ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Op dit moment heb ik een Beovision 4-50 waar ik erg tevreden over ben(alleen had het zwart wat zwarter mogen zijn).
Nu wil ik wat groter(+/- 65").
Dan heb ik 3 opties:
Een 4-65 van 7 jaar oud met heel weinig draaiuren, voor €2000,- . +Werkt goed op sys3, -kontrast/zwart, - erg dik.
Panasonic plasma nieuw, voor €2800,- . Werkt waarschijnlijk goed op sys3(zie ander topic), heel mooi beeld, +vrij dun.
Beovision 12-65" nieuw, +/- €8.000 - €10.000,-(alleen monitor). Werkt perfect, beeld minder dan Panasonic(B&O stond slecht opgesteld met de zon er vol op), + vrij dun, - duur.
Mijn voorkeur gaat een beetje uit naar de Panasonic in de eerste plaats om het beeld en ook nog is de prijs.
Wat is jullie advies?
Ik ging voor de panasonic.
de prijzen zijn al heel lang niet meer te rechtwaardige bij B&O.
en panasonic heeft de beste plasma's!
Hallo,
Neem me niet kwalijk maar volgens mij gebruikt B&O Panasonic schermen dus hoe beste plasma's?
En met B&O software afwerking hardware enz, enz ...zij ze beter dan Panasonic of niet?
Beter niet hoor,wat ik zeggen wil dat topline van panasonic een heel mooi plaatje neer zet met een 1/4 van de prijs van een b&o.
Dat is veel te kort door de bocht. B&O gebruikt ze, panasonic maakt ze, dus geven ze hetzelfde beeld?
Je zou beter moeten weten Koning.
Wat dacht je van het verwerken/bewerken/optimaliering van het beeldsignaal?
In de laatste FWD staan weer "testresultaten" van diverse schermen, waaronder een BV11-55. Daaruit kun je weer opmaken dat diverse fabrikanten van tv's dezelfde panelen gebruiken, maar toch een afzonderlijk plaatje neetzetten.
Ik zei niet dat panasonic beter is dan b&o beobuddy.
Je hebt gewoon voor ruim 1/4 van de prijs een geweldige plasma tv.
Bij flatpanelhd komen ze heel goed uit de test.
http://www.flatpanelshd.com/review.php?subaction=showfull&id=1339052567
Hier de line up van 2013.
http://www.flatpanelshd.com/article.php?subaction=showfull&id=1360577145
Is het niet zo dat als je een Panasonic laat calibreren het beeld net zo goed zou moeten zijn als van de B&O?
Het enige nadeel lijkt mij dat de omgevingslichtcorrectie niet werkt.
Omgevingslichtcorrectie heb ik met mijn BV10 zelfs uitgezet.
Ik vond dat de sensor het beeld veel te donker maakte 's avonds.