ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Ik ben in het bezit van een Beocenter 2. Helaas zit daar maar een AUX aansluiting op zodat ik keuzes moet maken b.v. t.v. en de Airport express. Ik vraag me af of er splitters of iets dergelijks in de handel zijn waarmee je op een simpele manier om kunt schakelen zonder telkens de kabels te moeten verwisselen. Is er zoiets te koop ?
Welke TV heb je aangesloten op de AUX-aansluiting?
Een philips t.v. Wel al een aantal jaartjes oud.
nog even een nadere toelichting. De t.v. heeft dezelfde kabels als de Apple airstreem d.w.z. 2 stekker rood en wit. helaas is daar bij de beocenter 2 maar plaats voor een aansluiting. Nu vroeg ik mij af of er een splitter in de handel is waar ik en de tv en de airstream op kan aansluiten en dan vervolgens de splitter aansluiten om de beocenter 2 waarmee ik dan vervolgens middels een schakelaar of iets dergelijks eenvoudig kan switchen.
Nee niet aan gedacht. Dus dan kan ik hier de tv op aansluiten ? Is dat nog van een bepaald merk ?
O.k. En daar kan ik dan ook mijn tv op aansluiten zodat het geluid over de b&o installatie loopt ?
Ligt aan je installatie. Hoe is het nu aangesloten? Beolab speakers op de BC2, en BC2 aangesloten via scart naar je Philips TV?
Ik heb een Beocenter 2 met daar op aangesloten 2 beolabs 8002. Om te streamen heb ik nu dus de AirPlay van Apple op de Aux aangesloten. Werkt overigens naar mijn volle tevredenheid, Nu dacht ik als ik nu op een redelijk eenvoudige manier ook nog de t.v. Kon laten meelopen is dat mooi meegenomen. Dit heeft echter gelet op de ouderdom van de t,v, en opstelling van de boxen geen prioriteit maar het zou wel leuk zijn. Zo'n PlayMaker is misschien dan ook wat overdone.
O zich moet zo'n splitter wel te krijgen zijn, anders is het redelijk vlot in elkaar te fabrieken.
Maar ik denk, net als DoubleU, dat de Playmaker uiteindelijk duurder maar wel makkeljker is. Na een tijdje handmatig schakelen is het bedieningsgemak om met de Beo4 te kunnen schakelen toch ook wel relaxed.
Die link is meer bedoeld voor de Ouverture oid. BC2 heeft tulp aansluitingen.
Ton, die PlayMaker is zelfs zonder dat je die tv erop aansluit echt niet overdone. Het verschil in kwaliteit is echt enorm. Feit is waarschijnlijk dat je met de Airport niet beter weet. En je hebt daar echt geen "geoefend" gehoor voor nodig. Ik heb het aan den lijve ondervonden door rechtstreeks te kunnen vergelijken met PM/BL6002 en een Airport/BL8002. Ik zou blind gekozen hebben voor de eerste!
En aangezien je een stereo opstelling hebt zou je het zelfs nog een stap verder kunnen doorvoeren door de PM niet als bron aan te sluiten op de BC2, maar de PM te voeden met de uitgangen van de BC2. Het voordeel daarvan is gebruikersgemak. Zo gauw je Airplay activeert zullen de Beolabs automatisch inschakelen zonder de BC2 te bedienen. En bij bediening van de BC2 zal de PM ook automatisch inschakelen. De lelijke PM kan dan uit het zicht geplaatst worden.