Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Beoplay S8

rated by 0 users
This post has 10 Replies | 0 Followers

Poly
Not Ranked
Posts 26
Bronze Member
Poly Posted: Mon, Mar 9 2020 4:51 PM

Hej alle der læser med.

Jeg har et sæt Beoplay S8, som jeg synes driller rigtig meget. Satelitterne skratter når højttalerne er tændt, og lyden føles rigtig flad. Sættet leverer alt for meget bass og alt for lidt treble, og det til trods for at jeg i bunden af subwooferen bruger de korrekte/anviste indstillinger. Hvis jeg med B&Os egne equalizer forsøger at skrue ned for bassen (via appen), føles lyden fra subwooferen helt forkert. Der er alt for lidt lyd fra satelitterne, med mindre jeg skruer rigtig meget op, men så buldrer og brager subwooferen ALT for meget, og overdøver alligevel i sidste ende satelitterne. Jeg har sættet sluttet til en Beosound Core, og altså ikke en Connection Hub. Jeg bruger både Spotify Connect, Chromecast Built-in og Apple Airplay når jeg streamer musik, og til film bruger jeg optisk kabel fra Coren til TV'et. På forhånd, tak.

Hilsen Poly

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
Gold Member

Hej Poly,

et eller andet må du jo gøre forkert?

Det er ikke normalt....er det noget, det er begyndt på - har du haft det til at spille fornuftigt tidligere?

Er det et brugt sæt eller er det købt som nyt?

Det ville være fint, hvis du kunne poste et billede eller to af, hvordan det er forbundet/af indstillingerne i bunden.

Det giver bedre chance for et råd her fjernt fra sættet.

Hvilke kabler er der brugt?

P.S

I BS Core er der (via app’en) mulighed for at vælge, hvilke højtalere, der er tilsluttet - har du set det?

MM

There is a tv - and there is a BV

Poly
Not Ranked
Posts 26
Bronze Member
Poly replied on Tue, Mar 10 2020 8:34 AM

Hej MM. Tak for svar.

Kvaliteten af lyden kan godt svinge alt efter hvilken streaming mulighed jeg bruger e.g. Spotify Connect, Chromecast built-in og Airplay 2, men dette har vist noget at gøre med hvilken bitrate de forskellige kan levere i, og hvor god forbindelse Coren har til min router (da det hele er wi-fi baseret streaming).

Indstillingerne i bunden af subwooferen er som følgende.

Mode: Line (PL-A, PL-B, LINE, AMP)

Bass: Corner (den står i et hjørne, og i corner skulle den gerne levere "mindst" bass)

Phase: 0 (0-180)

LFE (dB): 0 (0-+10dB)

Jeg benytter mig kun af de medfølgende kabler (udover når jeg ser film, der skal naturligvis et optisk kabel til). Sættet er købt for helt nyt med medfølgende Connection Hub, men da denne drillede i form af en hyletone valgte B&O at kompensere mig med en Beosound Core. Jeg mener at jeg har haft det til at spille fornuftigt tidligere, men ikke så ofte at det er bemærkelsesværdigt.

Jeg ved ikke om det anbefales at det ikke står så tæt samlet? Kan evt. prøve at rykke subwooferen ned bag sofaen, det er bare umiddelbart ikke optimalt (hvis det alligevel ikke gør nogen forskel), da jeg har en lampe stående i dét hjørne.

I appen har jeg desuden både forsøgt mig med Beoplay S8 og den der hedder Beoplay S8 Sub, dog uden held.

Har vedhæftet 2 billeder, håber det hjælper (beklager jeg ikke kunne få et billede af bunden af subwooferen, men er 100% sikker på at indstillingerne er som skrevet i opslaget :). https://imgur.com/a/QwgIzcZ https://imgur.com/a/FO3iNty

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
Gold Member

Hej Poly,

Ok - så er billederne nok ikke til megen gavn ;-)

Jeg går ud fra, at du bruger et RJ45/PowerLink-kabel mellem Core’n og S8-sub’en.

Hvor er det tilsluttet på sub’en?

og hvorfor bruger du Line som indstilling?

Ved brug af et B&O-produkt med RJ45/PL er det normalt PL-A, der bruges som indstilling.

