ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Hallo daar,
Ik heb sinds vorige week een beocenter 7007 gekregen met 2 beovox s75 boxen erbij. Ik heb de boxen aangesloten op de beocenter met 2p DIN kabeltjes (m/v).
Als ik de beocenter vervolgens aanzet op de radio en ik zet het volume maximaal dan komt er wel geluid uit de boxen, alleen is dit geluid heel erg zacht. Elk onderdeel van de box doet het volgens mij wel, ik hoor een beetje bass, beetje treble, tweeters doen het, alleen is het geluid dus erg zacht. Ik heb ook een beogram cd speler erop aangesloten, zelfde probleem. iPod erop aangesloten, ook hetzelfde probleem. Erg zacht geluid.
Als ik met mn oor naast de boxen hang dan hoor ik gewoon dat er zoveel uit kan komen, alleen klinkt het alsof het geluid begrensd wordt.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Ik denk dat je een probleem hebt in de BeoCenter 7007. Is de schakelaar voor Speakers 1 of 2 (afhankelijk van waar je de luidsprekers op hebt aangesloten) onder de klep wel ingeschakeld?
ja die zijn wel ingsechakeld
ik heb ergens anders iets gehoord over een 'preamp blinding-plug'
weet jij daar misschien iets vanaf
Nee wr zit geen plug in. Moet deze plug in de 7p din 'Line in/out' ingang. En waar kan ik zo'n plug vinden?
http://archivedforum2.beoworld.org/forums/t/5676.aspx
Martin
Verdikkeme, die doorverbindplug, dat ik daar niet aan heb gedacht. Ik zal eens kijken of ik nog een exemplaar heb liggen.
Hetzelfde als Beomaster 6000
Ik heb nog even gekeken, maar van de sloop BeoCenter 7007 die ik heb mist het complete aansluitpaneel. Ik kan je dus helaas niet aan de plug helpen.
Geen probleem!
Een maat van me is geluidstechnicus en die zei dat ie dat even voor me ging fixen. Hij bouwt even een 5p din om.
Bedankt voor de reacties!