Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Airplay/Playmaker/Equalizer

rated by 0 users
This post has 11 Replies | 0 Followers

sq2002
Not Ranked
Posts 58
Bronze Member
sq2002 Posted: Wed, Apr 3 2013 1:39 PM

Ik heb zojuist een playmaker geinstalleerd aan  2 stuks Beolab 3. Nu speel ik muziek vanaf mijn Synology NAS en via de iphone met airplay.

Kan iemand mij vertellen of je voor airplay ook een soort equalizer kunt instellen middels een app ? Ik zou bijvoorbeeld bij laag volume wat meer bas erbij willen etc.

Alvast bedankt !

BeoHut
Top 200 Contributor
Posts 482
Bronze Member
BeoHut replied on Thu, Apr 4 2013 9:18 AM
Je kunt met de Playmaker ook je geluidsinstellingen bewerken zoals bas, treble en loudness.

Wel heb je dan een Beoremote hiervoor nodig. Werkt overigens zeer goed.

Veel luisterplezier met je fantastische aanwinst. Enjoy it!
sq2002
Not Ranked
Posts 58
Bronze Member
sq2002 replied on Thu, Apr 4 2013 2:14 PM

Bedankt voor je reactie.

Vraagje : Beoremote ? Is dat een app voor de iphone ? Alvast bedankt voor de ondersteuning !

BeoHut
Top 200 Contributor
Posts 482
Bronze Member
BeoHut replied on Thu, Apr 4 2013 2:22 PM
Nee. Met Beoremote bedoel ik eigenlijk een fysieke afstandsbediening zoals de Beo4, Beo5 en Beo6. Eventueel een oudere Beolink 1000.

Heb je die niet, dan zijn ze vrij goedkoop te krijgen op Marktplaats of Ebay. Aan de Beo4 heb je voldoende. Werkt perfect!
sq2002
Not Ranked
Posts 58
Bronze Member
sq2002 replied on Thu, Apr 4 2013 2:46 PM

OK.  Die heb ik wel (een Beo4) Zou je me dan nog kunnen vertellen hoe ik de playmaker benader met de Beo4 ?

BeoHut
Top 200 Contributor
Posts 482
Bronze Member
BeoHut replied on Thu, Apr 4 2013 2:54 PM
Zie blz. 61 van de handleiding : http://www.bang-olufsen.com/nl-AN/customer-service/product-support/sound/sound-systems/playmaker

Je benadert de PM met het commando A.MEM op je Beo 4.

Onder de knop List kun je A.SETUP selecteren. Hiermee kun je de geluidsinstellingen bewerken en, indien wenselijk, ook opslaan.

Voor de handleiding Beo4 : http://www.bang-olufsen.com/nl-AN/customer-service/product-support/accessories/remote-controls/beo4-w-o-navigation-button

Veel luisterplezier toegewenst!
sq2002
Not Ranked
Posts 58
Bronze Member
sq2002 replied on Thu, Apr 4 2013 3:27 PM

Ga het vanavond thuis gelijk proberen.

Dus hij reageert direct op het A.MEM commando via de Beo4...?

sq2002
Not Ranked
Posts 58
Bronze Member
sq2002 replied on Thu, Apr 4 2013 4:45 PM

Het werkt perfect ! Kan bijvoorbeeld ook de bass instellen. Ik heb de Beo4 met de A TAPE toets, moest nog even de A.SETUP toevoegen.

Het enige wat ik nog niet heb kunnen ontdekken is hoe ik de (gewijzigde) instellingen van bijv de bass kan opslaan met de Beo4 ?

Nogmaals bedankt voor de hulp.

BeoHut
Top 200 Contributor
Posts 482
Bronze Member
BeoHut replied on Thu, Apr 4 2013 4:55 PM

Met het commando S.STORE in het SOUND menu. Met de navigatietoetsen kun je deze optie selecteren. Fijn te lezen dat het bij jou nu goed werkt. 

sq2002
Not Ranked
Posts 58
Bronze Member
sq2002 replied on Fri, Apr 5 2013 8:08 AM

Bedankt. Mijn BEO6 is nu voor reparatie weg, maar ik vroeg me af of je de instellingen ook kunt visualiseren ? Of is dat niet mogelijk ?  Hoe kun je weten hoe de bas ingesteld staat bijvoorbeeld ?

BeoHut
Top 200 Contributor
Posts 482
Bronze Member
BeoHut replied on Fri, Apr 5 2013 9:54 AM
Visualiseren van de instellingen is helaas niet mogelijk. Hetzelfde geldt voor instellingen die je hebt gedaan op een Beolink Passive en/of ML/MCL converter.

Er zijn een aantal stappen in de instellingen die omhoog en omlaag gaan. Dat wordt dus tellen.

Stel de PM zo af wat jij het beste vindt klinken en geniet daar van. Je kunt het altijd aanpassen.

De Beo6 kun je trouwens prima programmeren, ook voor de PM. De link naar de laatste CT v6 is op dit forum te vinden.

ipaul
Top 200 Contributor
Posts 422
Bronze Member
ipaul replied on Sat, Apr 6 2013 12:35 PM

...Alleen kun je het basis volume niet storen volgens mij...toch ?

(ik gebruik de PM met labs eraan als radio/muziekdoos en heb de tv eraan op de analoge EXT ingang, en die laatste zou ik flink harder willen hebben evt).

Page 1 of 1 (12 items) | RSS