Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Beosound 4 klevende behuizing en problemen nadien

rated by 0 users
This post has 3 Replies | 1 Follower

Woodland10
Not Ranked
Posts 3
OFFLINE
Bronze Member
Woodland10 Posted: Mon, Dec 13 2021 5:24 PM

Hallo allemaal, ik ben nieuw op de forum.

Net mijn eerste B&O gekocht een Beosound 4.

Ik wist van de klevende behuizing, de verkoper op 2dehands verzekerde mij dat het ok was maar helaas, wanneer deze aankwam bij mij thuis was één en al klevend behuizing.

De BS 4 werkt, dat was toch al iets.

Ben geen nieuweling in zelfbouw en restauratie van audio dus ik dacht, ik haal deze uit elkaar, reinigen met nail polish remover, twee laagjes primer en twee laagjes zwarte verf en een prima resultaat.

Nadien de BS 4 terug in elkaar, was een eitje, heel makkelijk allemaal.

Resultaat, de BS 4 werkt niet meer, het stand-by lichtje blijft pinken, normaal zou dit het teken zijn dat je de PIN code moet invoeren, maar het scherm werkt niet en de deur blijft half open. Sad

Alles terug uit elkaar en nazien of ik niets vergeten ben maar alles was ok.Wink

Wanneer ik de stekker instak, dan gaat de omhoog en de lichten aan en dan terug in veiligheid.

Ik heb dan geprobeerd om het stopcontact uit te trekken, nadien terug insteken en intussen duwen op de rode knop, de rails van het glas gingen naar beneden en dan hoorde ik enkele ritselingen van tandwieltjes over elkaar en het scherm ging aan, ik kon mijn PIN code ingeven.

Alles leek te werken, behalve de rails van het glas blijven in het midden staan.

Ik dacht dat de start positie van de glasrails niet op de juiste plaats stond.

Dus alles uit elkaar, motor er uit en terug monteren, resultaat Sad

Mijn vraag nu, wat is de start positie voor de glasrails wanneer je de motor plaatst, het is nergens te vinden in de service manual.

Iemand ervaring hiermee?

groeten,

Gaea
Not Ranked
South of Netherlands
Posts 72
OFFLINE
Gold Member
Gaea replied on Mon, Dec 13 2021 5:48 PM

Ik heb van de BS 4 geen verstand, maar als je op dit forum silver member bent kun je User Manuals, en een 2 tal Service Manuals downloaden voor de BS4.

Zeg maar de werkplaatshandboeken.

Wellicht elders op het internet ook te vinden

Beosound 5 Encore, Beolab 3, Beolab 11, Beosound Balance Non GVA, H9i

Woodland10
Not Ranked
Posts 3
OFFLINE
Bronze Member

Beste Gaea,

bedankt voor de info, ik heb de service manual maar de montage staat niet vermeld, alleen het demonteren.

ik word er niet wijzer van.

 

Woodland10
Not Ranked
Posts 3
OFFLINE
Bronze Member

Beste Gaea,

bedankt voor de info, ik heb de service manual maar de montage staat niet vermeld, alleen het demonteren.

ik word er niet wijzer van.

 

Page 1 of 1 (4 items) | RSS