Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Beosound 5

rated by 0 users
This post has 20 Replies | 1 Follower

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning Posted: Thu, Mar 22 2012 6:05 PM

Wat is jullie ervaring met de mots functie.

Ik vind persoonlijk dat er geen genre functie is een groot gemis.

 

Carolpa
Top 75 Contributor
Posts 1,700
OFFLINE
Silver Member
Carolpa replied on Thu, Mar 22 2012 6:15 PM

koning:

Wat is jullie ervaring met de mots functie.

Ik vind persoonlijk dat er geen genre functie is een groot gemis.

 

Als je muziek als achtergrond wilt.....werkt het goed en soms verrassend; meer in de positieve zin dan in de negatieve.

Echter meestal luister ik gericht naar Albums

 

Genre nooit gebruikt, veel te willekeurig, nooit goed onderhouden in de tags (vaak niet ingevuld). Als je het helemaal goed wilt doen moet je op het niveau van een nummer het genre bepalen en aldus invullen. Dit is veel te bewerkelijk. Doe je dit op Album niveau dan krijg je soms vreemde samenvoegingen.

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Thu, Mar 22 2012 6:40 PM

Ze hadden op zijn minst de genre functie kunnen toevoegen.

Dan kan je zelf bepalen of je er gebruik van wilt maken.

Het is niet zo bij mots dat je bijv een country plaat aan zet en je continu country muziek krijgt voorgeschoteld,wat je graag zou willen.

Nee, hoempapa Hollands Jan Smit alles komt voorbij...

Dat vind ik een beetje jammer.

 

 

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Thu, Mar 22 2012 6:40 PM

Double post

 

 

Leko
Top 500 Contributor
Posts 164
OFFLINE
Bronze Member
Leko replied on Fri, Mar 23 2012 11:10 PM

Op de post ervaringen BS5 heb ik mijn mening over de mots functie al geventileerd.

Ik heb de afgelopen weken vaak met mots gewerkt. Nou, het valt niet echt mee.

Er worden rare combinaties gevonden, die totaal niet logisch zijn. Van secret garden naar Queen, naar Celine Dion enz.

Ik blijf pleiten voor een random functie. Kan ik zelf bepalen wat ik wil luisteren.

 

Carolpa
Top 75 Contributor
Posts 1,700
OFFLINE
Silver Member
Carolpa replied on Sun, Mar 25 2012 8:49 PM
Hoe kun je bij random zelf kiezen?

Je kunt hooguit grenzen aangeven.

Leko
Top 500 Contributor
Posts 164
OFFLINE
Bronze Member
Leko replied on Mon, Mar 26 2012 8:42 AM

Carolpa:
Hoe kun je bij random zelf kiezen?

 

Je kunt hooguit grenzen aangeven.

 

Je zou random kunnen kiezen in een album. Of random in een favorietenlijst. Zoals bij iedere mp3 speler.

Carolpa
Top 75 Contributor
Posts 1,700
OFFLINE
Silver Member
Carolpa replied on Mon, Mar 26 2012 8:44 PM

Leko:

Carolpa:
Hoe kun je bij random zelf kiezen?

 

Je kunt hooguit grenzen aangeven.

 

Je zou random kunnen kiezen in een album. Of random in een favorietenlijst. Zoals bij iedere mp3 speler.

Maar strikt kies je niet bij  random. Random zet je aan en de keuze wordt willekeurig gemaakt. Hiernaast vind ik dat je geen enkele toegevoegde waarde bij het willekeurig afspelen van een album hebt. Bij favorieten denk ik al aan een selectie. Dus waarom dan nog random?

Random gebruik en gebruikte ik nooit. Ik heb ook niets met MOTS, maar tussen random en MOTS gaat mijn voorkeur toch uit naar deze vaak verrassende algoritme

Leko
Top 500 Contributor
Posts 164
OFFLINE
Bronze Member
Leko replied on Tue, Mar 27 2012 8:56 AM

Carolpa:

/quote]

Maar strikt kies je niet bij  random. Random zet je aan en de keuze wordt willekeurig gemaakt. Hiernaast vind ik dat je geen enkele toegevoegde waarde bij het willekeurig afspelen van een album hebt. Bij favorieten denk ik al aan een selectie. Dus waarom dan nog random?

Natuurlijk kies je niet bij Random, maar daar gaat het dus om.  Vroeger (in de tijd van de LP en cassettebandjes) stond elk nummer vast. Ik heb nog steeds nummers waarbij ik denk als het afgelopen is, hierna komt dat en dat nummer.

Ik luister vaak naar een cd. De volgorde is voorspelbaar. Hoe gek het ook klinkt: als de volgorde verandert wordt, gaat zo'n cd ook anders klinken (althans voor mij dan, het is allemaal persoonlijk).

