Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Beosystem 3 en Beovision 7

rated by 0 users
This post has 3 Replies | 0 Followers

ldmeyere
Not Ranked
Posts 5
OFFLINE
Bronze Member
ldmeyere Posted: Fri, Dec 10 2021 3:52 PM

Dag allemaal,

ik heb een Beovision 7 MkIII (zonder ingebouwde Beosystem) en nu net een Beosystem 3 gekocht (eBay in UK), met het idee dat de Beosystem meer opties biedt qua multi-channel setup voor HDMI bronnen (PS4, Chromecast, etc.)

Op dit moment gebruik ik een HDMI/audio splitter om beeld naar de DVI poort en geluid naar de L/R audio te sturen. Dit geeft niet meteen het gewenste resultaat, en 90% van het geluid blijft in de Beolab 7.1 hangen en bijna niks in de Front L/R Beolab 6000’s.

Nu, de Beosystem is zonder kabels of IR eye gekocht, en ik zit met het grote vraagstuk hoe ik dit dus werkend krijg.

Moeten de 2 devices via de Masterlink kabel praten om dit te laten werken? Of minstens IR ontvanger voor Beosystem nodig?

Alle tips welkom…

Carolpa
Top 75 Contributor
Posts 1,700
OFFLINE
Silver Member
Carolpa replied on Fri, Dec 10 2021 4:13 PM

Maak de Bsys 3 leidend; de de BV7 is alleen een monitor voor de Bsys 3.

Je hebt een IR ontvanger nodig voor de bediening van de Bsys 3 (niet alle IR ontvangers zijn geschikt volgens mij) Zorg eerst dat je een juiste hebt (noodzaak)!

Sluit de BV7 via DVI-DVI  aan op de Bsys 3.

Sluit ALLe speakers aan op de BSys 3.

Sluit alle video bronnen aan op de BSys 3

Sluit de BV7 niet aan op ML in deze setup

 

ldmeyere
Not Ranked
Posts 5
OFFLINE
Bronze Member
ldmeyere replied on Sat, Dec 11 2021 5:20 AM

Dank je, duidelijk… dan ga ik op zoek naar een IR eye.

Nog een paar vraagjes - met de Bv7 als monitor, start die dan automatisch op bij signaal op de DVI ingang? En hoe zorg ik ervoor dat ie niet meer luistert naar de signalen van de afstandsbediening (behalve ‘uit’ misschien)?

(ik merk dat dit niet meteen een ideale/cleane setup wordt…

Carolpa
Top 75 Contributor
Posts 1,700
OFFLINE
Silver Member
Carolpa replied on Sat, Dec 11 2021 5:49 AM

ldmeyere:
start die dan automatisch op bij signaal op de DVI ingang?
nee

ldmeyere:
En hoe zorg ik ervoor dat ie niet meer luistert naar de signalen van de afstandsbediening (behalve ‘uit’ misschien)?
door de BV7 in optie 4 te zetten. Je start dan de BV7 met bijvoorbeeld L-PC (of vergelijkbare andere bron gekoppeld aan de input AV4). Uit gaat altijd makkelijk; houdt Standby vast en het gehele B&o systeem zal naar standby gaan.

Page 1 of 1 (4 items) | RSS