ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Beste forumleden,
Een tijdje terug heb ik in een veilingzaal een Beosound 5 Encore gekocht in de doos, voor een zeer aantrekkelijke prijs. Er zat wel geen adapter bij, dus kon ik hem ter plaatse niet testen. Toch besloot ik het risico maar te nemen aangezien hij nieuw in de doos zat.
Nadat ik ermee was thuisgekomen, heb ik meteen bij de dealer een adapter besteld. Nu is deze intussen toegekomen, maar als ik hem op de Beosound aansluit, gebeurt er helemaal niks. Het enige wat ik zie is dat er een rood led lampje pinkt in de rechter bovenhoek.
Nu heb ik de stomme fout gemaakt om de Beosound cash te betalen en heb er geen factuur of bij bij gekregen. (ONGELOOFLIJK DOM VAN ME!!!) Daarom zijn de dealers dus niet erg happig om me met dit probleem te helpen. Begrijpelijk.
Ik richt me nu dus tot jullie, liefhebbers en kenners, in de hoop dat iemand weet wat dit rood pinkend lichtje betekent en wat ik eraan kan doen...
Ik hoor jullie suggesties graag!
Groeten,
Nicolas
Misschien dat de pincode beveiliging nog actief is, na verkeerde pogingen. Het apparaat is dan een paar uur niet bruikbaar.
Staat ie al minimaal 3 uur aan de stroom?
Bedankt voor je snelle antwoord!
Ik heb hem telkens maar 15 min ofzo aan de stroom gelegd, omdat hij toch steeds niets deed.Is het dan nodig dat ik hem 3 uur aan de stroom laat liggen?
Voor tv's is dat in ieder geval wel het geval. Ik denk hier ook. Heb je wel een pincode?
Ik heb nadien een pincode ontvangen via mail, maar ik twijfel een beetje aan de betrouwbaarheid van die persoon. Misschien ben ik wel te achterdochtig, maar ik heb achteraf wel gedacht dat de manier waarop de deal gesloten is toch wel erg vreemd verlopen is. Hoewel het toch in een officiële veilingzaal was, t.g.v. het faillissement van een B&O handelaar.
Als hij drie uur aanstaat en ik kan de pincode invoeren, dan zal ik weten of het allemaal klopt. Ik hoop het maar, want ik heb natuurlijk ook geen poot om op te staan als ik mijn geld terug zou willen
Heb je dat ding op marktplaats gezet?
http://link.marktplaats.nl/631195853
BeoVision 11-55, BeoLab 8000, BeoRemote One BT, AppleTV 4, 2x BeoPlay A2, BeoPlay A1
Ja, toen ik het op MP had gezet wist ik nog niet dat hij het niet deed, want ik had toen nog geen adapter. Was eerst niet van plan om het zelf te gaan gebruiken.
Ik heb trouwens goed nieuws. Heb de tips van DoubleU toegepast. Hij heeft nu een uurtje aan de stroom gelegen, het pinken van het lampje is gestopt en ik heb nu gewoon het toestel kunnen inschakelen en de pincode ingevoerd. EN HIJ DOET HET!!!
Heel erg bedankt voor de tip dus DoubleU en als ik ooit iets voor je kan terugdoen dan laat je het maar weten!
Geen dank hoor en fijn dat het dat de beosound achteraf gewoon deed wat ie doen moest! :)