Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

Beovision 5 maakt een beetje herrie

rated by 0 users
This post has 9 Replies | 0 Followers

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie Posted: Thu, Oct 3 2013 2:26 PM

Mijn Beovision 5 maakt wat geluid waarschijnlijk door de ventilator (als er een in zit).

Iemand een idee waar dat ding zit en hoe ik daar bij kom om te zien of het inderdaad de ventilator is?

Brengen & Ophalen

Blackrix
Top 100 Contributor
Posts 947
Bronze Member

Aluminium rand eraf, speakerfront eraf (stuk of wat schroefjes) en dan zie je twee ventilatoren zitten. Vaak zitten ze vol stof, dus eens goed schoonmaken en dan nog eens proberen!

Wouter
Top 500 Contributor
Netherlands
Posts 302
Bronze Member
Wouter replied on Thu, Oct 3 2013 6:10 PM

Het lijkt erop dat blackrix alles weet! Zou u wellicht ook een oplossing voor mijn av9000 vraagstuk weten?

http://archivedforum2.beoworld.org/forums/p/7514/67422.aspx#67422

Wouter

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Thu, Oct 3 2013 7:20 PM

Dank je wel Blackrix, ga morgen even kieken. Ik heb de front opnieuw bekleed met een aluminium-achtig doek wat prachtig combineert met het zilveren frame (en een licht gegraveerde postcode in de linker onderhoek Sad ) , maar gelukkig niet echt zichtbaar. Ik weet in ieder geval hoe zo'n front eraf moet. Zal morgen wel een foto plaatsen...

Brengen & Ophalen

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder

Als je de ventilatoren gaat schoonzuigen met bijvoorbeeld een stofzuiger en een zuigmondje, wees dan voorzichtig!

De ventilatoren hangen letterlijk in ieder 4 rubbers. Door uitdroging zijn die niet meer zo flexibel en kunnen ze waar je bij staat zo uiteen vallen.

Dus ik zou met 1 hand de ventilator vasthouden, terwijl je met de ander m.b.v. zuigmondje de ventilator schoonzuigt.

Ik neem aan dat je gelijk het hele chassis even langsgaat om alle stof weg te halen?

Maar als het geluid bovenin achter de tv te horen is, dan is er wat anders aan de hand. Grote kans dat dan de voedingsprint van het scherm zelf ratelt.

Dat is te controleren door te luisteren naar het geratel/gewisper dat varieërt bij de hoeveelheid helder beeld in het scherm. Meer wit geeft meer geluid in dat geval. 

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Fri, Oct 4 2013 11:08 PM

Ik zal morgen eens kijken wat er aan de hand is Beobuddy en ik zal inderdaad het hele chassis nalopen.

Brengen & Ophalen

koning
Top 25 Contributor
holland
Posts 4,220
Bronze Member
koning replied on Sat, Oct 5 2013 4:46 AM

Is het dan niet verstandig beobuddy om gelijk die rubbers ook te vervangen?

Beobuddy
Top 25 Contributor
Utrecht, The Netherlands
Posts 3,972
Founder

Zou op zich wel slim zijn. Zolang ze nog te bestellen zijn (en zal niet lang meer zijn), zou ik er 8 betsellen. Iedere ventilator heeft 4 rubbers.

Maar ze gaan niet stuk, zolang je er vanaf blijft.....

Leslie
Top 25 Contributor
the Netherlands City
Posts 5,423
Silver Member
Leslie replied on Sat, Oct 5 2013 8:18 PM

Beobuddy en Blackrix, vandaag de front eraf gehaald en de spanning er op gezet en het is weer stil.

Weet niet of ik er verstandig aan doe om de stofzuiger erop te zetten ivm statische electriciteit? Zolang als het (weer) goed werkt kan ik er beter van af blijven toch?

De ventilatoren zitten inderdaad met 4 ophangrubbers gemonteerd en stof valt eigenlijk nog wel mee.

Brengen & Ophalen

david266
Not Ranked
Netherlands
Posts 61
Bronze Member
david266 replied on Thu, Oct 10 2013 10:40 AM
Ik had mijntoenmalige 5 ook gestofzuigt zat veel stof achter vooral bij de ventilatoren je lan het gerust stofzuigen alleen niet te dicht erop
Page 1 of 1 (10 items) | RSS