Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

BeoMaster 3000-2 Type 2402 brom phono ingang alleen in stereo

rated by 0 users
This post has 0 Replies | 0 Followers

DiSl
Not Ranked
Posts 1
OFFLINE
Bronze Member
DiSl Posted: Mon, Jan 11 2021 11:33 AM

Goedendag,

Ik ben bezig met een beomaster 3000-2 type 2402.

Deze speelt op zich prima op wat kraken na bij verstelling van de schuifregelaars of indrukken van sommige schakelaars.

Echter op de phono ingang (Q1) klinkt na een paar seconden een behoorlijke brom die sterker wordt als het volume wordt verhoogd. Ook als er geen platenspeler is aangesloten. Echter de brom verdwijnt als ik 1 van de mono schakelaars indruk. De brom is niet aanwezig op de tape ingang.

Blijkbaar is er in het verleden al e.e.a. gerepareerd aan de unit. Zo te zien zijn de ruststroompotmeters vervangen en 1 van de grotere elco's. Voor de zekerheid heb ik de drie grote elco's alvast vervangen.

Aangezien de brom alleen op de phono ingang in stereo stand is te horen is mijn vermoeden dat het ergens in het deel van de voorversterker zit. Heeft iemand hierover een idee ?

Nu lees ik op andere posts het advies om sowieso alle oranje roederstein elco's te vervangen. Deze zijn trouwens niet gebarsten. Is dit idd raadzaam?

Welke elco's kan ik het beste toepassen ter vervanging van de roederstein elco's? Ik heb bij conrad gekeken naar panasonics type EEU-FC. Zijn deze geschikt?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Dion

 

Page 1 of 1 (1 items) | RSS