Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

mybuttons op beo1 remote programmeren

rated by 0 users
This post has 4 Replies | 0 Followers

fastbiker
Not Ranked
Posts 3
Bronze Member
fastbiker Posted: Wed, Apr 15 2020 8:21 PM

Volgens de handleiding moet je "toetsen" kunnen selecteren in list>instellingen>geavanceerd. Bij mij staat het niet in de lijst. Iemand een idee?

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder
Beobuddy replied on Thu, Apr 16 2020 1:46 PM

Is dat nodig dan? Mybuttons programmeer je met het indrukken en vasthouden van de betreffende toets als hetgeen aan staat wat je wilt opslaan.

fastbiker
Not Ranked
Posts 3
Bronze Member
fastbiker replied on Thu, Apr 16 2020 7:19 PM

Bedankt voor je reactie. Ik wil de mediabox (verbonden met puc kabeltje) kunnen activeren met de tv knop. Dit las ik in de gebruikshandleiding van de beo1 remote:

Een MyButton gebruiken voor een specifieke bron

U kunt een bron selecteren die u wilt activeren telkens wanneer u op een van de MyButtons drukt.

Een MyButton instellen voor een specifieke bron ...

<LIST><INSTELLINGEN>

Druk hierop om Instellingen op de display van de BeoRemote One te openen

Druk hierop om Geavanceerd te openen

Druk hierop om Toetsen te openen

Druk hierop om een van de MyButtons te selecteren

Druk hierop om door de lijst
met bronnen te bladeren* ...

Druk hierop om de bron op te slaan die u met de MyButton wilt activeren

Ik las inderdaad ook dat je met Mybuttons "momentopnames" kunt opslaan en gebruiken door de betreffende toets ingedrukt te houden. Geeft dit hetzelfde resultaat? Als dit zo is waarom dan verschillende werkwijzen beschrijven?

crossbytje
Top 500 Contributor
Posts 224
Bronze Member

Mijn BeoRemote One BT toont verschillende menu's afhankelijk van het apparaat dat geselecteerd is.

Voor IR functionaliteit kan ik inderdaad via de lijst hierboven de knoppen instellen op specifieke bronnen. Wanneer ik met een apparaat via bluetooth verbonden ben krijg ik die opties niet. Dan moet je inderdaad de knop ingedrukt houden en neemt hij de 'huidige' bron over. Omgekeerd werkt het ingedrukt houden niet bij IR apparaten.

Wel even erbij vermelden dat je in de lijst bij Instellingen > TV bronnen > Toon > moet aanvinken welke bronnen je onder je TV knop wil zien. Het zou evenwel kunnen dat je de MyButtons enkel op die bronnen kunt instellen.

Waarom er twee manieren zijn? Geen idee, maar bij het ingedrukt houden van Mybuttons worden er ook meerdere zaken opgeslaan dan enkel de bron: ook volume, stand positie enz. worden onthouden. Misschien is daarvoor de 2wegs communicatie via bluetooth nodig? (Hoewel dat bij introductie van de BR1 (zonder bluetooth) ook wel zo geafficheerd werd..

Beolit 12 - Beolab 4 pc (dead now) - Beoplay H5 - Beolab 9 - BeoRemote One BT - Beoplay M3

fastbiker
Not Ranked
Posts 3
Bronze Member
fastbiker replied on Sat, Apr 18 2020 8:42 AM

Bedankt voor je uitgebreide uitleg!

Page 1 of 1 (5 items) | RSS