Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Laser Beocenter 2500 swingarm

rated by 0 users
This post has 6 Replies | 1 Follower

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie Posted: Sun, Feb 17 2013 2:57 PM

Nou heb ik dus al met succes een aantal lasers vervangen van rechte laserunits met de CDM12.4 (Century, Ouvertures).

Nu heb ik een Beocenter 2500 met een CD swingarm die bij op "play" drukken (hoorbaar) even op zoek gaat en er dan mee stopt.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn. Ik neem aan dat de laser hier niet van vervangen kan worden?

Brengen & Ophalen

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Sun, Feb 17 2013 5:11 PM

Heb je de CD-print al doorgesoldeerd? Draadbruggen die aan beide kanten zijn gesoldeerd, de grote IC's en de SMD-IC's. Mocht dat het probleem niet verrhelpen, heb je een ander apparaat met hetzelfde loopwerk waar je de print of het loopwerk kunt lenen zodat je kan kijken of het loopwerk of de print het probleem veroorzaakt?

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Sun, Feb 17 2013 5:20 PM

Ik heb nog een werkend loopwerk dat ik zou kunnen uitwisselen om in ieder geval het een en ander te kunnen uitsluiten. Ik laat het je vanavond weten Blackrix, bedankt zover....

Brengen & Ophalen

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Sun, Feb 17 2013 9:57 PM

Laser was goed, print heb ik uitgewisseld en het werkt weer.

Brengen & Ophalen

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Mon, Feb 18 2013 4:28 PM

Je kan de print nog eens doorsolderen, dat wil nog wel eens de oplossing zijn. Ik heb op het moment zelf een 2500 staan waarbij de motor van de CD-speler te zwaar draaide, met als gevolg dat de motorsturing op de print opgeblazen is. Ik heb van het originele loopwerk en een loopwerk met een defecte laser weer één gemaakt en met een print uit een andere BeoCenter 2500 speelt het weer, maar de originele print moet nog wel weer klaar. De onderdelen zijn in bestelling.

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Mon, Feb 18 2013 10:18 PM

Moet ik ook maar eens doen met de defecte print. Als je ziet wat er aan gekloot is...

Ik heb een BC2500 gekocht voor 70 euro waarvan de cassette, radio, CD loopwerk en de deurtjes nog goed zijn, maar de plastic behuizing/frame is op een aantal schroefpunten afgebroken. Met de kap erop zie je er weinig van maar om het later zo te koop te zetten, ik weet het niet....

Brengen & Ophalen

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Tue, Feb 19 2013 5:55 PM

Volgens mij zijn de frames van de apparaten uit dezelfde lijn vrijwel allemaal gelijk. Je zou dus bijvoorbeeld een frame van een Master Panel AV9000 ervoor kunnen gebruiken, het is alleen wel een flink stuk werk.

Page 1 of 1 (7 items) | RSS