Sign in   |  Join   |  Help
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022
READ ONLY FORUM

This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022

 

Skidt stil

rated by 0 users
This post has 29 Replies | 4 Followers

Dillen
Top 10 Contributor
Copenhagen / Denmark
Posts 13,191
OFFLINE
Founder
Moderator
Dillen Posted: Wed, Oct 23 2013 7:11 PM

Hvor har jeg efterhånden hørt den samme historie mange gange;
Når ejere af en lidt ældre Bang & Olufsen model bringer apparatet ind til reparation, bliver
de for det første afkrævet et ret højt beløb før værkstedet overhovedet gider tage imod og kigge på tingen.
Så går der nogle dage hvorefter ejeren får at vide, at hans apparat ikke kan repareres fordi
der ikke længere kan skaffes reservedele. For det bliver han så ofte afkrævet yderligere et
antal hundrede kroner.

Efter et par besøg hos andre værksteder med samme resultat ender apparaterne ofte hos mig.
Lad det være sagt med det samme; Det er ikke noget problem for mig!
B&O er ren hobby for mig, jeg holder rigtig meget af at reparere de ældre Beomaster, Beogram,
Beocenter, Beocord, Beovox osv. modeller og med ganske få undtagelser er alle disse apparater
meget velkomne hos mig.
Det er en fornøjelse hver eneste gang et apparat bliver bragt tilbage til virkende stand og måske
endda tilbage i dagligt brug.
Til tider kan der også ligge en udfordring og en særlig tilfredsstillelse i at reparere noget som andre har
opgivet og disse oplevelser sætter jeg også meget pris på.
Alle er også meget velkomne til at spørge mig efter reservedele og det er der da også en del gør-det-selv folk
og nogle af de seriøse værksteder, der gør. Jeg står ofte på hovedet i bunkerens kasser efter en
duttenas til en himstregims eller noget helt andet og det værste, der kan ske ved at spørge er, at jeg svarer, at jeg
ikke har sådan en.

Jeg har det bare lidt dårligt når jeg kan se i apparatet som har været til disse "reparationer" på
værksteder, som har givet op, at der ikke er blevet lavet en pind og apparatet til tider end ikke har været åbnet!
Det er da at snyde kunderne!
Og lyve for dem!

De kunne da i det mindste være ærlige og fortælle kunden, at apparatet er fra en tidsalder, hvor
værkstedet ikke råder over mandskab med de nødvendige kvalifikationer og afvise kunden inden
han skal betale for ingenting og gå og glæde sig til at få sit apparat tilbage.

Undskyldningen med reservedelene er så dårlig, så det skriger til himlen.
Det er korrekt, at B&O ikke længere kan levere maskin-specifikke dele til modeller over en vis alder, men i
praksis er det sjældent, at jeg må en tur i bunkeren for at finde en speciel del til en reparation.
Det er sjældent disse dele, det er galt med.
Mange mekaniske reparationer er blot et spørgsmål om rensning og smøring og måske nye
drivremme osv. og de fleste elektroniske komponenter er standardvarer, som kan findes hos næsten enhver løsdelsforhandler.
Men problemet er nok i højere grad, at hvor de nyere produkter basalt set er opbygget på modulbasis,
hvor et defekt modul simpelthen udskiftes, kræver de ældre modeller reparation på komponent-niveau.
Det kræver diagrammer og kredsløbskundskaber, som de såkaldte reparatører ikke råder over.
Erfaring kræves også til tider men den får man kun på en eneste måde og den fravælger de på
denne måde at opbygge.
Ja, det kan måske være lidt mere tidskrævende at reparere på komponent-niveau og det koster måske
lidt mere i arbejdstimer men så oplys dog kunden om det og lad kunden bestemme, om han vil ofre beløbet
istedet for det andet "gøgleri".

Det sker ikke kun på billige "gade-hjørne" værksteder (med al respekt) men også hos de etablerede og
endda enkelte autoriserede B&O værksteder.
Det er heller ikke kun i Danmark dette sker men tilsyneladende i store dele af verden.

Det er et dårligt service-niveau.
Det er dårlig kundepleje.
Det er dårlig karma.
Det er i det hele taget skidt stil.

Martin

Søren Mexico
Top 10 Contributor
Mexico City
Posts 6,411
OFFLINE
Bronze Member

Dillen:
Det er et dårligt service-niveau.
Det er dårlig kundepleje.
Det er dårlig karma.
Det er i det hele taget skidt stil.