Als ik wil kiezen uit een door mij zelf samengestelde favorietenlijst maak ik de keuze. Ik wil op dit moment deze muziek horen. En dan in willekeurige volgorde graag.

Ik blijf erbij: Een programmaatje (mots) kan nooit je gevoel, stemming, sfeer benaderen. Gezien de rare keuzes die mots maakt. 

 

Een toevoeging voor sfeer, zoals Koning voorstelt, gaat in ieder geval een eind de goede richting op.

Zwaan
Top 500 Contributor
Posts 121
OFFLINE
Bronze Member
Zwaan replied on Fri, Apr 13 2012 10:44 AM

Random is natuurlijk wel plezierig als je bv van 1 artiest een favorietenlijst hebt aangemaakt van al zijn cd's. Door de random functie heb je een beetje afwisseling. Anders begint je favorietenlijst altijd vanaf het begin te spelen.

Carolpa
Top 75 Contributor
Posts 1,700
OFFLINE
Silver Member
Carolpa replied on Sat, Apr 14 2012 6:21 AM
En juist als je een artiest kiest om af te spelen (kies: artiest en druk GO) gaat de BS5 al de tracks willekeurig afspelen.

In ieder geval ik heb nog geen order kunnen vaststellen. Kies je een artiest weer dan krijg je een andere volgorde........

Dus toch random?
Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
OFFLINE
Founder
Beobuddy replied on Sun, Apr 15 2012 6:08 PM

Zijn er nog merkbare veranderingen op de BS5 na de laatste software update van vannacht?

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Sun, Apr 15 2012 6:22 PM

Ik heb vanmorgen geen melding gekregen dat er een update was uitgevoerd.

Wat is de laatste Sw versie bij jou.

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
OFFLINE
Founder
Beobuddy replied on Sun, Apr 15 2012 6:39 PM

BM5: 6.05.02.3372

BM5 OS image 5.02

BM5 OS Update 6.05

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
OFFLINE
Bronze Member
koning replied on Sun, Apr 15 2012 6:53 PM

Ik heb ff gekeken maar kan niks (extra's) vinden.

alles ziet er nog het zelfde uit.

Leko
Top 500 Contributor
Posts 164
OFFLINE
Bronze Member
Leko replied on Mon, Apr 16 2012 9:03 AM

Carolpa:
En juist als je een artiest kiest om af te spelen (kies: artiest en druk GO) gaat de BS5 al de tracks willekeurig afspelen.

 

In ieder geval ik heb nog geen order kunnen vaststellen. Kies je een artiest weer dan krijg je een andere volgorde........

 

 

Dus toch random?

Hartelijk dank voor deze tip.

Er zit wel degelijk een randomfunctie in de BM5, maar dat is alleen beschikbaar als je afspeelt via de televisie. (Zie de gebruiksaanwijzing).

 

Leko
Top 500 Contributor
Posts 164
OFFLINE
Bronze Member
Leko replied on Sun, Apr 22 2012 8:38 AM
Zomaar nog even een vraagje: Als ik een album heb geselecteert ( met Mots aan) staan er bij diverse albumhoesjes een blauwe markering evenwijdig aan het hoesje. Het zal een betekenis hebben. Weet iemand dit?
Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
OFFLINE
Founder
Beobuddy replied on Sun, Apr 22 2012 11:22 AM

Dan zit dat album in de favoriete groep "blauw".

Leko
Top 500 Contributor
Posts 164
OFFLINE
Bronze Member
Leko Big Smile [:D] replied on Sun, Apr 22 2012 1:57 PM
Bij mij klopt dit niet, want ik heb in de favorieten groep "blauw"geen albums zitten. Alleen in de groep rood heb ik albums geplaatst, maar voor die albums staan geen rood streepje.
Carolpa
Top 75 Contributor
Posts 1,700
OFFLINE
Silver Member
Carolpa replied on Sun, Apr 22 2012 6:21 PM

Leko:
Zomaar nog even een vraagje: Als ik een album heb geselecteert ( met Mots aan) staan er bij diverse albumhoesjes een blauwe markering evenwijdig aan het hoesje. Het zal een betekenis hebben. Weet iemand dit?

kies: artiest, <

bij de overgang naar het eerste album van de volgende artiest staat een blauwe streep

kies album, <

bij de overgang naar de eerste track van het volgende album staat een blauwe streep.

 

m.a.w. een hulpmiddel om overgangen duidelijk te maken. 't heeft niets met MOTS te maken

Leko
Top 500 Contributor
Posts 164
OFFLINE
Bronze Member
Leko replied on Sun, Apr 22 2012 7:47 PM
Carolpa: Thanks voor de info. Was ik zelf niet opgekomen.
Page 1 of 1 (21 items) | RSS