Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Beosound ouverture

rated by 0 users
This post has 5 Replies | 2 Followers

schijndela
Not Ranked
Posts 1
OFFLINE
Bronze Member
schijndela Posted: Thu, Dec 9 2021 9:23 PM

 Hallo

Mijn schoonouders hebben een Beosound Ouverture, helaas heeft Ziggo het analoge radio signaal  beëindigd waardoor ze geen radio meer kunnen ontvangen via de kabel.

De mogelijkheid die Ziggo biedt is het gebruiken van een Quantis QE317DAB+ Radio.

Nu zie ik dat deze Beosound nog een vrije Aux aansluiting heeft die gebruikt kan worden om externe apparatuur aan te sluiten.

Graag hoor ik van u of ik op deze poort probleemloos de QE317 DAB+ Radio kan aansluiten, uiteraard heb ik dan wel een kabel nodig van Din naar Tulp

Iemand ervaring

De QE317 is voorzien van een tulpaansluiting.

Alleyman
Top 500 Contributor
Posts 117
OFFLINE
Bronze Member
Alleyman replied on Thu, Dec 9 2021 11:45 PM
Ja dat gaat werken.

Alleen moeten ze helaas wel met de Quantis afstandsbediening van zender wisselen.

Een goede (actieve) sprietantenne is overigens een prima optie om op dezelfde manier radio te blijven luisteren, mits ze niet persé naar Radio 5 of ClassicNL willen luisteren!
JKW TAYLOR
Top 500 Contributor
Nederland
Posts 140
OFFLINE
Bronze Member

Ziggo geeft 2 gratis fm antenne, zoek Ziggo gratis FM antenne op google.

Vink 2 antennes aan ze zijn gratis (ook zonder verzendkosten) meestal de volgende dag geleverd.

Je moet wel de klanten nummer invullen van je schoonouders.

mvg Ken

Alleyman
Top 500 Contributor
Posts 117
OFFLINE
Bronze Member
Maar met deze FM-zenders kun je lang niet alle zenders ontvangen!

Radio5 niet, ClassicNL niet, buitenlandse zenders niet.

Daarnaast is de ontvangst met deze gratis antennes van Ziggo (draadje met een steker) erg matig.

Dan kun je beter een behoorlijk metalen sprietantennetje gebruiken.
JKW TAYLOR
Top 500 Contributor
Nederland
Posts 140
OFFLINE
Bronze Member

Draad antenne werkt prima, en is gratis.

Met een metalen sprietantennetje ( rabbit ears) vang je ook geen andere zenders

Classic FM, Arrow classic rock enz zend niet via de ether

Alle FM zenders dat je met je auto radio vangt, heb je dan op je B&O. als je echt slecht ontvangst heb kan je een buien antenne zetten.

Ik gebruik de draad antenne, gaat gewoon in de coax aansluiting, zodat je aux poort vrij is.

Bij mij staat er Slam, Sky, Radio 3, Qmusic, Radio 538, Veronica, Radio 2, Radio 10 gold, 100% NL, Omroep Brabant (ik woon in Halsteren) Radio 4 (Classic), Radio 1, Puur NL, BNR News, Zuidwest FM en Studio Brussel (16 zenders)

Kijk op internet welke zendmast bij jouw in de beurt is, daar heb je de best frequenties.

Gewoon proberen kost je niks.

Ken

 

JKW TAYLOR
Top 500 Contributor
Nederland
Posts 140
OFFLINE
Bronze Member

https://www.radiofreak.nl/frequenties

ken

Page 1 of 1 (6 items) | RSS