Helt enig med Martin, jeg er trykkeri maskine tekniker, (maskinarbejder) i forhold til Martin, en ren amatør når det gælder elektronik, har dog frelst nogle dejlige Beomasters, Beograms og højtalere. Ren hobby, og som Martin elsker jeg at se vintage i dagligt brug. Som maskinarbejder med et eget godt udstyret værksted, har jeg fordelen af at kunne lave mange dimser og dippidutter selv. Ved hjælp fra forummet klarer jeg så også elektronik delen.

Værksteder der snyder folk skal dyppes i tjære og rulles i fjer, for derefter at blive kølhalet et par gange.

Collecting Vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle.

BO
Top 150 Contributor
Halmstad, Sweden
Posts 728
OFFLINE
Bronze Member
BO replied on Thu, Oct 24 2013 1:02 AM

Søren Mexico:
Værksteder der snyder folk skal dyppes i tjære og rulles i fjer, for derefter at blive kølhalet et par gange.

Håller helt med. Det är tur (heldigt) att det ännu finnes (några få) sådana som Martin

//Bo.
A long list...

Anders Jørgensen
Top 200 Contributor
Denmark
Posts 350
OFFLINE
Bronze Member

Er også helt fuldstændig enig.

Jeg har dog kun prøvet det 2-3 gange så vidt jeg husker sålænge min Beovirus har stået på.

Min Beogram 8002 var lavet for en 2200kr. af en Total butik men døden nær og Martin endte med at se på den. Det var min første opgave til Martin og det er så gået med det ene og det andet med tiden for med old school B&O er der altid lige noget der skal ses efter.

Den anden gang var min Beomaster 6500 nr.1 hvor jeg prøvede den lokale B&O butik med en 300kr. for et to old for us to service. We are sorry. No parts. Martin endte med at se den grundigt efter da en tidligere ejer havde været for uerfaren med at lave nok højre udgang. Et senere søg efter den her BM var solgt videre viste en fyr der spurgte om udgangstrin på en 6500 og hvordan de laves. Det ender med et Timer out i display hvilket passede på de fejl Martin fandt og som jeg modtog den.

Førnævnte Total prøvede også med et kit fra Martin på min palisander BM6000 men helt god blev den ikke og hvad der blev skiftet aner jeg ikke. Total fik da lavet min Beomaster 2000 samt BC2000 og var grunden til at jeg gav dem forsøget.

Der kan siges meget om Beovirus men det holder da en masse ældre B&O igang og Martin ligeledes. Thank god for that!

Leif
Top 500 Contributor
Middle Jutland in DK
Posts 130
OFFLINE
Gold Member
Leif replied on Thu, Oct 24 2013 9:29 PM

Hmm gad vide hvordan fremtiden kommer til at se ud for os?
Den nærmeste lokale B&O er ikke mere B&O - sløjfet efter 3 generationers virke for dem.
Der er så heller ingen erfarne (ældre) teknikere til rep. på komponentniveau mere til stede i området.

Hvordan mon vi holder sammen på de gamle B&Oer - Beoworld forum er en af måderne.

Hvad med nogle kom-sammen / åbent-hus dage hos jer, der stadig vil og har tid til rep?

Hvem samler på B&O og kan de reparere? Jeg kender f.eks.:

Lauge i Kibæk har en kæmpe samling B&O  - siger selv han har alt siden 1920 og åbner udstillingen et par gange om året.
Det hele er sat fint frem her - virkelig et besøg værd. Han er heller ikke radiotekniker, men en af landets dygtigste SAAB mekanikere.

Axel i Odense har adskillige rum fyldt, men ikke på udstillingsplan. Han er heller ikke tekniker - tidligere salgschef hos dem "der er så flinke"....

Frede på Venø laver helst kun Beolab 5000 serien, og det kniber vist med øjnene, så måske stopper han også i utide..


For mit eget vedkommende satser jeg  på at skaffe alle "skyde-potmetre" Beomastere mellem 1967 og 1980 til en lille samling.
Det går egentlig helt fint.
Der er også kommet nogle nyere modeller op på loftet - kan vel indgå i byttehandel. En del BM 6000 / 8000 og et par BM 6000 quadro dertil.
Plus tidsmæssige BGer, spole-BCer, samt nyere BV (også Redline) og BL Penta.

