Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Beocenter 3500 45 toeren probleem

rated by 0 users
This post has 2 Replies | 1 Follower

arjan89
Not Ranked
Posts 4
Bronze Member
arjan89 Posted: Tue, Mar 19 2013 4:53 PM

Hallo,

Ik heb vandaag op een rommelmarkt een Beocenter 3500 op de kop getikt, ik heb al een Beomaster 3000-2 (1972-1977 met dezelfde voorkant als deze 3500) en een Beomaster 3000 (1985-1987 glanzend zwart met een soort touchscreen) dus deze past goed in de collectie.

De Beocenter was erg smerig, dus ik heb hem eerst grondig schoongemaakt voordat ik hem zou testen. Ik verwachte het slechtste, maar het enige wat er mis mee leek te zijn was dat de riem los zat. Nadat ik die weer op zijn plek gezet had heb ik hem getest met een 33 toeren plaat, dat ging perfect. Het singletje dat ik daarna wilde proberen werkte alleen minder goed. Het lijkt er op dat de platenspeler deze ook in 33 toeren afspeelt. Heeft iemand enig idee hoe dit kan? Ik heb op meerdere websites opgezocht hoe de bediening werkt van deze Beocenter, maar het enige wat ik kan vinden is dat de bediening simpel is door de grootte van de plaat te selecteren en vervolgens op de knop te drukken. Als ik echter de grootte selecteer van een single, namelijk 17 (17cm = 7"), gaat de naald netjes naar de juiste plek, maar wordt de single vervolgens te traag afgespeeld. Ik heb een vermoeden dat het iets te doen heeft met de +- knop bovenaan, maar die zit vast en wil niet draaien. Hopelijk kan iemand mij verder helpen.

Groetjes,
Arjan 

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Wed, Mar 20 2013 1:06 PM

Leeuk apparaat, met de originele matzwarte kap. Vaak denken mensen dat de kap achteraf zo is gespoten, maar dit is origineel af fabriek!

De motoren van deze platenspelers zijn nogal eens uitgedroogd waardoor ze te zwaar lopen. Het kan ook zijn dat de snaar zijn beste tijd heeft gehad en op hogere snelheid gaat slippen. Controleer eens of de snelheid hoger wordt als je de platenspeler een tijd laat draaien, want dan is een grondige schoonmaak en smeerbeurt nodig.

arjan89
Not Ranked
Posts 4
Bronze Member
arjan89 replied on Wed, Mar 20 2013 3:24 PM

Bedankt voor de reactie!

Ik denk eigenlijk niet dat het aan de motor ligt, want als hij uitgedroogd zou zijn dan zou hij op 33 toeren ook niet op de juiste snelheid draaien.

Dat het aan de riem ligt zou wel heel goed kunnen, zeker omdat deze in het begin al niet op zijn plaats zat en hij zojuist ook tijdens het draaien weer los schoot. Ik zal hem binnenkort eens een goed van binnen schoonmaken en kijken of ik nog een riem heb liggen die ik kan gebruiken! Van binnen schoonmaken stond sowieso al op mijn planning, want ik vermoed dat er stof zit op de schuifweerstanden, het geluid is namelijk erg krakerig en valt ook nog wel eens weg.

Heel erg bedankt voor de tips in ieder geval!

Arjan 

Page 1 of 1 (3 items) | RSS