ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
Dag Allemaal,
Na lang overwegen ga ik mijn Beolab 3000 set toch niet verkopen maar gewoon houden (stonden twee maanden onverkoopbaar op mp).
Nou wil ik ze technisch weer als nieuw maken (optisch zijn ze dat al) en gaan recappen, maar ik heb nog geen goede (leesbare) service manual online gevonden.. Heeft een van jullie er wellicht nog een liggen om een scan van te maken ?
Ik denk dat alleen de caps in het filter gedeelte (dus eigenlijk alleen de vox) vernieuwen wel voldoende is toch of kan er nog meer vervangen worden ?
Wat velen ook weten is dat de basspoorten na jaren los geraakt zijn en vastgeplakt zitten met het welbekende dubbelzijdige tape wat ongelovelijk kleeft ! Deze zal ik dus ook beter gaan vastzetten.
Het relais wil ik nog niet vervangen aangezien die het nog prima doen !
Ik heb ook al zitten kijken waar ik het beste axiale elco's kan kopen alleen kom ik er niet geheel uit, wat is inprincipe een goede site om componenten te bestellen ? op Conrad zie ik alleen maar erg goedkope elco's van het merk Vishay zijn die betrouwbaar?
Ik heb onlangs de versterker blokken van iemand uit Dubai geheel technisch onder handen genomen.
Behalve diverse (smd)componenten en zwakke plekken in de versterker, zijn de filters ook met nieuwe (betere) componenten voorzien.
volgens de eigenaar een wereld van verschil qua detail, helderheid en dergelijke.
V.w.b. betreft de manual, als je wat in deze site investeert, kun je als silver of gold member over veel servicemanuals beschikken.
Dat klinkt goed !
Waar bestel je die componenten ?
En welke SMD componenten heb je vervangen ?
Ik zit op sites te kijken naar condensatoren (polyesther) maar ik zou mijn god (afgezien van de waardes) niet weten welke ik zou moeten nemen...
Silver member zou ik graag willen worden, maar ik heb geen creditcard (ook zeker niet nodig op deze leeftijd), bovendien is €18,75 om alleen even een service manual te downloaden een beetje duur, niet ?!
Is er iemand die mij de leesbare versie van de Beolab 3000 servicemanual kan toesturen ?
Alvast bedankt !
Thread kan weg omdat de hobby wegens omstandigheden wordt gestopt. (met hartelijke dank aan een marktplaats koper die niet kwam opdagen ! )
Thread can be removed !