Egentlig utroligt hvad der slæbes til huse på den konto.

Og ingen af delen har jeg fået lavet endnu. Har da ellers fået skaffet en hel del servicemanualer.


Mit eget problem - og nu er vi så tilbage til det oprindelige indlægs natur - jeg er ikke selv elektronik-uddannet, men som flg. af min barndomsinteresse (runder snart de tres) for at skille alting - mest elektro-mekanisk ad og samle det igen, har jeg gennemgået alle Dansk Metal elektronikkurser midt i '80erne, har haft forskellige jobs indenfor elektronikbranchen og har dermed en god baggrundsviden.
Men som maskinkonstruktør af lokale vindmøller, på 20. år, har jeg bare ikke haft tiden til vedligehold af elektronikken. Men jeg skal nok komme efter det, når vi igen får vinter, som da jeg var barn: Meterhøj sne i månedsvis så man bare var nødt til at blive inde, og kan man så ellers finde på noget bedre at hygge sig med end B&O reparationer?

Men hvor går jeg nu hen, når egen evner og erfaring ikke mere slår til?  Martin er sikkert den eneste, jeg kan komme i tanke om ud fra indlæggene her i forummet.

Men en samling af denne størrelse vil tage både min og Martins tid langt hen mod år 2025 ( og mine pensionspenge) og der bliver ikke mere tid til jeres reparationer hos Martin.

Er der allerede dannet en ERFA gruppe, som deler viden, som jeg (vi) er uvidende om?
Ellers kunne det måske være den vej, der kunne opbygges noget?

Nogen der har gode ideer / info?

Mvh, Leif

 

 

 

 

Dillen
Top 10 Contributor
Copenhagen / Denmark
Posts 13,191
OFFLINE
Founder
Moderator
Dillen replied on Thu, Jun 18 2015 9:37 PM

- Og så skete det igen i dag;

Jeg fik en lidt ældre B&O ind til reparation efter ejerens lokale "værksted" havde opgivet at reparere apparatet.
Efter værkstedet havde haft apparatet i næsten to uger, fik ejeren at vide, at der ikke kunne skaffes
reservedele længere.
De opkrævede endda ejeren 400 kroner for at "undersøge muligheden for reparation".
Og så var det endda en forholdsvis almindelig fejl, der tager forholdsvis kort tid både at
diagnosticere og reparere (kortsluttet ensretter-diode i Beomaster 3500/4500).

De kender antageligvis modellen og ved allerede ved indleveringen, at de ikke kan/vil gøre noget.

Det er en skændsel for branchen, når værkstederne i dén grad har mistet evnen til at lægge lidt sjæl,
respekt, stolthed og ære i at udføre et godt stykke arbejde og i mine øjne er det under
alle omstændigheder ikke den rigtige måde at tjene penge på.

Martin

Søren Mexico
Top 10 Contributor
Mexico City
Posts 6,411
OFFLINE
Bronze Member

Dillen:
Det er en skændsel for branchen, når værkstederne i dén grad har mistet evnen til at lægge lidt sjæl,
respekt, stolthed og ære i at udføre et godt stykke arbejde og i mine øjne er det under
alle omstændigheder ikke den rigtige måde at tjene penge på.

