ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Dag allemaal ,Ik ben nieuw hier op het forum en dus eerst even wat info.
Heb al 20 jaar B&O in bezit en ben dus redelijk verwent zeg maar.
Hou van kwaliteit en design.
De volgende vraag ben ik zelf nog niet over uit:
De 11-40 staat in mijn woonkamer en wordt aangesloten op de bestaande 4 6000,s
Natuurlijk wil ik het surround gaan gebruiken. Maar wat ben ik verder nodig?
Een beolab 3 of 11? Wil graag een goed filmgeluid en houd erg blues.
groet,
Patrick
In een surround set-up heb je een beolab 11 of een beolab 2 nodig voor het laag.
Ik heb zelf een BV10-40 en 4XBL6000 & BL11 en moet zeggen werkt perfect.
Alleen voor langdurig luisteren naar music,dan zou ik beolab3 nemen en plaats van de BL6000.
Heb je een grote woonkamer dan komt de BL11 tekort.
Als je een setje Beolab 6000's inwisselt voor een setje 8000's voor de frontspeakers.
En daarbij een Beolab 11 voor het laag plaatst, dan ben je denk ik wel klaar.
Dan heb je een mooie combinatie voor films en voor muziek over de 8000's en de lab 11 gaat prima.
Een setje Beolab 3 ipv lab 8000's kan ook, maar kost wel iets meer en sluit qua klankbeeld minder goed aan bij de tv.
of je zou die nieuwe luidprekers beolab 12 eens kunnen beluisteren.
Die tonen wel strak aan de muur.
De kamer waarin de opstelling staat is niet heel groot.
Het is het gedeelte van een L vormige kamer.
En dat gedeelte meet 4 bij 5 meter.
Laat ik dan maar beginnen met de BL11 en de nette 2e optie is wel 2 van de 6000 ,s er uit en daar een paar secondlife 8000,s voor in de plaats..
ik laat wel horen als de BL11 er is.
tnxx
Hoi Patrick
Heb zelf net m'n Beovision 1 ingeruild voor een BV11-46 en daarbij een BL11 aangeschafd. Dit icm 2 bestaande BL6000 geeft een top geluid voor music en film. (Mijn huiskamer heeft vergelijkbare afmetingen). De BV11 heeft overigens zelf al een super geluid van zichzelf en met alle mogelijke sound instellingen op de BV11 kun je alles helemaal tunen naar eigen oor.
Kortom met de BL11 erbij krijg je geen spijt. Succes met je keuze.
Beofan 67
Beofan with current setup Beovison Eclipse 55, Beosound 35, Beolab 6000, Beolab 11, Beoplay A9 Mk4, Beoplay E6
4x5meter dan gaat het perfect lukken met 4xbl6000 & bl11
kan niet wachten op de mannen die zeer binnenkort de 11-40 plaatsen samen met de bl-11.
Heb nog een vraag . maar zal daarvoor even een nieuw topic starten.
thnx so far