Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Beomedia 1 og Beomaster 6500

rated by 0 users
This post has 9 Replies | 1 Follower

casperfalden
Not Ranked
Posts 59
OFFLINE
Silver Member
casperfalden Posted: Fri, Feb 1 2013 8:23 PM

Hej

Jeg har tilsluttet min Beomedia 1 til en mindre hvid VGA skærm der er placeret ved siden af mit anlæg (BM 6500+BG6500+2xBC6500+BG CD 6500 i hvid), så jeg kan følge med på skærmen når jeg vælger noget på N.Music eller N.Radio. Et ret fint setup at kigge på egentligt...

Jeg har tilkoblet et IR-øje så jeg kan styre den og det jeg ønsker er det følgende:

- Jeg vil gerne kunne kunne få lyd fra Beomedia ud via AUX/TV i BM6500 og kunne styre volumen når Beo4 står på V.aux.

Jeg har forsøgt at sætte Beomedia til BM6500 via ML til en 1611 converter og videre til AUX, men det kom der ikke noget ud af - vil det evt. kunne fungere via MCL2AV og hvordan?

Alternativt vil det også være helt fint at jeg f.eks sætter audio fra Beomedia op i BM6500 til f.eks Tape 1 - hvilket jeg også har prøvet. Det fungerer fint, men hver gang jeg slår over på Tape for at styre volumen, hopper Beomedia ud i hovedmenuen igen. Dette vil jeg meget gerne undgå hvis det er muligt? For hvis det bare kan køre sådan vil det også være helt ok

Kan det jeg ønsker overhovedet lade sig gøre eller er jeg helt galt på den med en Beomaster der simpelthen bare er for gammel til at kunne det jeg gerne vil have den til?

På forhånd tak

 

 

 

 

Fritz
Top 500 Contributor
Posts 272
OFFLINE
Bronze Member
Fritz replied on Sat, Feb 16 2013 6:17 PM

Hej

Såvidt jeg husker skal du bruge TV/Aux indgangen på BM 6500.

For at fjernbetjene BM1 skal du bruge koden AV V.aux ( hed i gamle dage AV shift TV.

BM1 skal være sat som V.aux

ML converteren skal være sat med både powerlink og 7 polet datalink kabel.

Du må ikke bruge Tape, Phono eller V.Tape 2

Phono og V.Tape2 er idag N.music og N.Radio, men det kender BM6500 ikke. 

casperfalden
Not Ranked
Posts 59
OFFLINE
Silver Member

Hej Fritz

 

Mange tak for dit input - jeg havde faktisk pakket BM1 til side fordi jeg ikke kunne få det til at fungere og der ikke lige var nogen der svarede :-)

Men jeg vil prøve det senere i denne uge oge vende tilbage om det virkede.

 

Jeg har dog lige et spørgsmål:

Til sidst skriver du at Phono og V.Tape2 er N.music og N.radio - vil det så sige at når jeg med dette setup trykker Phono vil den gå over på N.Music selvom BM1 er sat til at køre på V.aux? Det vil være lidt uheldigt, da jeg har en BG6500 jeg også stadig bruger... Kan jeg evt. omgå det problem ved at tilslutte min pladespiller eller BM1 til en MCL2AV??

 

 

 

 

 

Fritz
Top 500 Contributor
Posts 272
OFFLINE
Bronze Member
Fritz replied on Tue, Feb 19 2013 5:36 PM

Hej Igen

Til det sidste,

Det er her problemet ligger. Trykker du Phone åbner du for Phono stikket til en beo pladespiller. Den får datalink signal på

ben 6 på din kablet. Bruger du V.tape 2 åbner du for V.Tape 2/Aux stikket som også har tatalink signal på ben 6..

I praksis betyder dette, at du afbryder TV/AUX forbindelsen. Her ligger data signalet på ben 7 i det 7-polet din kabel.

Og det skal være et 7 polet din kabel. På beolink converteren skal du tilslutte både det 7-polet datakabel og et powerlink kabel til BM 6500, da

PL kablet på ben 4 giver signal til converteren om at starte op.

Altså skal du have BM 1 til at køre via BM 6500, hvor bm 6500 er i option 1, er kommandoen AV Shift TV (V.Aux) Det vil BM 1 reagere på og derefter udsende lydsignal og data signal. Hvis du bruger option 2 kan du nøges med shift tv.

Du vil kunne bruge kommandoerne >> << < > play, stop.