Det har også lidt med uddannelse at gøre, vi der gik i skole og var lærlinge i 50 og 60erne blev indpodet at vi skulle være stolte af vores arbejde. Min første arbejdsplads efter 7 års skole, var hos Arena fjernsyn i Horsens, jeg var 14 år gammel, jeg skulle laste færdige fjernsyn (uden trækassen) på en transportramme, 12 fjernsyn i en ramme, med en håndtruck kørte jeg dem ind i en elevator og derefter ud på en læsserampe, hvorefter de blev kørt over til snedkeriet som lå ca en Km derfra. Efter et par dage var jeg verdensmester i at flytte fjernsyn, og begyndte vel at behandle dem lidt hårdt. Min mester kom til mig i frokostpausen og bad mig komme med ham, han viste mig lageret med alle komponenter, loddeafdelingen samle afdelingen og til sidst justering og funktionskontrollen hvor jeg modtog de færdige fjernsyn. Søren sagde han, du har nu set hvor mange mennesker der gør sig stor umage for at lave et færdigt fjernsyn, du er selv en af dem, hvis du behandler fjernsynene som kasteskyts eller gammeljern, betyder det at du ikke respekterer det arbejde dine kolleger udfører, det er vigtigt at du er mere forsigtig når du transporterer dem, han var aldrig sur eller gal, han hævede aldrig stemmen, under hele turen kunne jeg fornemme at han var stolt af hele produktionsafdelingen. Jeg har aldrig glemt den lille opsang, og hver gang jeg derefter så et Arena fjernsyn, tænkte jeg på om jeg havde haft fat i det. Jeg blev senere uddannet som maskinarbejder, tog en tysk mesterudannelse og uddannede selv lærlinge. Jeg forsøgte altid at indgive mine lærlinge den stolthed jeg selv føler ved et ordentligt udført arbejde, den stolthed der mangler hos mange i dag. Jeg lærte også at man ikke skyder problemer fra sig, men at man løser dem. At DK gik væk fra mesterlæren som vi kendte den er det værste der er sket for dansk håndværk.I min egen branche (trykkerimaskiner) er det samme sket som hos B&O værkstederne, teknikerne er modul udskiftere der ikke er uddannet til andet, fejlsøgning i detalje er et ukendt begreb, staklerne er begrænset til en database der beskriver den fejl objektet har, og ved denne fejl skift modul Nr. 5 og hvis det ikke hjælper, skift modul Nr. 7, at finde årsagen til at modulet fejler er ikke interesant. Grunduddannelsen indeholder ikke mere simple ting som brugen af standard værktøj, herunder hammer, sav, fil og skydelære, grundliggende materiale kundskaber er også forsvundet. For ikke at gå ind på skolernes mangelfulde uddannelser i dansk og regning vil jeg slutte her.

Vi der kan reparere, læse og selv lave tekniske tegninger eller diagrammer og lave reservedele selv er en uddøende rase.

Collecting Vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle.

Jason
Top 500 Contributor
Redditch Worcestershire
Posts 177
OFFLINE
Bronze Member
Jason replied on Fri, Jun 19 2015 5:21 PM

Hope you can forgive me for adding to this thread in English but I'd been reading it in google translate and I feel extremely passionate about this very issue, without exaggeration I must hear this at least once every couple weeks where a customer is simply trying to keep their loved system going but told it cannot be repaired, usually after been charged for absolutely nothing, then told to get rid of their useless old system for a shiny new one, thankfully for some people who don't just take their word for it ( I fear many do though) can find some of the few that will take their system on for more love than money.

for the customers it involves it breaks their trust in the company and is wrong in every way.

i understand completely that money comes into it , we can make much more with less work where boards are available on newer equipment but for us the satisfaction in the older equipment far outweighs the profit, so we try to keep a balance of old and new

kind regards Jason 

Dillen
Top 10 Contributor
Copenhagen / Denmark
Posts 13,191
OFFLINE
Founder
Moderator
Dillen replied on Fri, Jun 19 2015 5:57 PM

Jason, du er naturligvis velkommen.

Jeg er ikke sikker på, hvor vigtigt det er for ejeren, om der er skiftet lidt eller meget i
hans apparat, så længe det virker igen, men ejeren forventer - og er klar til at betale en vis
sum penge for en reparation.
Det ved reparatøren, så han kan i teorien tjene flere penge, hvis han er dygtig og kan nøjes med
at skifte en diskret (billig) komponent istedet for et større modul (som han måske endda kun kan
købe hos producenten - og måske kun indenfor en afmålt tidsramme). Men det kræver naturligvis lidt
erfaring og lidt teknisk kendskab.

Jeg er ikke ude efter de mindre dygtige reparatører, dem med mindre erfaring eller "mangelfuld" uddannelse.
Jeg er ude efter dem, der smilende tager imod en reparation, vel vidende at de ikke har en chance for
at hjælpe kunden. - Og så endda tager penge for at gøre dét.
Det er bondefangeri (jeg ved ikke hvordan Google oversætter det til engelsk), grænsende til
bedrageri, hvis I spørger mig.

