ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Even de vakantie iets uitgesteld, gauw een klein klusje geprobeerd: mijn PC's line-out met een zelf geknutseld snoertje naar mijn BM 1200, inderdaad geluid uit de aangesloten speakers, echter vergezeld van een stevige brom; moet ik iets van een aard-verbinding maken tussen de 2 apparaten en zo ja, hoe? In mijn snoertje zijn L en R uiteraard gescheiden met een gemeenschappelijke "min", aan het snoer zit aan een kant een mini plug voor de PC en aan de andere kant een DIN plug pin1 en 4 voor L resp R en pin 2 voor de "min".
Om te beginnen zou ik pin 3 en 5 maar nemen...
(http://nl.wikipedia.org/wiki/DIN-connector)
Allereerst dank voor je reactie; echter pin 3 en 5 doen niets, ik had op 1 en 4 wel geluid maar met brom, nu kwam ik erachter dat dit werd veroorzaakt door de UPC antennekabel die ook in mijn receiver zit: kabel eruit en prima geluid uit mijn Beomaster 1200 met Beovox 2700 vintage spul.
Nu nog de brom uit mijn Beocord 1200 (ook al zo'n museumstuk) zien te halen; mogelijkerwijs uit de voedings elco's?
Je kan een anti brom mantelstroom filter proberen.
Brom uit de radio.
Ik heb het opgelost om het cai stopcontact te aarden....weg brom.
normaal hoort daar een TRAS1000 doos te zitten. Een galvanische scheiding met de buitenwereld.
Maar ondanks dat kun je toch nog last hebben van aardlussen door dat er meerdere apparaten eraan hangen en die eventueel randaarde hebben.
Een mantelfilter naar de radio/versterker biedt dan uitkomst.
Tras1000 word in elke nieuwbouw woning tegenwoordig uitgevoerd.
Die is ook voorzien van aarde draad die op de aardpuls moet worden aangesloten.
Hartelijk dank voor jullie input; als je dit leest ben al op vakantie gegaan, daarna ga ik aan de slag.
Das het betere werk.
Prettige Vakantie!