MM

Poly
Not Ranked
Posts 26
Bronze Member
Poly replied on Tue, Mar 10 2020 1:07 PM

Hej MM

Sorry, det har du selvfølgelig ret i. Jeg har efter bedste evne taget 3 nye billeder. Subwooferen er bare så tung og bøvlet og jeg vil meget nødigt beskadige den ved at ligge den vandret ned for mange gange (der står i manualen at den ikke må ligge ned, brugte selv en pude). Jeg bruger Line fordi det er anvist i brugermanualen, men du har en pointe. Den gamle Connection Hub var jo ikke B&O men BeoPlay, der kan selvfølgelig være noget der spiller ind dér, eftersom Core'n er Bang & Olufsen. Vær blot opmærksom på at jeg ikke har et B&O TV men et gammelt LG (hvorfor jeg troede at jeg skulle bruge Line, vedhæfter siden fra manualen jeg referere til). Jeg bruger et meget tynd medfølgende PowerLink kabel (intet RJ45). Hvad er i øvrigt forskellen/hvad kan forskellen være fra Line til PL-A? Det er intet problem at prøve at skifte. På forhånd, tak.

https://imgur.com/a/F8vTfRa (her skulle alle 3 billeder meget gerne være) https://imgur.com/a/F1Kof8Z (side fra manualen)

Hilsen Poly

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
Gold Member

Som jeg kan se på det billede, er det et RJ45-stik - det gamle DIN-stik duer jo ikke dér.

Den samme type stik burde være i den anden ende......eller passer det jo ikke ind i Core’ns højtalerudgang/dér, hvor der står PowerLimk.

Prøv at sætte omskifteren til PL-A - husk at slukke for strøm først.

Der er ikke noget problem i at lægge sub’en ned, så længe man er varsom med kablerne.

Jeg bruger også selv en pude.

MM

Poly
Not Ranked
Posts 26
Bronze Member
Poly replied on Tue, Mar 10 2020 2:07 PM

Du har ret, det er mig der tager fejl. Er rimelig ny i B&O verdenen. Det er RJ45 i begge ender :). Jeg vil prøve det du foreslår og vende tilbage engang senere. :)

Poly
Not Ranked
Posts 26
Bronze Member
Poly replied on Tue, Mar 10 2020 3:40 PM

Så er det prøvet. Det er svært at sige om lyden blev bedre. Jeg synes stadig ikke de lyder som jeg gerne vil have dem til (jeg har ikke for høje forventninger til sættet, jeg ved det har dets begrænsninger). Derudover skratter de stadig, og gerne ind over musikken hvis jeg spiller på lav volumen, dog kun når Core'n ikke er på standby.

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
Gold Member

Hej Poly,

så er jeg ked af at måtte sige, at jeg nok ikke har nogle forslag ril dig.

Der kunne være en fejl på sættet?

Mit eget sæt skratter absolut ikke.

Jeg er meget tilfreds med lyden - dog bør man teste lidt på, hvor sub’en står mest optimalt.

I mit tilfælde - med et B&O-tv/V1 - er der herudover også muligheder for mere forfinet basstyring.

MM

MM

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
Gold Member

Hej Poly,

så er jeg ked af at måtte sige, at jeg nok ikke har nogle forslag ril dig.

Der kunne være en fejl på sættet?

Mit eget sæt skratter absolut ikke.

Jeg er meget tilfreds med lyden - dog bør man teste lidt på, hvor sub’en står mest optimalt.

I mit tilfælde - med et B&O-tv/V1 - er der herudover også muligheder for mere forfinet basstyring.

MM

MM

Poly
Not Ranked
Posts 26
Bronze Member
Poly replied on Tue, Mar 10 2020 11:46 PM

Hej MM.

Jeg må prøve at tage kontakt til forhandleren jeg købte sættet hos. Der er forresten også forskel på om højttalerne er tilsluttet et B&O TV som det oprindeligt var tiltænkt, eller om det er tilsluttet en af B&Os mandagsløsninger til dem der ikke har B&O TV'er i stuen. Lyden fra soundbaren i B&O TV'et giver jo også sættet den diskant det ellers mangler. Omend vi ikke fik løst problemet, siger jeg mange tak for hjælpen :)

Hilsen Poly

Page 1 of 1 (11 items) | RSS