ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met mijn beocenter 2500. Hij wil niet meer aan. Er is ook geen rode standby led.
Ik ben zelf electronische achtergrond en heb dus alles al nagemeten met oscilloscoop en voltmeter (ik heb de service manual). Alle signalen en spanningen zijn aanwezig. Ik denk dat de eeprom van de microcontroller in het systeem corrupt is gegaan en dat het apparaat dus bij het opstarten in een loop blijft lopen en het apparaat niet aanzet.
Ik heb een zelfde soort probleem gehad met een beovision 6 en daar heeft iemand van het forum me toen mee geholpen die had uitgevogeld wat er in zo'n eeprom moest staan. Maar het beocenter systeem gebruikt een andere microcontroller dus dat kan ik hier niet gebruiken.
Is er hier iemand die dit probleem ook al eens heeft gehad met een beocenter 2500? Ik denk dat als ik een kopie van een eeprom van een goed werkend systeem kan vinden dat het probleem te verhelpen is.
Ik ben benieuwd of er iemand reageert.
Groeten,
Ron.