ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Elco's en hoogspanning? Ik heb het niet over hoogspanningscondensatoren, maar over elco's in de beeldgeometrie/raster.
Maar beste beofriends, wel of geen betere kwaliteit, wel of geen beter ontwerp, als u, taking everything into account, graag een B&O product wilt, dat is u goed recht. Geniet er lekker van, van mij mag u, sterker nog, ik vind het wel leuk die verscheidenheid. Ik heb in diverse keukens mogen kijken, en het is niet mijn ding, B&O. Gek genoeg was men ook niet gewoon blij, of verborg dat, misschien was dat heel chique, het leven was geen sinecure en daar hoorde iets van B&O bij. Philips is meer mijn ding, maar daar is vast ook wel iets over te zeggen. En soms ben ik blij.
Philips is bijvoorbeeld een drama als het gaat om levensduur van snaren, tussenwielen, aandrukrollen en vrijwel alles van rubber. Na verloop van jaren hou je alleen een soort dropachtige kleverige substantie over. Maar ze zijn erg goed in het ontwikkelen van nieuwe dingen. Zo heeft elk merk zijn positieve en zijn negatieve kanten.
Kareltje:...en het is niet mijn ding, B&O...
Na het over en weer gegooi, stel ik mij de vraag wat dan eigenlijk de bedoeling is van Kareltje om zich op een B&O minded forum aan te melden. Je neemt in elk geval geen goede start...
"Believe nothing you read and only half of what you see, let your ears tell you the truth."
Secondlife:We dwalen af...
Klopt! Dus, waarom zijn er nog maar 41 B&O dealers in Nederland? En dat wordt op korte termijn 40..... En waarom heeft onze hoofdstad geen enkele B&O dealer meer?
B&O wil naar ongeveer 20 sterke en krachtige dealers in NL. Dus er zullen nog veel gaan. De mensen moeten maar een stukje verder voor rijden. Volgens de site vraagt B&O toch kapitaal krachtige nieuwe dealers. Dus je kan zo in Amsterdam beginnen.
Ik vraag me af of B&O naar nog minder dealers wil. Ze beginnen er volgens mij achter te komen dat mensen niet verder willen rijden en dat het gros van de klanten in Nederland hun producten bij hun dealer kopen omdat ze tevreden zijn over de dealer, niet omdat deze B&O verkoopt. Als het dealerschap wordt afgenomen blijven de meeste klanten bij de dealer en kopen ze een ander merk. Dit heeft B&O al heel veel klanten gekost, dus nog meer snijden in het aantal dealers is nog meer snijden in het aantal klanten.
kijk maar eens naar de financiële resultaten van b&o Denemarken (laatste kwartaal net minus 22,5 EBITDA) ben eens benieuwt hoe lang ons favoriet merk nog bestaat!
Ook al zou B&O omvallen, ik denk niet dat het merk zal gaan verdwijnen. Of het zo door zal gaan zoals nu is dan wel de vraag.
Tja, producten zoals de Beolab 5 zijn wel zeer kostbaar (ook second life) en de vraag is wie dit nog wil uitgeven aan een luidspreker.......
De BeoLab 5 is kostbaar, maar niet duur. Vergelijk ze maar eens met andere luidsprekers in dezelfde klasse, dan ben je waarschijnlijk meer kwijt. Dus eigenlijk is de BeoLab 5 een goedkope luidspreker.
Hmmm, als ik het zo zie hebben alle high-end merken het best moeilijk en is een niche-markt, waar de aankoop van exotische apparatuur voor enkelen interessant is. De rest gaat gewoon naar de Media Markt oid.