Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Beocenter 2 no sound?

rated by 0 users
This post has 22 Replies | 0 Followers

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie Posted: Wed, Sep 11 2013 8:16 PM

Ok, nu een Beocenter 2 DVD aangeschaft en aangesloten op mijn Beovision 5.

Scart van de socket unit aangesloten waar de DVD2 eerst op zat en de ML van de socket unit naar de ML waar eerst de BS9000 op zat aangesloten. Geen geluid van de DVD wel van de radio, ook beeld. Wat doe ik verkeerd? Waarom heb ik geen geluid van de DVD en wel van de radiodeel.

Brengen & Ophalen

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Wed, Sep 11 2013 10:09 PM

Geluid van radio en CD gaat via ML, geluid van DVD via de Scart. Heb je toevallig met een DTS DVD getest? Want dan heb je alleen geluid via de digitale uitgang van de BeoCenter 2, je hebt dan geen analoog geluid via de Scart!

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Wed, Sep 11 2013 10:26 PM

Ok, morgen even kijken of ik inderdaad zo'n DVD afgespeeld heb (the Eagles, Till Hell Freezes Over).

Brengen & Ophalen

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Thu, Sep 12 2013 9:14 AM

Bij Hell Freezes Over heb je inderdaad de keuze in het menu voor Stereo en DTS, en die keuze is een beetje onduidelijk op deze disc. Ik denk dat je het probleem hebt gevonden......

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Thu, Sep 12 2013 3:48 PM

Blackrix, de Beocenter heeft toch geen digitale uitgang? Ik zie die aansluiting tenminste niet zitten.

Moet ik nog een extra kabeltje van de BC2 naar de BV5 aansluiten?

Brengen & Ophalen

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder
Beobuddy replied on Thu, Sep 12 2013 4:18 PM

De BC2 heeft wel degelijk op de socket "box"een digitale RCA aansluiting, die je naar de BV5 moet trekken.

Zorg dat je de juiste digitale aansluiting gebruikt op de BV5. Bij de BV5 is het anders als bij de avants.

Waar bij de avants de digitale voor de AV en de Decoder ingang geldt, is het bij de BV5 voor de VTAPE en de AV ingang.

Geoff
Not Ranked
Zaanstad
Posts 32
Bronze Member
Geoff replied on Thu, Sep 12 2013 6:49 PM

Hi les

zoals je weet heb ik net een vision 5 opgehaald heb hem net even aan mijn center 2 gekoppeld voor je

scart in socket unit en 1 in de vision uiteraard die speciale kabel van socket naar center32 als ik nu op dvd druk speelt ie gelijk af hoor zowel geluid als beeld

DoubleU
Top 150 Contributor
Posts 562
Bronze Member
DoubleU replied on Thu, Sep 12 2013 7:11 PM

Blackrix:

Geluid van radio en CD gaat via ML, geluid van DVD via de Scart. Heb je toevallig met een DTS DVD getest? Want dan heb je alleen geluid via de digitale uitgang van de BeoCenter 2, je hebt dan geen analoog geluid via de Scart!

Volgens mij maakt het echt niet uit of je een DVD met DTS-spoor afspeelt. Die geeft gewoon geluid via de scart. Al is het dan wel geen DTS meer. De digitale kabel is optioneel en indien aangesloten geeft de Beovision voorrang aan dat signaal, waardoor je wel DTS hebt.

Waarschijnlijk zal de fout gezocht moeten worden in de instellingen van de BC2. 

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Thu, Sep 12 2013 7:50 PM

Ik ga morgen weer eens spelen. Vandaag een martelbehandeling gehad bij de mondhygieniste Angry

@Geoff, dus jij hebt alleen de ML en de Scart kabel vanuit de socket unit op de BV5 aangesloten? Meer niet? 

Brengen & Ophalen

Geoff
Not Ranked
Zaanstad
Posts 32
Bronze Member
Geoff replied on Thu, Sep 12 2013 8:22 PM

Yess niet meer niet minder 

commando discoop de center of dvd2 op de beo5 en klaar

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Thu, Sep 12 2013 8:33 PM

Ok dan, maar waarom heb ik dan geen geluid als ik een DVD afspeel? Ga morgen weer eens spelen, toys for boys....

Oh ja, andere vraag mbt een losse BC2 masterpanel die ik ooit als losse unit heb gekocht (en nee, het is geen gestolen unit Smile ) niet wetende dat daar nog een zwart kastje (socket-unit) bij hoorde. Heel verhaal waar ik nu niet op in ga. Geoffrey heb ik het al uitgelegd en veel andere dealers.

Kan ik zonder problemen deze masterpanel aansluiten op de socket unit die bij mijn BC2 masterpanel hoort, alleen maar om te checken of het werkt? Dikke pech natuurlijk als blijkt dat er een pincode in zit. Dan zit ik dus echt met een miskoop en kan ik 'm alleen nog maar als presse-papier gebruiken. Loop ik kans om de software van de socket unit in de war te brengen? Ik noem maar iets geks, of gewoon niet doen?

Brengen & Ophalen

Secondlife
Top 500 Contributor
Posts 145
Bronze Member
Als de serienummers van de units kort bij elkaar zitten, dan gaat dat wel goed.

