Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Beocenter 1600 stikproblem

rated by 0 users
This post has 4 Replies | 1 Follower

dmohres
Not Ranked
Posts 2
Bronze Member
dmohres Posted: Wed, Mar 27 2013 10:44 AM

Hej,

Jeg har arvet et Beocenter 1600 som virker men så alligevel ikke. I mine bestræbelser på at få min computer/ipod sat til forstærkeren er jeg løbet ind i et problem.

Jeg har købt et DIN rca kabel og sat det i tape stikket på bagsiden men der kommer ingen lyd ud. Det gør der til gengæld når jeg slår over på phono til trods for at stikket sidder i tape og ikke phono på bagsiden. Lyden er god men jeg skal skrue usandsynsligt højt op (et sted mellem 4-6 hvor 6 er max) i modsætning til når jeg hører radio (mellem 0-1).

Er der nogen der har oplevet det samme eller har en idé til hvad jeg skal gøre?

Mvh

Daniel

Magnus
Top 200 Contributor
Norway
Posts 331
Gold Member
Magnus replied on Wed, Mar 27 2013 11:37 AM

Hei,

Først og fremst: velkommen til BeoWorld!

Feilen du opplever høres ut som den klassiske feil DIN-adapter-feilen. DIN-kontakter har pinner for både lyd inn og lyd ut, og hvis man kobler lyd inn til lyd ut-pinnene, så får man veldig lav lyd som smitter over til alle kilder. Så hvis DIN->RCA-kabelen din har to RCA-plugger, så har du nok dessverre kjøpt feil, men hvis du har fire RCA-plugger, så kan du bare bruke de to andre pluggene. Det er verdt å være obs på at de fleste DIN->RCA-kabler er beregnet på båndopptakere, slik markeringene for INN og UT blir omvendt når du bruker de på en forsterker (pinnene som båndopptakeren sender lyd ut på er lyd inn på forsterkeren). Slik at på de fleste kabler skal man altså koble til de to RCA-pluggene merket lyd ut.

Håper det var forklarende, bare å spør om du lurer på noe mer!

Magnus

Dillen
Top 10 Contributor
Copenhagen / Denmark
Posts 13,191
Founder
Moderator
Dillen replied on Wed, Mar 27 2013 11:39 AM

Dit RCA/DIN kabel bruger sandsynligvis de forkerte ben i DIN stikket, det går med andre ord "den forkerte vej".
To af benene er til afspilning, to andre er til optagelse.

Martin

Dillen
Top 10 Contributor
Copenhagen / Denmark
Posts 13,191
Founder
Moderator
Dillen replied on Wed, Mar 27 2013 11:39 AM

Nå, der kom Magnus først.
Men vi var da enige. Laughing

Martin

dmohres