Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Beosound edge slecht klavier?

rated by 0 users
This post has 2 Replies | 1 Follower

dirk
Not Ranked
Kapellen
Posts 26
OFFLINE
Bronze Member
dirk Posted: Tue, Jan 12 2021 10:52 PM

Sinds enige tijd heb ik een aantal zeer onrustwekkende vaststellingen gedaan bij mijn beosound edge.

Ik vermoed dat dit wel ééns een probleem kan zijn bij nog vele andere beosound edge toestellen .

Dit doet me denken aan de problemen destijds met het klavier van de beosound 3 ( die bijna bij elk toestel stuk is gegaan ....)

 

Waar gaat het over? Wel ...in eerste instantie gemerkt wanneer deze edge loeihard word gezet bij het afspelen van bijvoorbeeld streamen vanuit de iphone dat deze dan wanneer er bijvoorbeeld een krachtige bass komt deze naar het volgend nummer doorskipt .  

In eerste instantie niet bij stilgestaan, doch telkens je dit herhaald ( dus loeihard ) skipt deze verder !

Nu is de situatie nog erger geworden; deze week zijn we plots wakker geworden opmdat deze edge vanzelf begon te spelen in het midden van de nacht.

Als ik deze twee gebeurtenissen nu samenvat weet ik waar het  probleem zit; ik ben ervan overtuigd dat er een probleem zit in de "touch" knop(pen) bovenaan de edge. Deze worden onder invloed van trillingen bediend of eventueel ook door temperatuurvariaties ...daardoor word er een startinpuls of skip kommando gegeven... 

Dit is dus helemaal geen goed nieuws.

 

Zijn er nog mensen die dergelijk probleem ook al meegemaakt hebben?

Wat is er aan te doen?

Ik vrees dat dit (nogmaals ) de start zou kunnen betekenen van heel wat problemen met deze edge toestellen!

ben benieuwd naar jullie respons.

Grtz...Dirk

 

chucky
Top 200 Contributor
Posts 331
OFFLINE
Bronze Member
chucky replied on Fri, Jan 29 2021 11:20 PM
De mijne speelt bij -2 graden....

Zal wel meevallen met de temperatuur. Maak me meer zorgen over “het streamen” van een iphone. Waarom zou je dat doen? Zeker op hoge volumes is dit kansloos en spotify met hun varianties in volume... klopt dat de calibratie van de Edge nukkig is hangt je beugel goed?

dirk
Not Ranked
Kapellen
Posts 26
OFFLINE
Bronze Member
dirk replied on Fri, Jan 29 2021 11:59 PM

Hallo; bedankt voor het antwoord.

 

Je hebt gelijk..temperatuur heeft er niets mee te maken ; ik ben er nu zeker van : ten gevolge van de trillingen op loeihard volume geeft het klavier bovenaan de edge een "skip forward" commando . 

De edge is niet opgehangen maar staat op vloer.

Zal er mee moeten leven denk ik.

 

 

 

Page 1 of 1 (3 items) | RSS