BM 6500 kan fjernstyre en pladespiller og en datalink kompatibel båndoptager f. eks BC 9000

Da B&O holdt op med pladespillere fik de nogle kommandoer ledige.

Dvs at BS 3000, BS 3200, BS 4, BC2 osv ikke kan fjernstyre en pladespiller eller båndoptager.

mvh/fitz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

casperfalden
Not Ranked
Posts 59
OFFLINE
Silver Member

Hej igen Fritz

 

Så har jeg forsøgt med det setup du har forklaret - altså fra BM1 via ML til converter og derfra med Powerlink og 7-benet DIN til BM6500. BM1 er sat til VM option 1 og BM6500 er sat til option 1 og BM1 er sat til at køre via V.Aux. Jeg har desuden sat linkøje til BM1.

Jeg har dog ingen succes overhovedet...

- BM6500 tænder ikke når jeg trykker på V.Aux

- Når jeg tænder for Aux manuelt og prøver at trykke AV sker der heller intet.

Så pt. er konklusionen ingen lyd ud og ingen umiddelbar kommunikation mellem BM1 og BM6500. Dog fungerer al betjening af BM1 via Linkøjet fint som det plejer.

Jeg har dog ikke forsøgt VM Option 2 på BM1 og Option 2 på BM6500, så jeg ved ikke om det vil virke. Men har du forslag til havd der kan være galt?

Mvh Casper

 

 

casperfalden
Not Ranked
Posts 59
OFFLINE
Silver Member

Hej igen

Så har jeg lige forsøgt at lege lidt med forskellige option settings på BM1 og BM6500, men situationen er stadig den samme.

Du er helt sikker på at BM1 og BM6500 kan sammen? Hvis du er det og er sikker på setup'et du har beskrevet, må jeg til at tjekke om nogle af mine kabler er defekte eller om converteren er stået af - jeg har dog for nyligt testet alle delene, så det burde ikke være det.

 

Fritz
Top 500 Contributor
Posts 272
OFFLINE
Bronze Member
Fritz replied on Sat, Feb 23 2013 11:43 PM

Hej Casper

Bruger du kommandoen AV V.Aux ?

Hvis ja er det softwaren i BM 6500 der er for gammel.

Men på en BC 9500 havde jeg hul igennem med.

Det kan være, at du skal afmontere Power link kablet og kun køre ren 7 polet din mellem

BM 6500 , beolink converteren og BM 1.

Prøv at downloade Product Configuation Guiden og installere denne.

Den vil give dig den korrekte opsætning.

Husk at BM 6500 er tovejs, jeg brugte en Beolink 5000, samt at BM 1 og BM 6500

skal styres via linkøjet. og kommandoen var shift AV TV

 mvh/fritz

Fritz
Top 500 Contributor
Posts 272
OFFLINE
Bronze Member
Fritz replied on Sun, Feb 24 2013 12:51 AM

Hej Igen Casper

Prøv lige dette før alt andet.

BM 1 i option 1, BM 6500 i option 2

Tilslut line out kablet fra BM 1 (Minjack´) til TV/AUX på BM6500, og ikke

TAPE, som du har prøvet.

BM 1 og BM6500 skal være i samme rum.

Ved tryk på V.Aux vil BM 1 starte op, Lydregulering på BM 6500, da BM 6500 åbner op

for TV indgangen.   

Drop brugen af Beolink converteren.

Den løsning virker 100 % uanset software.

mvh/fritz

casperfalden
Not Ranked
Posts 59
OFFLINE
Silver Member

Hej Fritz

 

Tak for dit svar - jeg kan få det til at fungere på denne måde. Desværre er der stadig problemet med at jeg så skal styre volumen fra MCP6500. Det var det jeg ger ville undgå, men det må jeg overveje om jeg synes jeg kan leve med.

 

Men mange tak for svaret ihvertfald.

Fritz
Top 500 Contributor
Posts 272
OFFLINE
Bronze Member
Fritz replied on Tue, Feb 26 2013 4:59 AM

Hej Igen Casper

Hvis du vil bruge BEO4 som er envejs, skal du læse i brugermanualen til BM6500, hvordan du skifter fra tovejsstyring (MCP 6500) til envejs (BL 1000 , BEO 4).

Det samme problem havde jeg også med BC9500. Jeg skiftede så til envejs, og så var det løst

mvh/fritz

Page 1 of 1 (10 items) | RSS