Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Beovision 11, kabler

rated by 0 users
This post has 9 Replies | 0 Followers

Bo
Not Ranked
Posts 18
OFFLINE
Bronze Member
Bo Posted: Fri, Mar 29 2013 9:18 AM

Efter lang tid, afprøvning af Beovision 10 har jeg endelig købt min 11´er.

Det jeg glemte at undersøge var, at mit nuværende system 7000 har hørt fint med min bl. 7´er ,kabler og bokse.

Efter leveringen forleden dag opdager jeg at man har leveret powerlink adaptor og IHC/powerlink dimser for kr. 1600,-!

Har set at AV-kabler kan levere Boscom kabler til en noget mindre pris.Kan nogen bekræfte at B&O forhandlere bare ER meget dyre på kabler også?

En skam at endnu en converter skal anskaffes hvis nyt og gl. udstyr skal bindes sammen....

Alt i alt er jeg meget glad for at stige op til en 11´er , bedre lyd,billede og mere støjsvag!

 

 

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Hej Bo,

tillyke med dit BV11.

" IHC/powerlink dimser" - det har ikke noget med IHC at gøre.

Du har nok fået diverse adapterkabler fra RJ45-PowerLink (til stikkene på tv'et) til DIN-PowerLink (til dine højtalere).

Hvis det er en god forhandler, har han helt sikkert givet dig de rigtige i den rigtige mængde.

Forvent ikke samme kvalitet fra BOSSCOM - det høres fra mange!

Hilsen Millemissen

There is a tv - and there is a BV

Bo
Not Ranked
Posts 18
OFFLINE
Bronze Member
Bo replied on Sat, Mar 30 2013 1:08 PM

http://www.av-cables.dk/b-og-o-powerlink-ihc-net-kabel/

http://www.linksupply.dk/product.asp?product=935

fandt dem her, så regner med det er dem, ser ud til linksupply har de bedste kabler til prisen , ikk?

Beoberg
Top 500 Contributor
Odense, Denmark
Posts 315
OFFLINE
Bronze Member
Beoberg replied on Sun, Mar 31 2013 6:54 PM

Køb IKKE de Bosscom kabler du linker til. Har selv lige måttet sende dem retur, da de gav meget høj interferensstøj i BeoVision 11!

BeoVision Eclipse 55, BeoPlay S8 (sub+rears), BeoPlay A9 MKII (living room), BeoVision Avant 32 DVD (retro gaming, basement), BeoLab 4000 (entertainment room, basement), BeoSound 8 (workshop), 2x BeoPlay S3 (PC), BeoPlay A1, BeoPlay H2/H3 (on the go)

Bo
Not Ranked
Posts 18
OFFLINE
Bronze Member
Bo replied on Mon, Apr 1 2013 10:44 AM

Tak Frederik

 

Hvad har du så valgt af kabler? Jeg synes forhandlernet priser er ekstreme - er det linksupply man skal købe ved eller av- connection?

Kan jeg stadig serie forbinde f.eks. Beolab 4000 som bag højttaler så jeg undgår at skulle trække et kabel pr højttaler.

Front er Penta mk2

 

Millemissen
Top 10 Contributor
Flensborg, Denmark
Posts 14,680
OFFLINE
Gold Member

Hej Bo,

undskyld mig - men har din forhandler virkelig ikke kunnet svare på dit sidste spørgsmål?

Hilsen MM

There is a tv - and there is a BV

Beoberg
Top 500 Contributor
Odense, Denmark
Posts 315
OFFLINE
Bronze Member
Beoberg replied on Mon, Apr 1 2013 12:15 PM

Jeg valgte at gå efter originale B&O kabler, da jeg ville undgå problemer påny. Jeg fik 2x 3 meter for 500,- i stedet for 578,-. Det burde du også kunne få dem til på dit glatte Wink

BeoVision Eclipse 55, BeoPlay S8 (sub+rears), BeoPlay A9 MKII (living room), BeoVision Avant 32 DVD (retro gaming, basement), BeoLab 4000 (entertainment room, basement), BeoSound 8 (workshop), 2x BeoPlay S3 (PC), BeoPlay A1, BeoPlay H2/H3 (on the go)

Bo
Not Ranked
Posts 18
OFFLINE
Bronze Member
Bo replied on Mon, Apr 1 2013 3:12 PM

Forhandleren har jo haft lukket imens jeg har rodet med kabler.Jeg er lidt skuffet over hans priser:

PL/AUX link. 4 stk. kr. 796,-

DIN/RJ 45. 4 stk.   kr. 796,-

Det her ser ud til at være nemmere og billiger:

 

http://www.linksupply.dk/product.asp?product=933

Modtager da gerne råd fra dem der kender til produkterne som ligner B&O 100%

Kan jo se at en del tilbehør fra B&O alligevel kommer fra Polen,Kina og Tjekkiet :-)

Beoberg
Top 500 Contributor
Odense, Denmark
Posts 315
OFFLINE
Bronze Member
Beoberg replied on Mon, Apr 1 2013 3:18 PM

Jeg er i hvert fald færdig med at købe uoriginale kabler. Det kan ikke betale sig.

BeoVision Eclipse 55, BeoPlay S8 (sub+rears), BeoPlay A9 MKII (living room), BeoVision Avant 32 DVD (retro gaming, basement), BeoLab 4000 (entertainment room, basement), BeoSound 8 (workshop), 2x BeoPlay S3 (PC), BeoPlay A1, BeoPlay H2/H3 (on the go)

AS
Not Ranked
Posts 31
OFFLINE
Bronze Member
AS replied on Mon, Apr 1 2013 11:37 PM

Jeg bruger bosscom kabler mellem mit beovision 11 og mine beolab 12..
De var tidligere koblet til en beosound 5 så jeg bruger RJ45-DIN..
Jeg oplever ingen problemer :)
Men jeg ville til hver en tid holde det originalt, jeg havde bare ikke tålmodighed til at vente på min forhandler fik kablerne hjem. 

Page 1 of 1 (10 items) | RSS