ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Sinds een maand is de nummerweergave op mijn BeoCom 6000 (vijf maanden in huis) ermee gestopt. Er staat nu GESPREK in het display in plaats van de naam of het nummer van de beller.
Ik heb een ISDN-1 lijn van de KPN. Gisteren heb ik de hele handel naar de andere kant van het huis verplaatst, maar dat had geen effect. Het vreemde is dat het wel gewerkt heeft op dit toestel. Hiervoor had ik een ouder model 6000 en daar heb ik in twaalf jaar tijd nooit problemen mee gehad.
Weet iemand hier raad mee?
Hoe is de beocom basis aangesloten? Heb je isdn basis, of heb je een analoge basis op een quattrovox poort aangesloten?
Helaas weet ik niet of mijn Beoline 2 basis voor isdn geschikt is. De lijn zit bij het nt1 kastje op een webvox van kpn. De aansluiting is van rond 2004.
Probeer eens of het wel werkt bij bijvoorbeeld een kennis thuis. Dan weet je of het aan de aansluiting of aan de BeoCom 6000 ligt.
Vraag me af of dat zin heeft. Het is waarschijnlijk juist vanwege isdn dat er iets hapert. En ik ken zo gauw niemand die (nog) een isdn-aansluiting heeft
Hier gebruik ik isdn met isdnbasis voor de beocom6000. De beoline ISDN.
De beoline 2 heeft bij mijn weten 2 analoge ingangen.
Je hoeft de BeoLine 2 ook niet te proberen bij iemand die ISDN heeft, maar gewoon op een analoge aansluiting. Dit is puur als test, zodat je weet of het aan de BeoCom 6000 ligt of aan de lijn.
Hier heb ik nog een oude quattrovox (3e versie) waarbij je de nummerweergave kunt in of uitschakelen. Ik weet niet of dat bij de webfox ook het geval is.
Wat ik wel weet is dat bij ISDN standaard de nummerweergave in (KPN)centrale ingeschakeld staat. Voorheen moest je dat bij de KPN bewust aanzetten.
Allebei dank voor de reacties zover.
Ik heb het nog even nagekeken en het toestel is van eind mei 2012. Zoals al gezegd: het heeft altijd gewerkt. De kpn heeft afgeIopen week de nummerweergave (inkomend en uitgaand) uitgezet en daarna weer aan. Gisteren heb ik via 9#9#9*INT op de beocom de beoline gereset, maar ook dat hielp niet. De webvox is ook programmeerbaar, daar staat weergave aan. En inderdaad, volgens de handleiding is de beoline 2 analoog, maar het heeft gewerkt!
@blackrix: je hebt gelijk, ik zal dit weekend de buren eens lastig vallen!
Blijft nog de reset van de beocom over. En werkt het daarna nog altijd niet, dan mag B&O er eens naar kijken.....
Nogmaals bedankt voor de moeite.
Wat je kunt proberen is een Artech EX700 erop aansluiten dit is in principe een kastje dat zorgt dat je nummerweergave weer werkt als je overstapt van provider
En?? Weekend is voorbij, ben je er al achter waar het in zit? Ben eigenlijk wel een beetje benieuwd.......
Sorry, zat wel een tijdje tussen.... Maar het is opgelost! Na veel gezoek en na contact met de KPN tot de conclusie gekomen dat het alleen de Webvox kon zijn die problemen gaf. Om nu niet meteen 250 euro uit te geven aan een nieuwe Quattrovox gekeken of er via Marktplaats iets te regelen was. En dat is gelukt: er staat nu een andere oude Webvox, maar wel een die het NOG doet.
Nogmaals bedankt voor het meedenken.