Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

nieuwe ontwikkelingen en dus nieuwe opstelling

rated by 0 users
This post has 2 Replies | 1 Follower

Griffin1971
Not Ranked
Posts 18
Bronze Member
Griffin1971 Posted: Sat, Jun 19 2021 6:41 PM

hoi!

na veel getouwtrek om de boel hier thuis op Surround te krijgen, mag ik melden dat de boel weer 'op de schop' gaat. want: in mijn zoektocht naar een BL3500 kwam ik iemand tegen die een 'leuke set' in de verkoop had, waar de BL3500 in zat. verkoper wilde de BL3500 niet los verkopen. dus ja, wat doe je dan? dan koop je de hele set maar...

en wat zat er dan nog meer bij, behalve die BL3500-met-muurbeugel?

nou, houd u vast:

1x BV10-40 met muurbeugel, 2x BL8000, 1x BS/BM5 (die had ik al, maar ik heb nog een slaapkamer...), een heeeeeeeeleboel draadjes, een BeoTime (met een minimaal deukje zodat het doppie voor de batterijen niet open wil. waardeloze constructie om dat open te krijgen, trouwens) en een BeoCord5 (draadloze huistelefoon) met lader/speaker, maar helaas zonder basisstation. de BeoTime en BeoCord zijn dus redelijk nutteloos, maar leuke gimmicks.

omdat de BV10 te lo... eh... te groot is om in mijn uppie te tillen, ligt die nog in de auto (paste nèt niet tussen de wielkasten van een BMW 3Touring). oud-collega en mede-B&O-adept komt daarom maandagmiddag even buurten.

de uitdaging die ik nu natuurlijk heb: hoe krijg ik de BL2, BL3s, BL6k's en BL8k's aan de BV10? als het niet lukt, gaan de BL3s met de BV7-40 naar de slaapkamer. op het afdekframe van de tv heb ik al gezien dat ik een aansluiting heb voor de sub, 2x voor, en 2x achter. daaruit concludeer ik dat op de BV10 ook surround mogelijk is. nadeel(tje) is wel: de BV10 heeft geen DVD-speler.

mijn oud-collega had vanmiddag zo zijn vraagtekens bij mijn idee over de BL3500. want mijn idee is dit: de BL3500 in de garage monteren, en dan verbinden 'met een draadje' naar de tv in de woonkamer. de garage ligt aan de andere kant van de muren (binnenmuur-buitenmuur-garagemuur). de vraag is natuurlijk: met wat voor draadje? kan ik met een ML-kabel en de Beo4 de BS5 aansturen, zodat ik internetradio (vanuit de BS/BM5) in de garage heb via de BL3500? of heb ik daar een andere kabel voor nodig? of kan het gewoon niet? (da's ook nog een optie, he)

nou wil ik natuurlijk de BL8k's in mijn huidige opstelling 'bijprikken'. al was het maar om even te horen hoe ze klinken. maar waar prik ik ze? achterop de tv, of op de BL2? of aan het eind van de 'doorlus', ter vervanging van de BL3s? want zowel de BL3s als de BL8k hebben maar 1 PL-aansluiting. dus moet ik die (vooralsnog) doorlinken vanuit de BL6ks naast de tv. als de opstelling definitief wordt, ga ik het aanleggen met nieuwe PL-kabels in een holle plint.

ziedaar: een nieuwe audiovisuele uitdaging!

Johan
Top 200 Contributor
Bolsward, NL
Posts 450
Gold Member
Johan replied on Sun, Jun 20 2021 9:31 AM

Gaat hard met de collectie zo! :-) Ik denk dat je BeoCom bedoelt.

BeoLab 3500 is met MasterLink aan te sluiten. Met de Beo4 in de garage kun je dan idd de BS5 bedienen. Let wel op de option settings.

Surround gaat in principe hetzelfde op de BV10 als op de BV7. Speakers aanmelden, speakerrol toekennen, afstand en volume instellen.

Voor surround sound kun je de speakers niet via de BL2 doorlussen. Je kunt ze dan niet instellen. En per PowerLink socket kun je maximaal 2 speakers verbinden.

Succes!

Griffin1971
Not Ranked
Posts 18
Bronze Member

tsja, soms moet je meer aanschaffen dan je lief is om je idee uit te werken :-)

zoals je merkt moet ik me de BeoTerminologie nog even wijs worden. uiteraard bedoel ik de BeoCom5 draadloze telefoon. daar is wel een lader/speaker bij geleverd, maar geen basisstation, dus voorlopig heb ik er weinig aan, bovendien is de batterij op z'n eind, en zou die vervangen moeten worden.

ik begrijp dat ik de BL8k's op de plek van de BL3s kan zetten (doorgelust vanuit de BL6000), of op de 2 overgebleven aansluitingen achterop de tv. en dat uiteraard aan de tv melden. dat wordt even stoeien met de instellingen. aangezien de PL-kabels door de verkoper bij 'demontage' doorgeknipt zijn, wordt het dus een opstelling met doorlink vanuit de BL6k

voor de opstelling met de BL3500 in de garage, heb ik waarschijnlijk de Masterlink Distribution Box nodig. want de tv heeft maar 1 ML-ingang en ik moet er 2 kwijt: die van de BL3500 vanuit de garage en die van de BM5 vanuit de trapkast. want lopen klootviolen met draadeinden die je dan in een junction box (da's dus wat anders dan de distribution box) moet samenvoegen, is niet echt wat.

wat wel bijzonder is: de verkoper had dus èn een BL3500 èn een BS/BM5 èn een BV. maar de BL8k's had-ie op de BM5 aangesloten. en het enige wat ik van een ML-kabel zie is een (1) eindstekker. beetje vreemde constructie: een BL3500 aan de tv, en de BL8k's aan de BM5...volgens mij mis je dan een deel van het genot van je B&O-installatie...

Page 1 of 1 (3 items) | RSS