En voor je ander probleem moet je even in je instellingen van de BC2 kijken. Denk dat de instelling bij scart niet goed staat. Ws had de vorige eigenaar een non-B&O tv waardoor de luidsprekers op de BC2 waren aangesloten.
Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Thu, Sep 12 2013 9:09 PM

Dag "Secondlife", de BC2 was bij de vorige eigenaar aangesloten op een BV5.

Hoop snel weer eens bij je te kruimelenSmile

Brengen & Ophalen

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Thu, Sep 12 2013 9:18 PM

Trouwens, heeft iemand (tegen betaling) heeeeeeel toevallig nog een originele handleiding liggen van een Beocenter 2.

Brengen & Ophalen

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member
Blackrix replied on Fri, Sep 13 2013 9:07 AM

DoubleU:

Blackrix:

Volgens mij maakt het echt niet uit of je een DVD met DTS-spoor afspeelt. Die geeft gewoon geluid via de scart. Al is het dan wel geen DTS meer. De digitale kabel is optioneel en indien aangesloten geeft de Beovision voorrang aan dat signaal, waardoor je wel DTS hebt.

Waarschijnlijk zal de fout gezocht moeten worden in de instellingen van de BC2. 

De B&O DVD-spelers zetten het DTS signaal intern niet om naar Stereo via de scart, dit wordt alleen digitaal weergegeven. Vandaar dat je Stereo moet kiezen in het menu van de DVD om geluid via de Scart te krijgen.

Geoff
Not Ranked
Zaanstad
Posts 32
Bronze Member
Geoff replied on Fri, Sep 13 2013 2:03 PM

Hi les

laat ff weten of je 2e center het nou doet 

Ben benieuwd !!

Gr

Geoff

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Fri, Sep 13 2013 7:10 PM

Zoals Beobuddy reeds heeft gezegd zit er inderdaad een SPDIF aansluiting op de socket-unit en heb deze aansluiting dan ook gebruikt op de 1e input van de BV5 en voila, er is geluid. Till Hell Freezes Over klinkt geweldig.

Ik heb ook een poging gedaan om mij 1e Beocenter masterpanel op deze socket-unit aan te sluiten maar helaas gebeurt er niets. Er licht geen rood ledje op. Of de masterpanel is defect of beide units matchen niet met elkaar. Sh!t, hoe kom ik er nu achter of het werkt ja of nee. Als ik er niets aan heb dan wil ik 'm de verkoop in gooien maar dan moet ik wel zeker weten dat de masterpanel werkt.

Nog een vraag, is DAB nog steeds bruikbaar en zoja waar sluit ik dit op aan?

Brengen & Ophalen

Geoff
Not Ranked
Zaanstad
Posts 32
Bronze Member
Geoff replied on Fri, Sep 13 2013 7:59 PM

Vreemd ik hoefde niks te doen

socket kan toch niet stuk zijn center kocht je toch compleet van die man

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Fri, Sep 13 2013 8:02 PM

Socket is niet stuk toch? Omdat ik de digital SPDIF uitgang moet gebruiken naar de BV5?

Ik ben ook nog niet in het menu geweest van de BC2 (wist niet eens dat er een menu was?).

Ja, hij was kompleet van "die man"!

Brengen & Ophalen

Geoff
Not Ranked
Zaanstad
Posts 32
Bronze Member
Geoff replied on Fri, Sep 13 2013 9:21 PM

Hmmm toch raar dat hij niet eens op rood springt als je de socket aansluit. Ik begrijp ook nog steeds nirt waarom myn bv5 het gewoon doet alleen scart thats it

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Wed, Oct 2 2013 8:27 PM

Zoals al eerder vermeld was ik reeds in het bezit van een losse Beocenter 2 bedieningspaneel.

De socket unit is schijnbaar niet los te verkrijgen na vele navragen gedaan bij dealers.

Na aanschaf van een volledige BC2 set heb ik geprobeerd de masterpanel op de socket unit aan te sluiten maar helaas gebeurt er niets, het standby lampje licht ook niet op. Nou had Gert-Jan mij ooit verteld dat een match wel zou werken als de serienummers maar dicht genoeg elkaar zitten. Nu heb ik via een Franse Beoworld member een losse socket unit weten te scoren (verkoper verkocht de 2 items losSurprise). Gisteren is de unit bezorgd maar helaas pindakaas.

De unit werkt wel, alleen heb ik er nog een probleem bij, en dat is wanneer deze aangesloten wordt op mijn andere masterpanel deze om een pincode vraagt (in het Frans).

Dit is de foto van mijn eerste masterpanel

En dit is de foto van de verkregen losse socket unit

Brengen & Ophalen

DoubleU
Top 150 Contributor
Posts 562
Bronze Member
DoubleU replied on Wed, Oct 2 2013 9:57 PM

Aan het serienummer te zien is je Socket unit een jaar of 4 ouder dan je Master unit. Dus waarschijnlijk probeer je een MK1 socket te koppelen aan een MK2 master.

De pincode is trouwens opgeslagen in de Socket unit, dus die zou ik even bij de Franse member opvragen. Master unit heeft hier niks mee van doen.

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Thu, Oct 3 2013 2:10 PM

Klopt en dat zal dan zeker ook de reden zijn dat ze niet samenwerken, alhoewel ik me dan toch afvraag waarom het standby lampje niet oplicht.

Inmiddels heb ik de pincode gekregen en werkt de socket unit op mijn andere masterpanel.

Brengen & Ophalen

Page 1 of 1 (23 items) | RSS