterne påbasenhederne går løse og det er svært at reparere. Men det begge glimrende højttalere, som vil lyde fintsammen med Beomaster 901.P45'erne skal dog på væggen før de rigtigt lyder af noget. Og helst ikke for højt. De skal sidde i ørehøjdenår du lytter, hvilket vil sige med centrum omkring 120cm over gulvet eller deromkring.
Se f.eks. her http://archivedforum2.beoworld.org/forums/t/1243.aspx
Ny pris 800.-De er både fine og velspillende.