Søren, jeg genkender scenariet fra min egen læreplads.
Jeg var også i mesterlære og kan nemt se, at jeg fik mange fordele fremfor de "skole-"uddannede, blot ved
at gå sammen med de folk, der rent faktisk udførte jobbet.
Det blev også mellem linierne indgydet i os, at der skulle udføres et stykke arbejde, man selv kunne
træde et par skridt tilbage og se på - og også aflevere til kunden med stolthed.
Og jeg vil helt sikkert automatisk tænke på det, næste gang, jeg ser et Arena fjernsyn. :-)

Stolthed og kundepleje er desværre noget man snart kun kan omtale i datid ligesom
korrekt dansk, gensidig respekt og høflighed.
*Suk*

Nå, - jeg har et par ting mere, jeg skal se på..

Martin

Søren Mexico
Top 10 Contributor
Mexico City
Posts 6,411
OFFLINE
Bronze Member

Jason :
for the customers it involves it breaks their trust in the company and is wrong in every way.

Some sellers may want to use the old "useless" equipment as an opportunity to sell new ones, others honest B&O dealers may want to repair vintage but lack the knowledge or technicians to do it. If I was a dealer I would repair vintage if possible and give the customer a clear indication of the costs before anything is done,  or at least give the customers an address where they can get repaired. To take in items for repair and charge high prices for investigation, knowing beforehand that they cant do it is the way to loose customers for the brand. I have my own company and repair printing machines, if a customers wants repairs that I cant manage I have a database with addresses to people who can. I specialize in one brand and have a lot of calls for me to repair other brands, I tell the customer that I dont do other brands and give them an address where to get it done. One day one of these customers will buy my brand and come back to me for service or repair.

Collecting Vintage B&O is not a hobby, its a lifestyle.

Dillen
Top 10 Contributor
Copenhagen / Denmark
Posts 13,191
OFFLINE
Founder
Moderator
Dillen replied on Thu, Jun 16 2016 4:29 PM

To mere her i den forgangne uge og også en her:
http://archivedforum2.beoworld.org/forums/p/4304/171247.aspx#171247

Alle forholdsvis simple reparationer.
Det er utroligt.

Martin

Dillen
Top 10 Contributor
Copenhagen / Denmark
Posts 13,191
OFFLINE
Founder
Moderator
Dillen replied on Sun, Sep 3 2017 1:52 PM

Og så skete det for endnu et Beoworld medlem.
Han blev fortalt, at hans Beogram 8002 ikke kunne repareres, fordi EPROM'en var gået i stykker. Sådan een kunne
ikke skaffes og hvis han selv fandt en fra en donor, ville den kun virke i kort tid.

Gud fader for en gang vrøvl!
Naturligvis kan apparatet repareres og naturligvis vil en del fra en donor ikke vide, at den er blevet flyttet til et andet apparat og hvor længe
derefter den skal holde op med at virke.
Sludder af første grad. 

Nåja, - og så er der ikke en EPROM i Beogram 8002...

Martin 

Dunderhonning
Not Ranked
Oslo, Norway
Posts 44
OFFLINE
Gold Member

I'm sorry for writing this in english, but having a danish father in law has taught me that norwegian and danish sometimes are a hundred miles apart. And I apologise for the long reply. 

I have lately come to the sad realisation that I've been very lucky to have a qualified B&O repair service near by me. The past ten years they've serviced and repaired two Beomaster 8000, two Beogram 8000, one Beogram 8002, one Beogram 4000 and one Beogram 3000 (Thorens) to my utter delight. Then two years ago they closed down shop due to old age and so another company was designated the official B&O servicer.

So far all is well. Until this summer when lightening literally struck my summer house and effectively killed the Beomaster 8000 and Beogram 8000 that I had forgotten to unplug (shame on me.) I took them to the "new" service shop and had high hopes they would be able to fix them, not so. I was told that both units were beyond repair and asked if they should just toss them for me. I told them to not throw away the Beogram (as I wanted the stylus, the platter and since the lid on it looks perfect.) But the Beomaster was missing some buttons and since they said nothing was usable on it I told them it was ok for them to throw it away. 

I am not saying I think someone could have repaired it, for all I know that's the answer I would've gotten everywhere else as well. But it makes me realise that I can't expect to have everything related to old B&O repaired by guys who have been fiddling with these machines for a lifetime. And since I'm in the market for a Beomaster 8000 which in my experience requires some love and care it makes me a little uneasy.

