Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Service af BG6500

rated by 0 users
This post has 3 Replies | 0 Followers

casperfalden
Not Ranked
Posts 59
OFFLINE
Silver Member
casperfalden Posted: Sat, Jul 27 2013 11:10 AM

Jeg har for et stykke tid siden haft min BG6500 til service på et lokalt B&O værksted her i Aalborg fordi den trak armen for hurtigt ind mod midten af pladen - reelt rev den pick up'en hen over rillerne. Ikke rart.

Dette værksted gjorde ikke så meget i B&O mere, men han havde justeret så meget på det han kunne. Hvis han skulle gøre mere ved det, skulle han bruge stumper som han ikke længere vidste hvor han kunne skaffe. Den justering han lavede har fungeret ganske fint indtil nu, men nu er problemet ved at være tilbage.

Som det kan ses på de vedhæftede billeder er det som om at hele "huset" som armen sidder på hænger i venstre side - og det sammen med at armen igen er begyndt at trække for hurtigt ind mod midten gør at ophænget for selve nålen i pickuphuset bliver meget belastet. (lidt svært at vise super godt på billederne helt hvor skævt det er pick up'en går på). Det skal siges at den stadig spiller fint og ikke trækker nålen henover rillerne, men jeg vil gerne have det lavet inden min MMC2 bliver ødelagt af det.

Så jeg vil gerne høre om der er nogen der kan anbefale et godt B&O værksted til at kigge på dette? (Gerne i Nord- eller Midtjylland så jeg ikke skal sende afspilleren.

På forhånd tak

casperfalden
Not Ranked
Posts 59
OFFLINE
Silver Member
Slet ingen der kan anbefale et B&O

Værksted til rep af BG6500?
Anders Jørgensen
Top 200 Contributor
Denmark
Posts 350
OFFLINE
Bronze Member

Det eneste jeg kan anbefale er Martin/Dillen men han er lokaliseret i Bagsværd.

Han har fornyligt genemgået min BG6500 så den er som den skal være.

casperfalden
Not Ranked
Posts 59
OFFLINE
Silver Member

Hej Friedmett

Mange tak for dit svar.

Det kan godt være jeg snart skulle lave en lille tur til Bagsværd så - har også en BM8000 og BG8002 som jeg gerne vil have ham til at kigge på. Egentligt kunne jeg jo også sende det, men der er jeg nok bare lidt for øm over mit B&O :-)

 

 

Page 1 of 1 (4 items) | RSS