Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Beolab Penta stoort / werkt niet

rated by 0 users
This post has 5 Replies | 1 Follower

jessevandekieft
Not Ranked
Posts 4
OFFLINE
Bronze Member
jessevandekieft Posted: Sun, Mar 28 2021 12:36 PM

Ik heb al een tijdje beolab penta's (MKII) staan. Sinds kort is één van de speakers er mee gestopt. Soms doet ie het wel, soms niet. Valt in ieder geval om de zoveel tijd weg. Lampjes branden groen. Ik heb al geprobeerd de powerlink kabels om te wisselen, helaas zonder resultaat. Zijn aangesloten op een beocenter 9500, deze geeft geen problemen. 

Ik las online ergens dat het misschien de interne versterker van de beolab kan zijn? Wel vreemd dat hij soms wel werkt. Wie weet raad?

Robert
Top 500 Contributor
Holland
Posts 204
OFFLINE
Bronze Member
Robert replied on Mon, Apr 5 2021 11:59 AM

Hallo Jesse,

Zijn deze Penta's al een keer geserviced ? Zo niet dan kan ik je dat van harte aanbevelen.

Alle twijfelachtige/vaak zwakke solderingen en verouderde componenten worden dan vervangen.

Daarna klinken ze weer fris en warm. En er zijn upgrades mogelijk. Beobuddy op dit forum kan je zeker helpen.

Bedenk dat deze Beolab's 25+ jaar oud zijn nu. (onderhoud is dan nodig en zeker de moeite waard)

Groet, Robert

jessevandekieft
Not Ranked
Posts 4
OFFLINE
Bronze Member

Ga ik eens kijken waar ik dat kan laten doen, bedankt. Toevallig tips omgeving Utrecht?

jessevandekieft
Not Ranked
Posts 4
OFFLINE
Bronze Member

Ga ik eens kijken waar ik dat kan laten doen, bedankt. Toevallig tips omgeving Utrecht?

Johan
Top 200 Contributor
Bolsward, NL
Posts 450
OFFLINE
Gold Member
Johan replied on Thu, Apr 8 2021 9:41 AM

Hallo Jesse, Beobuddy heeft z'n werkplaats in Utrecht :-). Ik kan hem aanbevelen. Groet en succes, Johan

jessevandekieft
Not Ranked
Posts 4
OFFLINE
Bronze Member

Super! Heb contact met hem opgenomen, bedankt!

Page 1 of 1 (6 items) | RSS