ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Dag beste mensen,
De afgelopen dagen ben ik bezig geweest met het aansluiten van mijn beovision 7 (type 9331) op de Arris ontvangen van KPN (itv). Ik heb al ontzettend veel geprobeerd en ook veel gelezen op fora, maar helaas is het nog niet gelukt. Omdat de TV geen HDMI aansluiten heeft, heb ik een converter ertussen gezet (HDMI naar scart). Vervolgens geprobeerd om de scart op AV aan te sluiten en in te stellen op verschillende bronnen. Daarna ook nog geprobeerd via van HDMI naar RCA (met de instelling op camera).
Heeft iemand een idee welke aansluiting het beste kan gebruiken (scart of RCA) en hoe ik deze precies moet instellen om de TV ontvangen te koppelen aan de tv? Dank alvast. Gr. Maarten
Dag Maarten en welkom!
Als ik het goed heb is je TV HD ready en zou je de DVI ingang moeten kunnen gebruiken (met een simpele HDMI naar DVI verloopplug). Je hebt dan alleen het beeld (DVI draagt geen geluidssignaal) en je moet dus ook nog een audio signaal naar de BeoVision voeren.
Zitten er naast de HDMI ook andere uitgangen op de Arris?
Ikzelf heb een Apple TV 3 aangesloten op mijn BeoVision 7-32 met een HDMI naar DVI kabel voor het beeld. Voor het geluid gaat er een optische Toslink kabel van de Apple TV naar een optisch-naar-analoog-stereo converter, en van deze converter een 'normale' rood+witte RCA stereo kabel (interlink) naar de BeoVisiion.
Op de BeoVision heb ik AV4 als volgt ingesteld:
Bron (STB)DTV
Audio-ingang A4
HDTV DVI-I
En dit werkt feilloos.
Hoop dat je hier iets aan hebt, laat maar weten wat voor uitgangen je Arrix kastje heeft. Als dat louter HDMI is zijn er ook 'audio extractors' die het geluidssignaal uit de HDMI verbinding kunnen halen om het vervolgens in de analoge stereo ingang van de BeoVision te kunnen voeren.
Groet, Johan