ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Hallo allemaal :),
Mijn rechter beolab 2500 stoort bij het laag en dan met name onstaat er bij de echte *boem* *boem* lage tonen een soort van trillende ruis (net alsof er iets zwaar losrammelt in de speaker)
Ik heb de print al doorgesoldeerd, alles zit vast en de weerstanden heb ik nagemeten en zijn ook goed (bij de linker Beolab 2500 heb ik de 10 ohm weerstanden moeten vervangen , want gaf eerst geen leven)..
Is de woofer kapot of zou het liggen aan de versterker ?
Zelf denk ik het eerste...
Wat zijn jullie ervaringen ?
Alvast bedankt voor de hulp !
Groetjes,
Salvador
Heb je de luidspreker voor de test even tijdelijk in elkaar gezet met een paar schroeven of heb je hem volledig afgemonteerd?
Voordat ik hem open had gemaakt en doorgesoldeerd had ik al het zelfde probleem , hem hem daarna dus open gemaakt en alles doorgesoldeerd en weerstanden nagemeten, heb daarbij alle stekkers op de print losgehad , vervolgens heb ik alles weer in elkaar gezet en de schroeven van alles nog even extra aangedraaid (zodat ik zeker ben dat er niets los is dat het geluid veroorzaakt)
Alles zit dus gewoon weer in elkaar zoals het hoort , maar zonder resultaat van het doorsolderen...
Salvador, nog een kleine aanvulling op de tips van vanmiddag (in de buurtsuper :)): op schooll eerde men mij: een goede technicus is een luie technicus...:)
je hebt 2 labs, dus: verwissel de 2 woofertjes en je weet het meteen of het de speaker zelf is :).
Wilde ik ook net zeggen. Da's een mooi bijkomend voordeel van het Stereo-effect......
Goed idee !
Ga ik morgen gelijk proberen !
Simpeler iets testen kan bijna niet :)
De woofer is inderdaad kapot ! woofer gewisselt en de box speelt perfect !
Dit ga ik ook uitvoeren:
http://archivedarchivedforum2.beoworld.org/forums/p/22677/305617.aspx
Iemand al ervaring mee ? :)