Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

externe musicstreamer

rated by 0 users
This post has 12 Replies | 1 Follower

Takamine
Not Ranked
Posts 6
Bronze Member
Takamine Posted: Thu, Oct 3 2013 10:21 PM

Ik zou graag een externe dac incl. streamer aan mijn configuratie willen toevoegen.

Op dit moment heb ik een appletv aan mijn Beovision 7 via HDMI gekoppeld en ik zou graag naar een hoger niveau van geluid willen.

Zelf was ik aan het denken aan een LINN DS streamer. Ik zou deze dan via chinch aansluiting analoog op mijn beovision 7-40 willen aansluiten om zou via powerlink naar mijn twee BeoLab 5 boxen te gaan.

Heeft iemand hier ervaring mee? 

groet,

Flere
Top 200 Contributor
Netherlands
Posts 345
Bronze Member
Flere replied on Sat, Oct 5 2013 8:58 PM
Mijn advies is om een powerlink switch te gebruiken. Dan hoeft de tv niet aan als je muziek wilt luisteren via de streamer.

Zelf heb ik een BV10 en Playmaker via een powerlink switch gekoppeld aan de Beolab9.

Ik gebruik een iPad als mediacenter en stream muziek naar de Playmaker.

Sound is wat mij betreft prima.

Groet

Flere

- Flere

smile and enjoy the moment

DoubleU
Top 150 Contributor
Posts 562
Bronze Member
DoubleU replied on Sat, Oct 5 2013 11:01 PM

De powerlink switch, (van Almando neem ik aan) werkt maar beperkt icm een Beolab5. Speakers moeten dan apart aangezet worden en met de beo4 het volume regelen.

De Linn zal ongetwijfeld het geluid naar een hoger niveau brengen. Het is alleen jammer dat je de DAC van de BL5 niet kan gebruiken in deze setup, en dat je DAC van de BV7 gewoon niet gebruikt. Mag toch aannemen dat deze ook naar behoren is. Daarom zou ik eerder kiezen voor een wat goedkopere streamer en deze digitaal aansluiten op de BV7. 

Flere
Top 200 Contributor
Netherlands
Posts 345
Bronze Member
Flere replied on Sun, Oct 6 2013 9:15 PM
Ik heb geen BL5 dus ik kan daar niets over zeggen. Ik heb de powerlink switch van Bosscom en die zet de BL9 netjes aan en uit, zowel voor de BV10 als voor de Playmaker.

Flere

- Flere

DoubleU
Top 150 Contributor
Posts 562
Bronze Member
DoubleU replied on Mon, Oct 7 2013 12:27 AM

Een Playmaker aansluiten op een TV of audio-systeem kan natuurlijk ook zonder zo'n switch. Al is het dan wel een extra commando van de Beo4. Maar verder een prima oplossing hoor  daar niet van. Al is het wel een dure voor wat ie moet doen.

Takamine
Not Ranked
Posts 6
Bronze Member
Takamine replied on Tue, Oct 15 2013 8:31 AM

Hoe werkt zo'n switch dan.

Wat ik wel graag zou willen is dat het geluid van de tv ook over mijn beolab 5 boxen blijft gaan.

Moet ik de tv en de externe streamer op deze switch aansluiten?

Daarnaast ben ik benieuwd naar de prijs.

Takamine
Not Ranked
Posts 6
Bronze Member
Takamine replied on Tue, Oct 15 2013 8:33 AM

Hoe zou je dit dan doen?

Flere
Top 200 Contributor
Netherlands
Posts 345
Bronze Member
Flere replied on Tue, Oct 15 2013 10:07 PM
Takamine:

Hoe werkt zo'n switch dan.

Wat ik wel graag zou willen is dat het geluid van de tv ook over mijn beolab 5 boxen blijft gaan.

Moet ik de tv en de externe streamer op deze switch aansluiten?

Daarnaast ben ik benieuwd naar de prijs.

Ja

De powerlink van je tv gaat dan naar de switch.

