ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Hallo allemaal,ik ben nieuw hier op dit forum en heb een vraag en hoop dat er hier een paar technische B & O kenners aanwezig zijn die mij willen helpen......Momenteel heb ik een 4-65 + BeoSystem 3 de 4-65 gaat plaats maken voor een LG 84LM960V LED en nu was het de bedoeling om de LG aan te sluiten op de BS3.....geeft dat problemen? (ik begrijp dat scherm controle er niet meer is, maar lijkt me ook geen noodzaak met een dergelijk scherm).Kan er iemand aangeven hoe dit het beste is om aan te sluiten.....zou echt fijn zijn.Ik wil de BS3 blijven gebruiken vanwege de Beolab 5 en andere (active) B&O luisprekers, Beocenter, etc.Voor andere suggesties sta ik zeker open.Alvast bedankt!
Je zou de LG als monitor kunnen instellen via een hdmi aansluiting. Maar waar ik me wel zorgen over zou maken is dat je geen lip-sync problemen gaat krijgen. Zie dat de LG doet upscalen, 800hz ed. Dat zijn flinke berekeningen die wel eens net te teveel tijd gaan kosten. 100mSec vertraging is al genoeg om je te storen. Misschien op te lossen door de LG in een game-modus te zetten waardoor de beeldverwerking in de LG sneller verloopt.
In principe heb ik natuurlijk alleen maar het geluid nodig, beeld correctie of iets dergelijks heb ik via BC 3 uiteraard niet nodig. Dit toestel heeft een geweldig beeld van zich zelf.
Het punt is dat ik de BC nodig heb voor mijn geluid instellingen denk aan de Beolab 5, rear speakers, center, etc.
De Oppo Blu ray 3D kan ik rechtstreeks op de LG aansluiten, digitaal rechtstreeks naar de BC3, zal volgens mij ook het beste resultaat geven.
Alvast bedankt voor je antwoord!
jvdl: De Oppo Blu ray 3D kan ik rechtstreeks op de LG aansluiten, digitaal rechtstreeks naar de BC3, zal volgens mij ook het beste resultaat geven.
Dit is ook een beetje de valkuil waar ik op doelde. Beeldverwerking via de LG, geluidsverwerking via de BS3. is de verwerking gelijk in tijd?
Maar als het gewoon goed gaat, heb je daar wel een mooie setup!!
ik ga het morgen en overmorgen testen......en laten we hopen dat het goed gaat.....?
Ik had nog wat kabels nodig die ik uiteraard weer niet had liggen :-(( (audio digitaal van de BC3 naar de Oppo en de Highspeed HDMI)
Ik hou je hier wel op de hoogte van het verloop......
Wat bedoel je met oppo.
en hoe ga je aan en uit regelen
Oppo is de 3d Blu Ray speler, aan en uit vindt ik nog niet zo'n groot probleem komt als laatste aan de beurt :-))
Zoals beloofd mijn vervolg op in de install.:
Inmiddels de LG 84LM960V werkend gekregen via BeoSystem 3 d.m.v dvi-d naar hdmi (wel vol bezette kabel nemen) dit werk prima. De Humax Kabel receiver IHDR-5200 C direct naar de LG met HDMI kabel en geluid digitaal naar de BS 3 ook dit werkt feilloos (zonder lip sync. problemen). De Oppo Blu-Ray (3D) speler met een fast HDMI direct naar de LG, geluid met Coax Digitaal naar de sp/diff BS 3 ook dit werkt perfect.
De geluidsvoorziening:
2 x Beolab 5 front L + R
1 x Beolab 7.2 Center
2 x Beolab 4000 achter L + R
BeoCenter 2 staan allen nog ongewijzigd aangesloten op de BS 3.
Dit alles werkt prima zonder misaanpassingen.
Nu rest nog om de afstand bedieningen op orde te krijgen, wil dit gaan proberen met de Logitech Harmony 900 zodat alles via slechts 1 afstandbediening onder controle te houden is.......
Misschien dat er lezers zijn die met bovenstaande geholpen zijn?
bl 5 als front?
waarom de humax niet via de BS3?
De Beolab 5 als front luidsprekers L + R wat is hier niet goed aan?
De Humax via de BS3 geeft vertraging in de beeldweergave en het lijkt erop dat de kwaliteit via de BS3 minder is dan rechtstreeks op de LG!
De beeldkwaliteit rechtstreeks van de Humax naar de LG is werkelijk super!
Mooi dat het werkt!
Wat afstandbediening betreft, je kunt zowel de Humax als de Oppo via je PUC (ir-oog) van de BS3 bedienen met de Beo4. De hdmi's zijn dan wel aangesloten op de LG, maar dat maakt niet uit als je de bronnen DTV en DVD toewijst aan je AV-aansluitingen van de BS3.
De LG aan/uit zetten en de juiste hdmi kiezen gaat dan weer niet. Misschien kan dat nog wel met een Beo6 icm een juiste XML-code. Als iemand die heeft zou je Keith Saunders een berichtje moeten sturen. Maar anders gewoon de LG-remote erbij gebruiken. Dat lijkt me fijner werken als dat ding van Logitech.
Lijkt mij logischer dat de bl5 als rearspeakers gebruik..
Ik zie niet in waarom dat logisch zou moeten zijn? (daarbij komt ook nog dat je de situatie niet kent waar een en ander staat opgesteld)
Momenteel zijn dat 2x 4000 achter
Later komen daar achter nog 2 x Beolab 5 bij.