Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Udskiftning af drivrem

rated by 0 users
This post has 1 Reply | 1 Follower

Kirsebaer
Not Ranked
Copenhagen, Denmark
Posts 8
OFFLINE
Bronze Member
Kirsebaer Posted: Sun, Feb 21 2021 10:41 AM

Hej med jer!

I, der måske har læst min tidligere tråd om kontralod, ved, at jeg manglede sådan et til min Beogram 1000 - det har jeg nu fået fat i. Yes!

Nu er jeg så ved næste problem. Jeg skal have udskiftet drivremmen på pladespilleren. Jeg har fundet frem til Martin ("Dillen") og hans remme, og jeg tænker at købe en fra ham.

Men først skal jeg have fundet ud af hvordan hulen man skifter drivremmen på en Beogram 1000?

Det er jo en pladespiller, hvor tallerkenen ikke kan tages af, da den er sat fast fra begge sider med nogle (hvad jeg tror er) "skruer" uden noget at gribe i - de er flade som et søm.

Jeg har haft forsøgt at skille pladespilleren ad både fra toppen og bunden, og det ligner, at jeg skal have hele motoren af vha. møtrikkerne i bunden for at skifte drivremmen. Kan det virkelig passe?

Jeg har ikke kunnet finde nogle deciderede vejledninger på internettet, kun fine schematics som flot viser hvordan de seks søm-skruer mødes og gør det her projekt enormt bøvlet for mig! Devil

Så hvis nogle af jer ved, hvordan man skifter en drivrem, eller i hvert fald på smarteste vis skiller en Beogram 1000 ad, så lad endelig høre.

Tak på forhånd! Big Smile

Dillen
Top 10 Contributor
Copenhagen / Denmark
Posts 13,191
OFFLINE
Founder
Moderator
Dillen replied on Sun, Feb 21 2021 4:02 PM

Du skal ikke løsne motoren.
Det er nemmest, hvis man tager værket ud af kabinettet (løsn kablerne hvor de sidder fast i holdere og fjern fire skruer i toppladen.

Læg den nye drivrem omkring - og ind under - pladetallerkenen fra oven.
Vend Beogram'en om og brug en hæklenål el. lign. til at fiske remmen ud gennem hullet nær motoren og løfte
den op på metalhjulet.
Den gamle rem kan afmonteres på samme måde - eller blot klippes over og trækkes ud. 

Martin  

Page 1 of 1 (2 items) | RSS