Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

optical laser unit vervangen ipv de hele CD unit, welk onderdeel nummer?

rated by 0 users
This post has 8 Replies | 1 Follower

spixycat
Not Ranked
Posts 10
OFFLINE
Bronze Member
spixycat Posted: Fri, Mar 30 2012 1:43 PM

Hi,

 

Ik zoek het onderdeel nummer van alleen de CD laser lens unit van een Besound Century 2000. 

 

Een hele unit kot snel 100 tot 150 UK ponds en dat is redelijk aan de prijs

 

Kan iemand mij daarmee helpen please?

 

Doeg!

 

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member
Blackrix replied on Sat, Mar 31 2012 10:32 AM

Helaas is bij B&O alleen het complete loopwerk leverbaar, ze leveren de laser niet als los onderdeel.

Kronzilla
Top 500 Contributor
Belgium
Posts 101
OFFLINE
Bronze Member

en de lasers zijn helaas ook al obsolete en worden dus niet meer nieuw gemaakt.

 

Welke bedoel je? de eerste waren met een cdm4 radiale draaiarm enkelstraals laser die al lang niet meer gemaakt worden,

de nieuwere zijn met een cdpro module, maar de lasers hiervoor worden ook niet meer gemaakt. B&O levert ze wel nog,maar idd ze kosten 300 Euro.

Zijn overigens op specificaties door Philips gemaakt (en moeten zoals gewoonlijk, aan hogere kwaliteitseisen voldoen dan wat Philips voor zichzelf maakt). Het risico is wel, als er een fout zit in het mechanisme, dat eht vervangen van de laser geen oplossing biedt.

spixycat
Not Ranked
Posts 10
OFFLINE
Bronze Member

Oke, dank voor deze info, 

 

Maw een Century met defecte laser is een dik probleem.  Zijn er alternatieven? Want op een gegeven moment begeven z het, net als die mooie oudere Sony pre ES CD spelers, daar zie je dan "no disc" als fout melding: daarvoor heb ik wel een losse laser unit kunnen vinden voor $15, dan is het nog leuk om eeen oude maar uitstekende CD speler op te lappen. 

Maar dit is niet meer grappig, maar goed dat ik een Century met alleen een defect keyboard PCB heb gekocht die ca 60 Euro kost: kijk dat is noch wel te doen. En orgineel......

 

 

Kronzilla
Top 500 Contributor
Belgium
Posts 101
OFFLINE
Bronze Member
Kronzilla replied on Wed, Apr 4 2012 11:31 PM

Ouch dat is wel jammer, en die cdpro's die schijnen jammergenoeg wel vlug defect te gaan, die oudere gaan veel langer mee, maar heb je natuurlijk niets aan he. Je kan altijd proberen die met defecte keyboard,die cdpro eruit te halen en in die andere te steken,maar met een grote MAAR,

zorg nl dat je geaard bent,en een esd veiligheidsmatje of desnoods zo'n half geleidende plastic op je werkvlak legt,want die lasers en unit's zijn zeer esd gevoelig.

Veel geluk.

 

spixycat
Not Ranked
Posts 10
OFFLINE
Bronze Member

Bedankt voor de tip want daar was ik mij niet bewust van. Moet er nl ook een in een Sony CDP vervangen.... 

 

Wat bedoel je met oude en nieuwe serie laser units?

Hoe zie je t verschil?

En over wat voor termijnen hebben we het qua levensduur?

 

Met Beo groet

 

Kronzilla
Top 500 Contributor
Belgium
Posts 101
OFFLINE
Bronze Member
Kronzilla replied on Thu, Apr 5 2012 10:35 AM

de oude bedoel ik een radiale draaiarm laser, de nieuwe met een zgn cdpro module (1 volledige laserunit). In uren kan ik je helaas weinig vertellen, heb daar geen ervaring mee.

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
OFFLINE
Bronze Member
Blackrix replied on Sun, Apr 8 2012 11:25 AM

Weet je al welk loopwerk er in zit?

Kronzilla
Top 500 Contributor
Belgium
Posts 101
OFFLINE
Bronze Member
Kronzilla replied on Tue, Apr 10 2012 12:07 AM

Meestal kan je het ook zien ana het modelnummer,als je niet weet over wat het gaat, de hele eerste century's waren met zwart plastic clamper en een radiale draaiarm laser, de nieuwere met een metalen clamper, en een cdpro met rechte laser-spindel

Page 1 of 1 (9 items) | RSS