Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Beolab 6000 woofer foam probleem?

rated by 0 users
This post has 3 Replies | 1 Follower

HesselW
Not Ranked
Posts 4
OFFLINE
Bronze Member
HesselW Posted: Sat, Mar 6 2021 11:01 AM

Hoi,

Aantal jaar geleden een set beolab 6000 gekocht (tweede hands). Laatste tijd is de bas van 1 van de speakers ronduit belabberd. Front eraf en ik zie dat de ringen rondom de woofers aan het vervallen zijn. De bovenste geeft een waardeloos krakend geluid bij diepe bassen.

Is dit te repareren en kan ik dat zelf?

Tips zijn meer dan welkom want het zijn mooie speakers die ik  nog wel even wil gebruiken Smile

 

Bovenste woofer

 

Onderste woofer

 

 

 

 

 

 

 

Johan
Top 200 Contributor
Bolsward, NL
Posts 450
OFFLINE
Gold Member
Johan replied on Sat, Mar 6 2021 12:50 PM

Hallo Wessel,

Je kunt nieuwe randen (en lijm) kopen en de randen vervangen als je handig bent. Zie bijvoorbeeld https://www.repairyourspeakers.com/en/foam-surrounds/bang-olufsen/b-o-beolab-6000-repairkit-rubber-surrounds-for-woofer/a-511-10000016

Mensen als Beobuddy hier op het forum (Utrecht) kunnen dat ook voor je doen. Of je vervangt de woofers door reeds herstelde exemplaren (https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m1339398316-woofers-bang-olufsen-beolab-6000.html?previousPage=lr).

Ik geef je groot gelijk om te proberen deze mooie producten met wat TLC een langer leven te geven!

Succes,

Johan

HesselW
Not Ranked
Posts 4
OFFLINE
Bronze Member
HesselW replied on Sat, Mar 6 2021 3:25 PM

Hi Johan,

Dat is nog eens een snel en uitgebreid antwoord. Dank! Ik ga eens nadenken over die drie opties. Staat me bij dat ik beobuddy al eens om hulp heb gevraagd mbt  een ander product. Daar heb ik goede ervaringen mee

Alleyman
Top 500 Contributor
Posts 117
OFFLINE
Bronze Member
Ze zijn ook nog nieuw te bestellen bij B&O-dealers.
Page 1 of 1 (4 items) | RSS