De powerlink van de playmaker gaat ook naar de switch.

De switch stuurt via een derde powerlink je BL5 aan.

Twee mogelijkheden

Bosscom

Almando

Bosscom is veel duurder.

Armando kun je ook met een digitale ingang hebben, kost wel meer.

-Flere

- Flere

DoubleU
Top 150 Contributor
Posts 562
Bronze Member
DoubleU replied on Tue, Oct 15 2013 11:08 PM

Nogmaals, de powerlink switch icm BL5's is geen goed huwelijk. Zie mijn eerdere bericht. 

Het beste sluit je je nieuwe streamer rechtstreeks aan op de tv. Kies de bron waar het op aangesloten is (beo4: AV-bron) en bedien het verder met je controller wat waarschijnlijk een iPad/iPhone zal zijn. Het AV-commando is nodig om het scherm zwart te laten.

Als er nog een audio-apparaat in je setup zit, BS4 BS3000 ofzo, kan de streamer daar ook op aangesloten worden. In dat geval A.AUX met de beo4.

jpvr74
Not Ranked
Posts 17
Bronze Member
jpvr74 replied on Wed, Oct 16 2013 5:33 PM

Hallo,

Ik heb een vergelijkbare vraag over de volgende opstelling: Sonos out via analoge rood/witte tulp naar zwart B&O kastje/converter (kan even zo snel typenummer niet vinden) naar BV10 naar BL5's. Zwarte kastje zorgt ervoor dat ik via 'radio' op mijn Beo4 muziek van de Sonos kan luisteren zonder dat het TV scherm aanstaat. Heb natuurlijk niet echt te klagen over het geluid wat er uitkomt :-), maar vraag me wel af welke DAC er nu gebruikt wordt (die van Sonos schijnt niet echt goed te zijn) en/of hoe ik geluid op een nog hoger niveau kan krijgen, zonder dat mijn TV scherm aan blijft staan. 

Any thoughts?

Alvast bedankt,

Jeroen

DoubleU
Top 150 Contributor
Posts 562
Bronze Member
DoubleU replied on Wed, Oct 16 2013 6:26 PM

Volgens mij werkt het ook als je CD kiest, toch? De digitale ingangen van de BL5 worden namelijk alleen geactiveerd met CD. In dat geval kun je de digitale uitgang van de Sonos gebruiken en die rechtstreeks naar de BL5's aansluiten. Dan gebruik je de DAC van de BL5. 

Wil je de Sonos naar een hoger niveau tillen, dan zou ik eens naar deze modificatie van de ZP90 kijken. Niet de DAC wordt hiermee aangepakt, maar de jitter van de digitale uitgang. 

http://http://www.magnahifi.com

Geen idee of het veel gaat helpen, maar gebruikers zijn er in ieder geval lyrisch over. 

jpvr74
Not Ranked
Posts 17
Bronze Member
jpvr74 replied on Thu, Oct 17 2013 9:15 AM

Hoi DoubleU,

Dank, inderdaad doet ie het ook met de CD optie op de Beo4. Maar als ik de digitale out van de Sonos (en heb die op een vast volumeniveau staan) direct koppel aan de digitale in van de BV10 (zijn er bij mij twee, heb ze allebei geprobeerd), gebeurd er niets. Niet met CD en niet met RADIO. Wat doe ik fout?

DoubleU
Top 150 Contributor
Posts 562
Bronze Member
DoubleU replied on Thu, Oct 17 2013 6:40 PM

De digitale uitgang van de Sonos gaat rechtstreeks naar de linker- of rechter-BL5. Van daaruit met spdif naar de andere. Maar met 1 speaker kun je het ff uit proberen. Let inderdaad wel op de volumestand van de Sonos app.

Naar de BV10 kan ook, maar dan moet je in het aansluitingen-menu wel de ingang toewijzen aan een bron. Op deze wijze gebruik je de DAC van de BV10.

Page 1 of 1 (13 items) | RSS