ARCHIVED FORUM -- March 2012 to February 2022READ ONLY FORUM
This is the second Archived Forum which was active between 1st March 2012 and 23rd February 2022
ik krijg de melding dat de UPC het kanaal wil gebruiken voor andere digitale doeleinden.
weet iemand de frequentie voor UPC, voor in de linkkamer?
(ps ik heb nog een oude box die met scart is aangesloten voor boven)
dank jullie voor de hulp
Je moet gewoon kijken op de frequentiekaart van UPC waar er ruimte is om een eigen frequentie te kunnen kiezen.
Vaak staat er op zo'n kaart "videokanaal". Maar je kan zelf ook kiezen, als er maar onegveer 13 Mhz ruimte tussen de zenders onderling zit.
Tegenwoordig zitten, dacht ik, de zenders veel dichter op elkaar, met zelfs maar 6 Mhz afstand.
ik heb zojuist op mijn tv beneden bij link, alle frequenties gehad geen scherp beeld boven
doe ik iets fout?
Hoi,
Ik heb 't bij anderen op frequentie 479 ingesteld en werkt perfect.
Ik heb 479 ook geprobeerd , maar werkt hier niet ( purmerend ) , iemand nog suggesties ?
Ik loop naar de keuken en zet daar het link kanaal open op het link toestel ..... vervolgens open ik het link menu van de ( master ) BV-4/BS-3 , en normaal gesproken krijg ik dan op het link toestel zwart beeld met daarop twee lichten balken en een piep toon ....... dit zie ik wel met veel ruis in beeld , maar nergens een mooi strak plaatje ?( behalve als ik het antenne signaal er geheel afhaal )
Ik laat de BV-4 alle frequenties aflopen , maar het beeld van het link toestel blijft bedroevend ( onbruikbaar ) , weet iemand een andere oplossing ?
479 is alleen in Almere. Purmerend weet ik niet.
Ik hoorde dat in Adam en (misschien ook omstreken) geen frequentie meer vrij is, erg jammer.
Ik denk dat in de toekomst alleen maar digitaal mogelijk is en dan is 't afgelopen met linken. allen geluid nog.
Er moet 'n oplossing zijn!
Woon ook in Purmerend, Harley !!
Werkt ff niet en ik snap t ook echt niet, heb t zelfde gedaan - geen strak beeld
De enige mogelijkheid is het kabel signaal eraf gooien ( alleen van de decoder niet) en alles digitaal gaan kijken , op die manier kan ik wel op alle tv's linken/kijken .... enige nadeel is , wanneer er boven of keuken wordt gezapt , dan zapt de master mee , ik zou dus eigenlijk een extra decoder moeten hebben voor de link tv's !
Bestaat er niet iets van een super versterker zodat het link signaal sterker wordt als het kabel signaal , want ik zie hem wel , maar het signaal word weg gedrukt ?
Ik trek nu voor ik savonds naar bed ga mijn kabel coax stekker eruit , maar dat is geen oplossing .
Als ik zo door de frequentietabellen heen struin, dan zie ik nog "gaten" waar een linkfrequentie op kan worden ingesteld.
Maar helaas worden de draaggolven niet aangegeven voor de digitale zenders.
Hier gebruik ik ook 2 decoders. Dan kun je onafhankelijk van de het gebruik in de woonkamer ook in de keuken of andere linkruimte een zender bekijken. Ik heb overigens geen Ziggo meer sinds een paar jaar. Die trekken de kabel los zodra je hebt opgezegd. Canal digitaal is al jaren mijn aanbieder op het gebied van tv. Als voordeel is dan het ook kunnen zien van zenders ver over de grens of kanaal.
ik heb gewoon upc oude box nog met scart aangesloten, geloof dat we alleen nog met de nieuwe boxen kunnen kijken maar hoe doe je dat op een "ouder" toestel waar alleen scart aansluitingen opzitten dan?
belachelijke situatie dit!
Zonder scart is bedienen en bekijken van de decoder op een link toestel sowieso verleden tijd !
Ik snap dat B&O niets aan deze situatie betreffende het linken kan doen ........ ik ben echt een die-hardl B&O fan sinds begin jaren 90 en in huis staat er dan ook geen ander merk als B&O , echt van de kinderkamers tot de badkamer, keuken enz .... eigenlijk wil ik in de woonkamer wel een slag groter als 50 inch , maar zonder link systeem begin ik mij echt serieus af te vragen of dit B&O gaat worden .......... een gedachte die zeker 20 jaar lang niet in mij is op gekomen !