ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Mijn floorstand van mijn Beocenter 1 draait opeens niet meer...
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Ik hoor nog wel geluid bij het aanzetten van de tv maar hij draait niet.......
Volgens mij wordt het draaien aangedreven met een rubber snaar. Misschien de rubber snaar gebroken?
Dacht dat hij rechtstreeks aangedreven werd door een motortje toch?
Hoe technisch ben je? Het mechaniek is namelijk vrij eenvoudig bereikbaar, maar een beetje technische kennis zou geen kwaad kunnen.
Hai.....je had gelijk snaartje is inderdaad gebroken! THX.......heb je trouwens een idee waar ik een nieuwe kan krijgen?
Greetz
Ik heb even in de servicedocumentatie gekeken, helaas is alleen de complete motorunit te bestellen. Ik ben bang dat je op zoek zal moeten naar een alternatief. Wie heeft een goed adres?
Niemand.....
Ik moet binnenkort nog aan het sleutelen in een BeoCenter 1, ik zal eens kijken of ik erachter kan komen.
Dat zou mooi zijn.....
Binnenkort heeft even langer geduurd, maar ik ben erachter. Het is een ronde snaar van flinke lengte. De dikte van de snaar is bijna 1,8mm, de diameter is ongeveer 85 mm. Nu op zoek naar een vervangende snaar!
Hoi Blackrix, Heb net toevallig van het weekend een snaartje binnengekregen. Besteld bij elektronica-online.nl
Snaartje vierkant 2mm - 85mm (1 euro) voldoet.........hij draait weer als vanouds!!!!
Bedankt voor je tips en inspanning....mijn dank is groot