Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

BeoVision 6-26

rated by 0 users
This post has 4 Replies | 2 Followers

Lars47
Not Ranked
Posts 2
OFFLINE
Bronze Member
Lars47 Posted: Sat, Oct 23 2021 4:02 PM

Har et BeoVision 6-26 uden HDMI stik, men 2 scart stik. Er meget glad for det og det har fungeret fint indtil nu, hvor vi har fået installeret fibernet og fået ny router og tv-bokse fra YouSee, som kræver HDMI stik. 

Har derfor købt en HDMI/Scart 1080p AV -adapter, som skulle fungere mellem tv -boksen og scart stikket på Tv'et - men jeg kan ikke få det til at fungere - kan det lade sig gøre ?

Steffen
Top 75 Contributor
Denmark
Posts 1,408
OFFLINE
Bronze Member
Steffen replied on Mon, Oct 25 2021 9:49 PM

Hej. Jeg tror ikke umiddelbart du kan forbinde HDMI til scartindgang på Tv'et selvom du har et adapter, da scart indgangene ikke kan "forstå" det digitale signal. I så fald skal du også bruge en converter.

En billigere løsning vil nok være at købe et HDMI/DVI kabel som tilsluttes DVI stikket på Tv'et. Eneste "problem" er at DVI indgangen ikke overfører lyd. Men det kan klares med et par simple Phono kabler til lyd, da Tv'et også har disse indgange. Du skal så i Beovision 6's menu vælge PC indgang -og bruge "PC" på fjernbetjeningen (hvis det er en Beo4).

Køb High Grade DVI - HDMI kabel - Guldbelagt - 2 m på Av-Cables.dk

Ravsted
Top 200 Contributor
Denmark
Posts 345
OFFLINE
Bronze Member
Ravsted replied on Mon, Oct 25 2021 10:00 PM

Hej,

Er du sikker på at din converter er HDMI "IND" og SCART "UD" ? Læg evt. et billede op.

De findes også i den omvendte variant. 

Løsningen med HDMI => DVI beskrevet ovenfor vil kun fungere hvis dit TV er HD ready. HDMI signalet er kopisikret via HDCP. 

Beovision. 6-26 er HD ready hvis det er type nummer 9290-9297 og har serienummer højere end 21471767.

Bemærk det er andre type og serienumre for BeoCenter 6-26.

Se her 

https://bogob2bda.custhelp.com/app/answers/answer_view/a_id/2649/~/hvilke-bang-%26-olufsen-fjernsyn-er-hd-ready%3F

Lars47
Not Ranked
Posts 2
OFFLINE
Bronze Member
Lars47 replied on Tue, Oct 26 2021 1:55 PM

Tak for begge indlæg. Det er en HDMI til Scart converter jeg har købt. Converteren fungerer fint med et Sony tv  vi også har i huset. Her skal source på fjernbetjeningen indstilles på "Kabel", Hvordan gør man det på et BeoVision 6-26 ?

Ravsted
Top 200 Contributor
Denmark
Posts 345
OFFLINE
Bronze Member
Ravsted replied on Tue, Oct 26 2021 8:28 PM

Hej 

Jeg mener dit TV har 2 SCART indgange. 

De hedder vist AV og V.MEM.

Se hvilket du anvender. 

Tryk menu på Beo4 

Vælg Connections menuen og angiv f.eks. at AV stikket tildeles DVD knappen.

V.MEM tildeles V.MEM knappen

Mener du skal bekræfte valg med GO.

Et tryk på DVD knappen skal nu aktivere AV stikket og et tryk på V.MEM eller V.TAPE knappen aktiverer V.MEM stikket.

Page 1 of 1 (5 items) | RSS