Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

BeoCenter 9300 "tikker" når det spiller cd

rated by 0 users
This post has 5 Replies | 0 Followers

JohanKristian
Not Ranked
Posts 8
OFFLINE
Bronze Member
JohanKristian Posted: Tue, Apr 3 2012 7:58 PM

Hej. Da jeg købte mit BeoCenter 9300 i november sidste år fik jeg at vide at cd-afspilleren ikke virkede, og har siden sparet op til at få den lavet (Ved godt at det er lang tid, men det er ikke nemt at spare op når man er på SU Wink )

Men pludselig tidligere i dag ville den gerne spille cd, selvom jeg skifter mellem mange forskellige cd'er æder den alle sammen..

Men når jeg spiller cd kan jeg høre en tikkende lyd, tror det er fordi cd'en rammer cd-døren.

Er der andre der har oplevet dette, evt nogen der ved hvorfor eller hvad man kan gøre ved det.

Lige til sidst vil jeg gerne høre om der er nogen der har prøvet at sende deres BeoCenter til reparation ved B&O, hvis ja, hvad kostede det så?

Mvh. Johan á Plógv. 

Fritz
Top 500 Contributor
Posts 272
OFFLINE
Bronze Member
Fritz replied on Fri, Apr 13 2012 4:31 PM

Hej

BC9300 er teknisk identisk med BS Ouverture. Det oprindelige cd-drev med snekke drev, blev slidt, og så kniber det med at flytte læseren langs cd.en. Til gengæld er ophænget til læseren meget fleksibelt, så selv om drevet hakker fremad, kan systemet godt fungere. Drevet blev dog udskiftet med CD pro. Du skal nok regne med ca. 2000 kr i reparation inkl nyt drev.  iøvrigt check om lugen flugter med med chassiet når det er lukket.

 

JohanKristian
Not Ranked
Posts 8
OFFLINE
Bronze Member

Hej. Ved godt at cd-afspillerne skal udskiftes, men det bliver lige på et senere tidspunkt :-)
Men lugen flugter med chassiet, men har lige nu anlægget åbent, og kan se at når jeg sætter en cd i, så gør den det stadigvæk, så det må være selve cd-modulet den rammer imod, ikke chassiet.  

Dillen
Top 10 Contributor
Copenhagen / Denmark
Posts 13,191
OFFLINE
Founder
Moderator
Dillen replied on Mon, Apr 16 2012 10:32 AM

På nogle drevtyper er der gummiophæng, som mørner og så synker
drevet lidt i det ene hjørne eller den ene side og så skraber CD'en på når den kører rundt.
Det er fra en tid hvor kvalitet betød næsten ligeså lidt som det gør i dag.

Martin

JohanKristian
Not Ranked
Posts 8
OFFLINE
Bronze Member
Dillen:

På nogle drevtyper er der gummiophæng, som mørner og så synker drevet lidt i det ene hjørne eller den ene side og så skraber CD'en på når den kører rundt. Det er fra en tid hvor kvalitet betød næsten ligeså lidt som det gør i dag.

Martin

Der er ingen gummiophæng på dette drevtype (ihvertfald ikke hvad jeg kan se), men synes det virker som om at det er den plastic cirkel som holder cd'en på plads der sidder skævt..
Dillen
Top 10 Contributor
Copenhagen / Denmark
Posts 13,191
OFFLINE
Founder
Moderator
Dillen replied on Sun, Apr 22 2012 11:07 PM

JohanKristian:

Der er ingen gummiophæng på dette drevtype (ihvertfald ikke hvad jeg kan se), men synes det virker som om at det er den plastic cirkel som holder cd'en på plads der sidder skævt..

Ja, (spindlen & dermed) drevet sidder skævt.
Se godt efter, der er næsten helt sikkert fire gummistykker, to på hver side og/eller et ophæng med fjedre.
Du kan ikke se noget af det udefra, du skal have drevet ud eller minimum åbne Beocenteret i serviceposition
(se i service manualen så du ikke åbner det forkert og knækker noget!).

Martin

Page 1 of 1 (6 items) | RSS