Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Beolab 5 servicebeurt

rated by 0 users
This post has 5 Replies | 0 Followers

jpvr74
Not Ranked
Posts 17
OFFLINE
Bronze Member
jpvr74 Posted: Sun, Mar 18 2012 8:56 AM

Heeft er iemand ervaring met het laten uitvoeren van een "servicebeurt" voor BL5s? Heb recent een paar secondlifes uit 2004 gekocht en alhoewel ze wat mij betreft prima klinken, vond ik ze bij de levering wel behoorlijk stoffig overkomen. Daarom zou ik ze een keer helemaal willen laten checken en schoonmaken, maar dat lijkt al snel een paar honderd euro te kosten. Vraag is of het nodig is om ze zo'n beurt te geven..

Graag jullie ervaringen...

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Sun, Mar 18 2012 9:05 AM

Gewoon de stofzuiger er 1keer in de week overeen halen,voor de tweeter en middentoner het kwastje gebruiken.

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
OFFLINE
Founder

De Beolab 5 heeft diverse software updates na 2004 gehad.

De eerste die jij hebt, zonder de pincode, heeft ook updates gehad tot en met de 1.62a versie. Deze updates worden over het algemeen aangeraden omdat het geluid nofg wel eens weg viel of dat de soundprocessor dus nog wel eens vastliep.

Met de updates werdt dat verholpen.

Laatst gedaan bij een bekende die later aangaf zelfs verschil in geluid waar te kunnen nemen. Of dat echt zo is, is aan de volgende eigenaar van de BL5's die de software upfdate laat doen.

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Fri, Apr 6 2012 5:40 PM

Dat ze beter gaan klinken zit echt tussen zijn horen want dat is niet zo.

wat ze ook hebben verholpen is digitaleruis

dat hield in,dat als je de beolab 5 digitaal had aangesloten op een beosound9000 en je starte een cd op dan kreeg je keiharde ruis te horen.

bijzonder vervelend want je schrok je eigen te pletter.

jpvr74
Not Ranked
Posts 17
OFFLINE
Bronze Member
jpvr74 replied on Fri, Apr 6 2012 5:57 PM

Thanks gents, alle software updates zijn gedaan, ik vraag me alleen af of ze aan de "binnenkant" ook nog een poetsbeurt nodig hebben na 7/8 jaar dienst. Aan de buitenkant heeft de cover een refurbish nodig en als ik dan toch bezig ben....

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Fri, Apr 6 2012 5:58 PM

Niet nodig hoor.Smile

Page 1 of 1 (6 items) | RSS