Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Nu een BV3, welke (lcd)beovision kan daar aan tippen?

rated by 0 users
This post has 6 Replies | 0 Followers

Joseph1
Not Ranked
The Netherlands
Posts 6
Bronze Member
Joseph1 Posted: Tue, Mar 12 2013 4:26 PM

Hallo,

Heb al jaren een Beovision 3-32 waarmee ik DVB-T/C signaal bekijk via een Technisat decoder (multymedia TS1). Deze BV3 heeft zelf geen STB.
Een Duits forumgenoot heeft destijds de Technisat aangepast voor rechtstreeks bedienen mbv de Beolink 1000 (ivm toenmalige Beovision LX6000) en de Beo4.
Zoals gezegd werkt dit nog hardstike goed en het beeld is een lust om naar te kijken.
Om eerlijk te zijn heb ik tot nu geen flatscreen gezien bij mijn kennissen die in de buurt komt van het beeld van de BV3 (tenzij ze rechtstreeks DVD's in steken maar ja je moet het doen met wat je geleverd krijgt). Maar goed heb ook geen B&O-ers ertussen zitten.

Nu heb ik sinds kort ADSL (ja woon op d'n buiten dus kabel/glasvezel etc.  gaat het nooit worden) en in het pakket zit ook digitale t.v.. En bij toeval zit het modem pal achter de TV wat een berg kabels en buitenantenne spul zou schelen (nu 3 antennes, NL-verticaal, BE-NL plus BE-FR horizontaal gepolariseerd plus een schotel).

Ivm ontbreken STB is het nu een gekl... met div. afstandsbedieningen (pairen tv-decoder leverde alleen op dat tv uitgezet kan worden met de decoderafstandbediening.
Vandaar dat ik nu wat aan het rondkijken ben of de techniek inmiddels al zo ver is het toch interessant is om een flatscreen binnen te halen. En dan praten we over second-life/tweedehands gelet op budget.

Wat ik tot nu toe heb begrepen is, dat ik de BV6 in ieder geval links moet laten liggen en bij de 7 op zijn minst een van de laatste mk (III?) moet zijn om een teleurstelling te voorkomen.
Maar hoe zit het m.b.v. die 8 serie

Wie heeft er ervaring met een dergelijke overstap en/of kwaliteit signaal (Telfort) in relatie tot evt. hdtv.

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Tue, Mar 12 2013 5:05 PM

Tsja, da's een moeilijke. Ik denk dat een BeoVision 7 van een latere generatie een goede vervanger is. Maar ik denk zelf dat het goed is om zelf de toestellen te gaan bekijken en dan een keuze te maken, je zal er uiteindelijk zelf naar moeten kijken. 

Joseph1
Not Ranked
The Netherlands
Posts 6
Bronze Member
Joseph1 replied on Sun, Mar 17 2013 4:38 PM

Zal zeker het beeld proberen te vergelijken.
Is alleen wat lastig om dat 1 op 1 te doen, zo'n BV3 meeslepen gaat niet in de koude kleren zitten.Whistle

Wat is nu precies het verschil tussen de verschillende MK's.
Begrijp dat er een groot verschil zou zijn tussen de MKII en MKIII.
Las ergens iets dat een BC3chassis in de MKIII is geplaatst (vandaar dat je meer aansluitmogelijkheden zou hebben).

Kan echter nergens, niet op internet (b.v. de te vinden handleidingen) hier bij producten en/of forum, de exacte specificaties bij de verschillende MK versies vinden.
Vraag mij b.v. af of buiten dat chassis verhaal ook verschil is in beeld.
Zie regelmatig HD-ready en Full-HD voorbijkomen maar kan dat niet gekoppeld krijgen aan een MK-versie.

Dus wie het weet.... bvd.

Robert
Top 500 Contributor
Holland
Posts 204
Bronze Member
Robert replied on Sun, Apr 14 2013 4:47 PM

Op deze site staat meer over BV7 en mk versies

http://beophile.com/?page_id=3473

Groet van een BV3 gebruiker met een ingebouwde set top box controler

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Sun, Apr 14 2013 7:20 PM

Vroeger was het zo dat een beeldbuis na 5 jaar 40procent minder licht gaf.

Edge lid 20 procent na 5 jaar.

ik persoonlijk zou geen tv kopen die ouder was dan 2 jaar.

ipaul
Top 200 Contributor
Posts 422
Bronze Member
ipaul replied on Mon, Apr 15 2013 6:41 AM

Dat lijkt me een "natte vinger" norm: dat kun je nl zo niet stellen want is zeer sterk afhankelijk van hoe een buis is gebruikt, waar, hoeveel, welk merk....er zijn buizen die na 3 jaar op zijn en er zijn er na 15 jaar nog prima.

Daarom heb je ook aan uren tellers niet zo veel...

Tv's vergelijken door ze naast elkaar te zetten ?, dat is m.i. net als speakers: als je niet, zonder ze naast elkaar te zetten, kunt zien (cq horen) en beoordelen  of en wat goed of niet goed is, hoef je er ook niet zo veel geld er aan uit te geven :)

Wel staan in de winkels opvallend vaak animatie achtige filmpjes op flatpanels ipv ''echte'' programma's, ik denk omdat je dan niet zo snel ziet dat de kleur echtheid van veel flatpanels eigenlijk niet altijd zo fraai is....

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Mon, Apr 15 2013 6:33 PM

Ze zullen dat wel gebaseerd hebben op dagelijks gebruik van een gemiddeld gezin.

Page 1 of 1 (7 items) | RSS