Dillen
Top 10 Contributor
Copenhagen / Denmark
Posts 13,191
OFFLINE
Founder
Moderator
Dillen replied on Sun, Nov 12 2017 11:46 AM

Repairs to units hit by lightning strikes are often quite comprehensive.
But NEVER throw anything away. Even if it will never work again as-is, there will ALWAYS be usable parts.
I am missing one tiny bronze spring plate to complete a completely restored Beomaster 8000, that will eventually
come up for sale. You just threw one of those spring plates away...   Sad

Martin

Leif
Top 500 Contributor
Middle Jutland in DK
Posts 130
OFFLINE
Gold Member
Leif replied on Sun, Nov 12 2017 12:01 PM

Hi, didn't you get one of those from me some time ago - the one for the long bar pressed to open lid?
Or do you miss another part?

Rfs, Leif

Feel free to use drlykkes@mail.dk

Dillen
Top 10 Contributor
Copenhagen / Denmark
Posts 13,191
OFFLINE
Founder
Moderator
Dillen replied on Sun, Nov 12 2017 12:02 PM

I don't know what people do with them.
This is for another Beomaster, also missing one.

Martin

Leif
Top 500 Contributor
Middle Jutland in DK
Posts 130
OFFLINE
Gold Member
Leif replied on Sun, Nov 12 2017 7:26 PM

Jeg er lige i gang med en større udmugning af - for mig ukurente modeller - og en mindre omflytning, så inden længe finder jeg da en til dig igen.
Ved jeg har lavet en mindre stak af dem sidste gang, du manglede - godt nok ikke i messing, men i stål.
Når de dukker op en dagene får jeg Postnord til at levere et par stykker til dig, så kan du se, om de kan bruges eller må jeg vel plyndre en BM 8000 på loftslageret - det er bare lige så håbløst at komme til dem lige nu som at finde de andre.

I mellemtiden kan du lige få hjernevindingerne til at spinne og komme med et par gode råd til en BL3500, der udeklukkende viser ON prikken og til nød reagerer på valg af clock-options med Mute og On / Off touchknapperne og vider : prikkerne - ellers er den død.  Ikke en gang muligt at vælge option eller servide menu efter bogen med en Beo4.

 

Email mig bare hvis det tager for lang tid at finde sprigfjederen...

Mvh, Leif

Dunderhonning
Not Ranked
Oslo, Norway
Posts 44
OFFLINE
Gold Member

Dillen:

Repairs to units hit by lightning strikes are often quite comprehensive.
But NEVER throw anything away. Even if it will never work again as-is, there will ALWAYS be usable parts.
I am missing one tiny bronze spring plate to complete a completely restored Beomaster 8000, that will eventually
come up for sale. You just threw one of those spring plates away...   Sad

Martin

Yes, saying OK to them throwing it away was a really stupid move on my part. Sadly I first realised that when I saw your wanted post for the leaf springs. 

But I've learned my lesson now. 

Robert

franzt
Not Ranked
Posts 4
OFFLINE
Bronze Member
franzt replied on Sun, Nov 19 2017 3:41 PM

Hej Martin

Er der stadig ikke nogen værksteder, der reparerer B&O på en forsvarlig måde?

Har selv en Beogram 5500, der kunne trænge til en reparation.

 

Franz

Dillen
Top 10 Contributor
Copenhagen / Denmark
Posts 13,191
OFFLINE
Founder
Moderator
Dillen replied on Sun, Nov 19 2017 4:28 PM

Hvis du er i nærheden af Hovedstaden, kan jeg måske hjælpe.

Martin

franzt
Not Ranked
Posts 4
OFFLINE
Bronze Member
franzt replied on Sun, Nov 19 2017 4:57 PM

Jeg er i nærheden af Århus.

Franz

Dillen
Top 10 Contributor
Copenhagen / Denmark
Posts 13,191
OFFLINE
Founder
Moderator
Dillen replied on Sun, Nov 19 2017 5:05 PM

Hmm..

Hvis ikke den kan komme hertil kunne du måske spørge Bremdal i Struer.

martin

 

Leif
Top 500 Contributor
Middle Jutland in DK
Posts 130
OFFLINE
Gold Member
Leif replied on Sun, Nov 19 2017 5:14 PM

Ebeltoft - Odden.........

franzt
Not Ranked
Posts 4
OFFLINE
Bronze Member
franzt replied on Sun, Nov 19 2017 5:56 PM

Det vil jeg prøve.Tak for tippet

Franz

Kromer
Top 500 Contributor
Randers, Denmark
Posts 129
OFFLINE
Bronze Member
Kromer replied on Sun, Nov 19 2017 7:31 PM

Sound2vision i Viborg kan nok også.

