Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Beovision 7-55 beo4

rated by 0 users
This post has 4 Replies | 0 Followers

Gerardus54
Not Ranked
Posts 34
OFFLINE
Bronze Member
Gerardus54 Posted: Sat, Oct 30 2021 4:53 PM

Ik heb in mijn huiskamer een beovision 7-55 een beocenter 2

Beolab 5 beolab8000 en beolab 3000.

Als ik op mijn beo4 de knoptv indrukte ging altijd de tv spelen welke aangestuurd word door een decoder aangesloten op mijn router van het internet.

Waarschijnlijk heb ik weer iets verkeerd gedaan maar sinds kort gaat mijn tv op deze manier niet meer aan.

Ik op zoek of er misschien iets mis is gegaan en ben gaan kijken bij

Menu  overige instellingen aansluitingen en proberen maar.

Wat een gedoe 

Uiteidelijk lukt het mij wel om mijn decoder als bron de naam dtv2 te geven hdmi a aangeven en dan werkt mijn tv wel weer maar dan moet ik op mijn ab beo4 dus wel dtv2 invoeren.

Het probleem is dus dat het spul bij deknop tv op de beo4 sneeuw opleverd waar hij eerst gewoon begon te spelen.

Wie kan mij helpen zodat de tv gewoon aan gaat als ik de knop tv op mijn beo4 indruk

 

Super beeld super geluid maar afstellen wat een drama

 

Johan
Top 200 Contributor
Bolsward, NL
Posts 450
OFFLINE
Gold Member
Johan replied on Sat, Oct 30 2021 6:34 PM

Hallo Gerardus54, kan het zijn dat je in het tuner setup menu de tv tuners hebt ingeschakeld? Normaliter wordt de bron (en knop) 'TV' alleen gebruikt voor de ingebouwde (analoge) tuner van de televisie. Tenzij je die tuner uitzet in het menu: dan kun je de 'TV' knop ook voor een andere bron gebruiken.

Mogelijkerwijs is de analoge tuner aangezet, en krijg je nu sneeuw te zien.

Wellicht kun je proberen de tuner uit te zetten in het menu. Daarna zou je in plaats van 'DTV2' weer de bron 'TV' kunnen kiezen.

Het is een vermoeden, maar wellicht helpt het je om de oorzaak (en een oplossing) te vinden.

Succes, Johan

Gerardus54
Not Ranked
Posts 34
OFFLINE
Bronze Member

Bedankt voor je reactie

Denk ook dat je gelijk hebt

Alleen de keuze van tv om op die plek neer te zetten zit er niet bij.

Weet je misschien welke handelingen ik moet verrichten om de aneloge tv weer  uit te schakelen.

Gerardus54
Not Ranked
Posts 34
OFFLINE
Bronze Member

Nogmaals bedankt voor je reactie.

Het is me gelukt om de aneloge aansluiting uit te zetten 

Had toen zwart scherm en ook gelijk wel de mogelijk heid om als bron tv in te voeren daarna het toestel even uitgezet en hoppeke karwei geklaard.

Alles weer in orde

Bedankt zo zie je maar klein duwtje in de rug en samen lossen we het op.

Bedankt

Johan
Top 200 Contributor
Bolsward, NL
Posts 450
OFFLINE
Gold Member
Johan replied on Sun, Oct 31 2021 10:35 AM

Goed te horen dat het weer werkt!

Page 1 of 1 (5 items) | RSS