Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Beovision 6 + beo4 bedient via controller een Rebox 8500HD...maar niet helemaal.

rated by 0 users
This post has 6 Replies | 0 Followers

praktic
Not Ranked
Posts 3
Bronze Member
praktic Posted: Wed, Mar 20 2013 4:51 PM

Hallo mensen,

Ik heb vanmiddag een monteur thuis gehad en die heeft mijn Beovision 6 van een nieuwe settopbox lijst voorzien. Met deze nieuwe lijst kan ik mijn nieuwe satellietontvanger bedienen met de Beo4. Communicatie gaat via een IR oogje dat op de rebox is geplakt. Deze situatie had ik ook met mijn oude topfield 4000pvr. De verbinding tussen de tv en de satellietontvanger is via een scart kabel.

Vele functies werken nu op een klein dingetje na: het aanzetten verloopt dmv twee stappen en dat is minder elegant. De procedure is nu als volgt:

stap 1 zet tv aan

na een paar seconden zie ik de TV een signaal geven aan de rebox satellietontvanger maar gaat niet aan.

stap 2 ik wacht 15 seconden en druk dan het commando in op de Beo 4: Go 0 (nul)

De rebox gaat daarna aan. (soms moet ik vaker dat commando geven)

Uit gaat alles gelukkig wel met een enkele knop op de Beo 4.

De vraag is: wie weet waarom dit zo moet en belangrijker, is er een oplossing om het aanzetten met een enkele druk op de Beo 4 te laten gebeuren. Overigens werkte dit aanzetten van mijn oude topfield wel met een enkele knop.

Ik zie graag een reactie.

Groeten,

Patrick

ligth011
Not Ranked
Posts 22
Bronze Member
ligth011 replied on Thu, Mar 21 2013 8:55 AM

probleem ook gehad met een philips ontvanger.

Lukte ook niet via gateway masterlink (via Iphone)

Was niet op te lossen, of ontvanger aan laten staan.

BV 10 gekocht was het probleem opgelost.

praktic
Not Ranked
Posts 3
Bronze Member
praktic replied on Thu, Mar 21 2013 12:04 PM

Dank voor je reactie Ligth011. Ja ik heb ook die optie al eens overwogen. De BV6 is alweer een tijdje in mijn bezit. Toch denk ik dat er ook een tijd komt dat de BV10 ook niet probleemloos werkt met een nieuwe satellietontvanger. De satellietontvanger technologie gaat dermate snel, dat je al snel weer een nieuwe ontvanger moet aanschaffen denk ik. Op dat moment ben je dan weer even ver: de BV10 kan dan wellicht weer niet overweg met de nieuwe ontvangers...Lastig dus. Ken je het commando Go 0? Wat doet dat commando eigenlijk?

BeoHut
Top 200 Contributor
Posts 482
Bronze Member
BeoHut replied on Thu, Mar 21 2013 12:11 PM
Het commando GO + 0 (via Beo4) zet het aangesloten apparaat aan en uit (standby).
ligth011
Not Ranked
Posts 22
Bronze Member
ligth011 replied on Thu, Mar 21 2013 2:27 PM

Wil je overal van af zijn moet je een bv10 nemen met ontvanger in gebouwd.

met de ontvanger nu heb ik geen problemen

praktic
Not Ranked
Posts 3
Bronze Member
praktic replied on Thu, Mar 21 2013 3:44 PM

Beofan,

Dank voor je uitleg. Mag ik deze conclusie trekken: zodra de BV6 wordt aangezet en hij een signaal doorgeeft naar de satellietontvanger, de BV6 de ontvanger eigenlijk niet uit de standby stand kan krijgen en je met Go 0 'm daarmee nogmaals probeert  "wakker te maken"? Het lijkt er dan op dat het commando op de een of andere wijze te vroeg wordt doorgezonden naar de ontvanger... 

Is het dan op de een of andere wijze mogelijk dit Go 0 commando achter het commando "BV 6 aanzetten" te plakken?

Groeten,

Patrick

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder
Beobuddy replied on Sat, Mar 23 2013 3:09 PM

Lijkt er op dat de satellietontvanger in een soort deep standby staat.

Is daar een optie om die aan of uit te zetten?

Die ziggo kastjes moet je ook 2 keer op de aan/uit knop op de originele afstandsbediening drukken wil die gaan werken.  

Page 1 of 1 (7 items) | RSS