Kasse
Not Ranked
Denmark
Posts 55
OFFLINE
Bronze Member
Kasse replied on Thu, Mar 14 2019 8:42 AM

Han er en flink fyr, manden bag Sound2Vision. Men han bad mig på en pæn og humoristisk måde om at deponere min nyligt erhvervede Beogram CD50, Beocord 5000 og Beogram 5000 i miljøfarligt affald - Beomasteren var dog værd at redde. Det var skrevet med "et glimt i øjet", hvis man ellers kan det - men det er åbenbart ikke alle, der vil have besværet. 

 

Jeg fik dog selv bånd/cd op at køre med rens/fedt/remme.

 

Rart at vide, at en som Martin kan hjælpe, hvis det brænder på :)

(Og ja, jeg har set, at tråden ikke er helt ny)

BeoPlay A9 Mk. II "Special Edition" - "Smoked Oak" 

Beosound Stage "Contrast Collection" - Anthracite

Beoplay M5 - Black

Beomaster 7000 + Beocord 7000 + Beogram 7000 MMC1/2 + Beogram CD7000 + Beolink 7000 + Beolab 8000

Beocenter 9500 + Beolink 1000

AUX Expander "Custom Mod" (built-in Bluetooth streaming)

Dillen
Top 10 Contributor
Copenhagen / Denmark
Posts 13,191
OFFLINE
Founder
Moderator
Dillen replied on Thu, Mar 14 2019 12:55 PM

Flink fyr - at han ikke tog penge for at fortælle dig, at han ikke kan finde ud af at reparere tingene. Laughing

Martin

Peter Andersen
Not Ranked
Posts 14
OFFLINE
Bronze Member

Jeg har været ude for det samme med folk der indleverer udstyr til Hifibutikken  - utallige gange. Så mange at jeg nu er 100% sikker på de gør det med vilje: de VED at de ikke kan reparere det fordi det skal laves på komponentniveau. Men de tager apparatet ind, gider ofte slet ikke adskille det, og så får kunden en rep. pris der er urealistisk højere end den på forhånd accepterede eller får af vide at der ikke kan fås reservedele til det mere. Noget de jo nok vidste på forhånd, fx. hvis det drejer sig om Denon eller NAD apparatet der er 8-10 år gammelt.

Blot skif af et par kondensaotrer, en afbrudt modstand e.l. - enkelte småting der kan gøres på en time eller derunder (ink. fejlfinding), bliver droppet.

Det er dybt dybt forargeligt - men de tjener 400-500kr på det hver gang.

Peter

Kasse
Not Ranked
Denmark
Posts 55
OFFLINE
Bronze Member
Kasse replied on Fri, Mar 15 2019 9:20 AM

Han virker nu som en dygtig og hyggelig fyr - det var skrevet med et "glimt i øjet", hvis man da ellers kan skrive den slags ;)

 

Det endte heldigvis godt, så jeg har selv lavet det. Jeg har fulgt nogle af de gode guides herinde til at adskille båndspilleren, rense, smørre og skifte remme (jeg har lært, at jeg skal købe dem hos dig næste gang!). Det samme for cd afspilleren. Resten spiller fantastisk. 

Udover at det spiller helt fantastisk godt, synes jeg også det er sjovt at der er kun er én tidligere ejer, alt tilbehør er med - selv garantibeviserne og manualerne.file.php?id=170493

BeoPlay A9 Mk. II "Special Edition" - "Smoked Oak" 

Beosound Stage "Contrast Collection" - Anthracite

Beoplay M5 - Black

Beomaster 7000 + Beocord 7000 + Beogram 7000 MMC1/2 + Beogram CD7000 + Beolink 7000 + Beolab 8000

Beocenter 9500 + Beolink 1000

AUX Expander "Custom Mod" (built-in Bluetooth streaming)

flovesen
Not Ranked
Posts 1
OFFLINE
Bronze Member
flovesen replied on Thu, Oct 21 2021 8:34 AM

Hej Martin. Er lige oprettet herinde, kan du sende en pb, jeg har en Beocord 7000 der skal efterses. Mvh. Flemming

Page 1 of 1 (30 items) | RSS