Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Beovox HT2400 A

rated by 0 users
This post has 2 Replies | 2 Followers

Tint@gel
Not Ranked
Posts 3
OFFLINE
Bronze Member
Tint@gel Posted: Sat, Oct 2 2021 8:24 PM

Beste forumgenoten,

Na een tijd zoeken op het internet naar mogelijke oplossingen voor het probleem waar ik tegenaan loop, heb ik toch besloten lid te worden van dit forum. Allerlei interessante topics. Hopelijk is er iemand onder jullie die mij zou kunnen helpen. Ik ben dus nieuw op jullie forum.

Vorige week kreeg ik een paar Beovox HT2400 A speakers in mijn bezit. Ik hou erg van vintage audio uit de tijd waarin deze nieuw waren en wilde ze graag op mijn Revox A78 amp beluisteren. Ik had goede berichten over de muzikale kwaliteit van de 2400 gelezen. Het is wel zo, dat ze jaren lang ongebruikt op een zolder hebben gestaan, wel netjes afgedekt en dergelijke.

Nu is he zo, dat de midden- en hoogdriver  het volgens mij nog prima doen, maar de woofer geeft een krakerig geluid met nauwelijks volume. Dat lijkt nergens op. Het probleem zit in beide boxen precies hetzelfde.
Maar het vreemde is, dat als ik mijn vinger aan één bepaalde kant op de rubber rand van de woofer leg en heel iets druk uitoefen, echt bijna niets, dan houdt het kraken op en lijkt die driver het nog goed te doen. Maar laat ik los, dan gaat ie weer kraken.De conus lijkt goed te bewegen als ik er voorzichtig op druk. ik hoor geen geschraap of zoiets. Ik heb de driver al eens 180 graden gedraaid omdat er misschien iets ‘verzakt’  zou kunnen zijn. Dat las ik ergens in een comment. Leek me geen kwaad te kunnen dus heb ik gedaan, maar het helpt vooralsnog niet.

Zou iemand weten wat hier aan de hand is en wat ik er eventueel aan kan doen? Is de woofer ten dode opgeschreven of valt het mee en is er iets aan te doen? En als hij ten dode is opgeschreven, waar zou ik ze dan het beste door kunnen vervangen? Zijn deze drivers nog ergens voor handen?

Een tweede vraag is of iemand weet wat het verschil was tussen een ‘gewone’ 2400 en een 2400A?

Ik hoor graag van een echte kenner wat ik moet/kan doen.

Bij voorbaat hartelijk dank!

beosnuf
Not Ranked
Posts 16
OFFLINE
Bronze Member
beosnuf replied on Sun, Oct 3 2021 9:26 AM
Dag,misschien is het een optie om de speakers te demonteren en opsturen naar Audiolab, als je Ruud van Audiolab belt kan hij wellicht helpen om de speakers weer opnieuw te centreren ,Audiolab heeft veel ervaring met dit soort speaker’s. Gr beosnuf
Tint@gel
Not Ranked
Posts 3
OFFLINE
Bronze Member
Tint@gel replied on Sun, Oct 3 2021 11:16 AM

Hallo Beosnuf,

Dank voor je reactie. Ik zal jouw suggestie zeker in mijn achterhoofd houden. Kan ik Ruud vinden door gewoon op Audiolab te zoeken?

MVG, Bob

Page 1 of 1 (3 items) | RSS